کد خبر 863042
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
سرکوب اعتراضات علیه اجلاس «گروه 7»

مقامات کانادا برای سرکوب و پراکنده کردن معترضان به نشست گروه 7 در «کبک»، نیروهای امنیتی بسیار زیادی را در خیابان‌های شهر مستقر کردند و محل برگزاری نشست را در مکانی دورافتاده قرار دادند.

به گزارش مشرق، روز شنبه (دیروز) فضای امنیتی شدیدی در خیابان‌های کانادا حاکم شد به طوریکه حضور سنگین مأموران پلیس و برگزاری نشست در یک مکان دور افتاده، برگزاری تظاهرات علیه نشست گروه 7 موسوم به «جی 7» را با مشکل مواجه کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و همپیمانان مهم آمریکا در یک هتل مجلل اسکان داده شده بودند که به واسطه امنیت شدید، مکان این هتل غیرقابل دسترس بود و گروهی از معترضان که قصد برگزاری تظاهرات علیه این نشست را داشتند، مجبور شدند در فاصله 140 کیلومتری از محل برگزاری نشست راهپیمایی کنند.

بیشتر بخوانید:

رامپ بیانیه پایانی نشست گروه 7 را تایید نکرد

طبق این گزارش، طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته،  10 نفر در ارتباط با اعتراضات ضد گروه 7 دستگیر شدند اما در مجموع، اعتراضات پراکنده‌ به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد زیرا نیروهای امنیتی اکثر خیابان‌ها را مسدود کرده بودند و پلیس ضدشورش در خیابان‌های کانادا برای مقابله با هرگونه خشونت مستقر شده بود.

«فیلیپ گراول» سخنگوی پلیس کانادا گفت: «آنطور که مشاهده می‌شود، ما برای هر احتمالی آمادگی داریم».

مجلس ایالتی شهر کبک در آستانه برگزاری این نشست تعطیل شد و هزاران کارمند دولت به مرخصی فرستاده شدند و چندن نفر از مغازه‌داران به منظور جلوگیری از ورود خسارت به فروشگاههایشان، برای پنجره‌های مغازه‌های خود حفاظ نصب کردند تا در صورت بروز خشونت از شکسته شدن پنجره‌ها جلوگیری شود.

با اینحال، طبق گزارش رویترز، نشست‌های دیگر متفاوت برگزا شد. اعتراضات به نشست گروه 20 موسوم به «جی 20» در شهر تورنتو در سال 2010به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس به سمت معترضان حمله‌ور شدند.

روز جمعه هفته گذشته، دو مرتبه معترضان تلاش کردند تا بزرگراههای منتهی به شهر کبک که به تفریحگاه «لا مالبه»، محل برگزاری نشست دو روزه گروه 7، می‌رسید را مسدود کنند که بار دوم تا حدودی موفق شدند که با ورود پلیس ضدشورش، تلاش‌های آنها در این زمینه ناکام ماند.

طبق این گزارش، دقایقی بعد از ورود پلیس ضدشورش، معترضان شعارهایی سر دادند و بعد از آن اقلامی را به آتش کشیدند و سپس فرار کردند.

بامداد روز یکشنبه (امروز)، علی‌رغم تنش‌های تجاری اروپا با آمریکا، تمام کشورهای گروه 7، بیانیه و تفاهمنامه پایانی نشست شنبه را امضا کردند.

طبق بیانیه پایانی نشست گروه 7، کشورهای عضو بر لزوم صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند. گروه 7 همچنین از روسیه خواست تا به نقض دموکراسی پایان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سران هفت کشوری صنعتی دنیا همچنین در بیانیه پایانی بر ضرورت «تجارت آزاد، عادلانه و پایاپای» و اهمیت مبارزه با سیاست «حمایت‌گرایی» تاکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس