راهپیمایی روز قدس در تهران

راهپیمایی پرشکوه مردم روزه دار ایران اسلامی در روز جهانی قدس در تهران و شهرستان ها برگزار شد.

به گزارش مشرق، چهلمین مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، امروز جمعه ۱۸ خرداد ماه با شعار «روز جهانی قدس؛ پیروزی جبهه مقاومت؛ شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی؛ عزم ملت فلسطین برای بازگشت» و با حضور قشرهای مختلف مردمی و مقامات لشکری و کشوری، برگزار شد.

مراسم روزجهانی قدس در تهران و ۹۰۰ شهر ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در سی‌ونهمین سال پی‌درپی حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند. 

همزمان با ایران صدها میلیون از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند. 

گفتنی است این مراسم در تهران با حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار و اقشار مختلف از مسیرهای ده‌گانه تا دانشگاه تهران برگزار شد و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در جمع راهپیمایان سخنرانی کرد.


اخبار لحظه به لحظه مراسم راهپیمایی روز قدس را به همراه تصاویر و حاشیه‌ها، در ادامه بخوانید:

لاریجانی: طرح‌های سازش در مورد مسئله فلسطین رنگ باخت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس در تهران اظهار داشت: مردم ایران با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز قدس، غیرت ایرانی و اسلامی را نشان دادند، روز قدس ابتکار حضرت امام (ره) بود، امام از ابتدای مبارزه در سال 42 بارها خطر جدی درباره اسرائیل را به مسلمانان و مردم ایران هشدار می‌داد، این روزها در صدا و سیما قسمت‌هایی از صحبت‌های شهید آیت‌الله مطهری را درباره رژیم صهیونیستی می‌بینید که نشان‌دهنده واکنشی است که روحانیت ما نسبت به این غده سرطانی داشت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت اسرائیل در ایران تعطیل شد و نمایندگان مردم فلسطین جایگزین آن شدند و روز قدس به عنوان اتحاد همه مسلمانان در جهت حمایت از مردم فلسطین اعلام شد، از آن زمان، ملت ایران در حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین همیشه پیشگام بود و برآیند آن چنین بود که نیروی مقاومت قدرت بیشتری پیدا کرد و طرح‌های سازش رنگ باخت و از صحنه خارج شد و جریان مقاومت به عنوان تنها راه حل مسئله فلسطین رخ نمود و این موارد دستاوردهای کمی نیست. (بیشتر بخوانید)

محسن رضایی: فرمایشات رهبر معظم انقلاب توطئه ترامپ را خنثی کرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران در خصوص انتخابات پارلمانی عراق و تاثیر آن بر تحولات منطقه، گفت: انتخابات در عراق فضای جدیدی بعد از استبداد رژیم بعث به وجود آورده و این دموکراسی جوان باید مراحل مختلف را طی کند. من از همه جناهای سیاسی در عراق می خواهم که بردبار باشند و سعی کنند نهاد مردم سالاری را در عراق حفظ کند تا خدشه ای در مردم سالاری به وجود نیاید.

وی ادامه داد: خواست دولت و ملت ایران این است که مردم عراق سرنوشت خود را رقم بزنند و ملت و دولت عراق به عنوان یک ملت با افتخار بتواند نقش خود را ایفا کنند.

سرلشکر رضایی در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه دست روی نقطه نهایی گذاشتند که آقای ترامپ می خواست با فشار اقتصادی از دست ملت ایران بگیرد. همه فشارهای ترامپ برای این بود که ایران در آینده هسته ای نباشد اما مقام معظم رهبری با سخنان خود توطئه ترامپ را خنثی کرد.

ولایتی: انتقال سفارت آمریکا نماد برجسته اتحاد صلیبی ها و صهیونیست ها است

علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه راهپیمایی دوز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس، روز عظمت اسلام است. این واقعه مهمترین رویدادی است که جهان اسلام به ندای امام و مقام معظم رهبری پاسخ داده است.

وی افزود: همه مسلمان ها در سراسر جهان در روز قدس به نشانه اعتراض به اقدامات صهیونیست ها راهپیمایی می کنند. این حرکت، اعتراض بزرگی به اشغال قبله اول مسلمان است.

ولایتی تصریح کرد: این مشارکت مردم بیانگر حرف واحدی است. امسال این رویداد اهمیت بیشتری دارد و پر شورتر است. این شور و اهمیت به دلیل عمل اخیر ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس است.

وی افزود: این عمل، نماد برجسته اتحاد صلیبی ها و صهیونیست ها است. همان چیزی که بوش پسر گفته بود، امروز در حال عملی شدن است که نوعی جنگ صلیبی است که پیروان صهیونیسم و صلیبی ها با هم متحد شده اند تا با اسلام مقابله کنند.

وی تاکید کرد: این اتحاد برای اشغال قبله اول مسلمانان است. این راهپیمایی در حقیقت پاسخی به اقدام شیطانی آمریکا و اسرائیل و مرتجعین منطقه است.

سردار وحیدی: مردم فلسطین تا آخر روی حمایت های ملت ایران حساب باز کرده اند

سراد احمد وحیدی رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقاومت زنده و پر شور و در مسیر تحقق اهداف پیروز بوده و خواهد بود.

وی افزود: مقاومت پشتیبانان بزرگی در دنیا دارد و ملت ایران از جمله پشتیبانان بزرگ مقامت است. مردم فلسطین تا آخر روی حمایت های ملت ایران حساب باز کرده اند.

رئیس دانشگاه دفاع ملی تاکید کرد: مقاومت امروز در مسیر پیروزی گام ها بزرگی برداشته و رو به جلو است و با توجه به مشکلات متعددی که رژیم صهیو نیستی در داخل با آن مواجه است و همچنین نفرت جهانی که علیه آن شکل گرفته و با توجه به قدرت روز افزون محور مقاومت بی تردید در آینده نه چندان دور شاهد فروپاشی اسراییل هستیم.

حیدری: همواره آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز همگی آمده‌ایم شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر استکبار سر دهیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر از بین رفتن اسراییل در ٢٥ سال آینده گفت: ما فرمایشات رهبر انقلاب را در نیروی زمینی ارتش به صورت یک روز شمار در آورده‌ایم و اعتقاد داریم هر روز که می گذرد یک روز از از عمر اسراییل کم می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: انشا الله با پای کار آمدن همه ملت مسلمان و اقتداری که دنیای اسلام بدست آورده است، رژیم صهیونیستی کمتر از ٢٥ سال آینده از بین خواهد رفت.

حیدری با بیان اینکه فلسطین پاره تن اسلام است، گفت: کمک‌های ما به آنها مادی و معنوی بوده است و ما همواره آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

رحمانی فضلی: راهپیمایی روزقدس نشان می دهد ملت ما بربیعت خودبا امام استوار است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس بیش از ۳۸ سال است که با شکوه برگزار می شود و نشان می دهد ملت ما بر بیعت خود با امام راحل استوار هستند.

وی ادامه داد: این راهپیمائی و دفاع از ملت های مظلوم از اصول ملت ایران است. جهانیان ببینند و بدانند این مردم بر اصول خود پایبند هستند و هیچ چیز مانع ما در این نخواهد شد.

رحمانی فضلی درپایان تاکید کرد: دفاع از ملت مظلوم فلسطین تا تحقق حق باید ادامه داشته باشد و وظیفه همه ملت های مسلمان دفاع از حق مظلومان است و تا زمانی که تمامی جبهه باطل برای دفاع از باطل خود جمع شده اند وظیفه مسلمانان است با اتحاد از حقیقت دفاع کنند.

قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس: تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» است

راهپیمایان روز جهانی قدس طی قطعنامه‌ای تاکید کردند: آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه صهیونیستها و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل آرمان بلند انقلاب اسلامی است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

 (سوره اسراء/ آیه ۱)

خدای سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد با حضور حماسی، باشکوه و انقلابی در رستاخیز امت اسلامی و آوردگاه بزرگ «روز جهانی قدس»، بار دیگر وحدت و اراده مسلمانان عالم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان بلند آزادی بیت‌المقدس و اعلام برائت از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت قبیله‌ای روزگار، زوال قطعی رژیم جعلی، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی را فریاد زنیم.

اینک با گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی و معجزگون معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس و تداوم راهبری اهداف این اقدام مبارک توسط خلف صالح آن حضرت، سکاندار شجاع، بصیر و دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای  که آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی مردم فلسطین» به یک مسأله و خواست جهانی تبدیل شده است و جبهه سلطه و صهیونیسم با شکست رؤیای «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ»، به توطئه‌های پلید و جدیدی مانند «معامله قرن» و به رسمیت شناختن «بیت‌المقدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن «روز جهانی قدس» که نماد بیداری امت اسلامی و مظهر زنده بودن ملت و مقاومت فلسطین و انتفاضه «بازگشت» است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌نماییم:

۱ـ «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام و خلف صالح آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری دانسته و تمامی همت و توانمندی‌های مادی و معنوی خود را در راستای تحقق این فریضه بزرگ دینی و انقلابی به کار خواهیم گرفت.

۲ـ اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.

۳ـ با محکوم کردن توطئه موسوم به «معامله قرن» به جهانیان اعلام می‌داریم تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» بوده و هرگونه راه‌حل جایگزین را فرصت‌سازی برای تداوم اشغالگری و جنایت ننگین رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و پایمال‌کردن حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.

۴ـ فلسطین را «رمز وحدت، یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار در حفظ رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی و ایجاد چتر امنیتی برای اشغالگران پلید دانسته و ضمن تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار مراجع، علما و نهادهای دینی جهان اسلام به‌ویژه «دانشگاه الازهر» و «علمای حجاز» در حمایت از مردم فلسطین و ناکام دانستن تلاش‌های گذشته آنان، انتظار می‌رود با افشای توطئه‌های جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌شان، تلاش سران مرتجع برخی کشورهای اسلامی و عربی برای سازش و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف را محکوم و به رسالت تاریخی و تکلیف شرعی خود در این عرصه عمل نمایند.

۵ـ وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از مهم‌ترین الزامات و مقدمات تحقق آرمان «آزادی قدس شریف» و اخراج اشغالگران از این سرزمین مقدس دانسته و با حمایت همه‌جانبه از «خط مقاومت و انتفاضه»، یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و حذف معادله بازگشت که برای بستن پرونده فلسطین طراحی شده است را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی، این توطئه خطرناک را ناکام سازند.

۶ـ شکست «فتنه داعش» و تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، ناکامی رژیم آل سعود در جنگ و تجاوز ضد ملت‌های مظلوم و مقاوم یمن و بحرین به رغم حمایت‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را از دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت اسلامی دانسته و با تأکید بر محفوظ دانستن حق انتقام و مقابله به مثل در قبال توطئه‌های استکباری و صهیونیستی، همراه با آحاد امت اسلامی اجازه نخواهیم داد دشمنان اسلام با مسأله‌سازی‌های انحرافی و ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع و امنیت اشغالگران قدس سازند.

۷ـ «آمریکا» را همچنان «طاغوت اعظم»، «شیطان بزرگ» و «دشمن شماره یک» خود دانسته و با محکوم‌کردن عهدشکنی کاخ سفید و خروج آن از «برجام» و اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه، از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم «شروط و ملاحظات راهبردی» رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی پرداخته و عنداللزوم تصمیم و اقدام انقلابی را در دستور کار قرار داده و نام خود را به نیکی در تاریخ جاودانه سازند.

۸ـ با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه، از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولین و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری   به‌عنوان «نقشه راه انقلاب اسلامی» و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز نموده و شناسایی و برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.

۹-از همه دستگاه ها و نهادها و نیز همه دلسوزان و جریان های معتقد به نظام می خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت های خطیر تاریخی خود برابر توطئه های 'جبهه دشمن' که از طریق 'نفوذ' و 'اختلال در محاسبات نظام اسلامی' در صدد تحمیل اراده شیطانی خود در پوشش پیمان ها و سندهای به اصطلاح جهانی و بین المللی مانند سند ۲۰۳۰، پالرمو، FATF برای هدف قراردادن 'هویت'، 'استقلال' و 'اقتدار' انکارناپذیر کشور هستند، عمل نموده و با صیانت از منافع و مصالح ملی، توطئه ها و ترفندهای دشمنان در این عرصه را خنثی و با شکست مواجه سازند.

فتاح: رژیم غاصب صهیونیستی از همیشه تاریخ ضیف تر است

فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به حضور مردم روزه دار در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مردم ما در خط حمایت از رهبر انقلاب هستند و همیشه برای حضور در صحنه و حمایت از مقاومت در صحنه حاضر هستند.

وی ادامه داد: امروز آقای نتانیاهو و رسانه‌های معاند سیلی محکمی خوردند و یاس و ناامیدی در آن‌ها موج می‌زند.

فتاح در پایان گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی از همیشه تاریخ ضیف تر است.

سردار سلامی: مقاومت توانایی پرتاب ۱۰۰ هزار موشک به سمت اسرائیل را دارد

سردار حسین سلامی در مراسم پایانی راهپیمایی روز قدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: امروز همه مشکلات جهان اسلام به دلیل رژیم نامشروع اسرائیل بوده و این رژیم جنایات مستمری را علیه ملت مظلوم فلسطین روا داشته است.


وی افزود: این رژیم کودک کش تنها برای فلسطینیان خطرناک نیست بلکه همه جهان اسلام را تهدید می کند و فلسفه تشکیل اسرائیل نیز امتداد جغرافیای آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف تر به خاورمیانه است که به عنوان یک پایگاه نظامی برای مقابله به جهان اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز نیروهای مقاومت توانایی پرتاب ۱۰۰ هزار موشک به سمت رژیم اشغالگر قدس را دارد. (بیشتر بخوانید)

تأکید راهپیمایان تهرانی بر آزادی قدس در آینده‌ای نزدیک

راهپیمایان شرکت‌کننده در مراسم امروز جمعه 18 خرداد مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در تهران بر تحقق وعده اقامه نماز جماعت طی آینده‌ای نزدیک در قدس شریف تأکید کردند. 

راهپیمایان تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر پیش‌بینی مقام معظم رهبری درباره اینکه مسلمانان به زودی نماز جماعت را در قدس اقامه خواهند کرد، بر آزادی قدس شریف در آینده‌ای نزدیک تأکید کردند.

فیروز آبادی: گنبد آهنین یک شوخی است

سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی مشاور عالی فرمانده کل قوا در حاشیه  راهپیمایی گرامیداشت روز جهانی قدس گفت:  نزدیکی صهیونیست‌ها به اعراب مرتجع همچون عربستان و امارات نه از سر اتحاد استراتژیک است بلکه این‌ها هر دو از اسلام ناب و انقلاب امام خمینی(ره) می‌ترسند.

سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی گفت: گنبد آهنین یک شوخی است، این گنبد اسرائیل بارها امتحان شده و اثری نداشته است و اثر آن در موشک‌های زیاد هواپیماهای بدون سرنشین و حملات مختلف از لبنان و سوریه به اسرائیل دیده نشده و این بیشتر بحث روانی برای مردم خودشان است که تا آرامشی به آن‌ها بدهد. (بیشتر بخوانید)

سرلشگر باقری: بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی می شود

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز وحدت مسلمان نمایان تر شده است و بازی انتقال سفارت امریکا به قدس نمی تواند آرمان مسلمان را دچار خدشه کند و این عواملی است که باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی می شود.

رحیمی: رژیم صهیونیستی در یکی دو دهه آینده دیگر وجود نخواهد داشت

سردار حسین رحیمی فرمانده ناحیه انتظامی تهران بزرگ در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، با بی‌نظیر خواندن حضور مردم در راهپیمایی روز قدس با وجود گرمای هوا اظهارداشت: این حضور به ما این نکته را گوشزد می‌کند که هر موقع توطئه‌ها و تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها بیشتر شود، انسجام، وحدت و همدلی ملت ما هم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به آینده تحولات فلسطین تاکید کرد: قطعاً یک یا دو دهه آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و این وعده خداوند است و محقق می‌شود.

تیپ متفاوت وزیر جوان در راهپیمایی روز قدس
تیپ متفاوت وزیر جوان در راهپیمایی روز قدس

بشارتی: نامگذاری روز قدس از خطر فراموشی فلسطین جلوگیری کرد

علی محمد بشارتی، وزیر اسبق کشور در حاشیه راهپیمایی روز قدس با بیان اینکه اگر چشمی حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس را نبیند و انکار کند آن چشم کور است، اظهار داشت: حضور مردم نشان می دهد که با ترفندهای صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم، مسئله قدس فراموش نمی‌شود.

وی افزود: این مردم پیروان امام و مقام معظم رهبری هستند و این دو بزرگوار با پیگیری‌های هوشمندانه و به موقع خود، مسئله قدس را در شرایطی که رو به فراموشی می رفت، زنده کرده اند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در مطلع پیروزی انقلاب اسلامی، کارتر رئیس‌جمهور آمریکا برخی سران فلسطینی و سران رژیم صهیونیستی را دور هم جمع کرد و پیمان ننگین کمپ دیوید را بر مبارزان فلسطینی تحمیل کرد. کار به جایی رسیده بود که ماجرای فلسطین رو به فراموشی و نابودی می رفت. در چنین شرایطی اغلب سران فلسطین دچار فساد شده بودند و با این پیمان ننگین موافق بودند اما خداوند نگذاشت و با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس، جلوی این ماجرا گرفته شد.

بشارتی با بیان اینکه بیت المقدس، قبله اول مسلمین است و فراموش شدنی نیست، تصریح کرد: اسرائیل یک دولت غیرقانونی و غاصب در منطقه است و به تعبیر مقام معظم رهبری، این رژیم یک غده سرطانی بدخیم است که اگر آن را در نیاوریم، منطقه را می کشد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در موضوع برجام عنوان کرد: ما چندان به این مذاکرات امیدوار نیستیم و تاکنون نیز از آنها خیری ندیدیم؛ ملتی که با زبان روزه و با این حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس آمده اند، بهترین تکیه گاه نظام و مسئولان هستند.

امیر سیاری: نابودی رژیم صهیونیستی جلو افتاده است

امیر سیاری با اشاره به پیام روز قدس امسال باتوجه به کشتار مردم غزه در راهپیمایی بازگشت از سوی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: من پیام روز قدس امسال را جلو افتادن نابودی رژیم صهیونیستی می‌دانم. (بیشتر بخوانید)

آملی لاریجانی: رژیم جعلی صهیونیستی از صحنه تاریخ محو خواهد شد

رییس قوه قضاییه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را عاملی موثر در عدم تثبیت سیاست‌های آمریکا و اسراییل برشمرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دولت های اسلامی چه قصوری کردند که ما همچنان شاهد اشغال فلسطین هستیم؟ افزود: اگر می گذاشتند مردم حرف خودشان را بزنند و اگر حکام غاصب برخی کشورهای اسلامی سرسپردگی نشان نمی دادند این همه مردم مسلمان با این همه امکانات عظیم شاید می توانستند کشور غاصب را برکنند ولی ما امروز می بینیم که سران کشورهای فاسد خیانت می کنند و با امریکایی ها سازگاری می کنند ولی اینده از ان ملت هاست و این حکام فاسد فرعون های زمانند و بزودی برخواهند کند. (بیشتر بخوانید)

حضور قالیباف در راهپیمایی روز قدس در مشهد
حضور قالیباف در راهپیمایی روز قدس در مشهد

عارف: منافع ایران تامین شود دربرجام می‌مانیم/ امیدواریم اروپا پای عهد خود بماند

محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: ما بارها و بارها نشان داده‌ایم به معاهدات بین‌المللی پایبند هستیم و قطعا پای عهد خود می‌مانیم.

وی با بیان اینکه اگر دولت یا نهادی بخواهد حقوق ملت ما را پایمال کند با قدرت با آن مقابله می‌کنیم‌، گفت: اگر کشورهای اروپایی بتوانند مطالبات ایران را از برجام تامین کنند ما در برجام خواهیم ماند.

عارف در ادامه تصریح کرد: امیدواریم اروپا این بار پای عهد خود بماند و درکنار ایران قرار بگیرد زیرا حقوق و خواست ملت ایران مشروع است.

اژه‌ای: با وحدت مقابل شیطنت‌های آمریکا می‌ایستیم

حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه مردم مسلمان ایران و جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین احساس مسئولیت می‌کنند و امیدواریم که نابودی اسرائیل و غاصبان را به چشم خود ببینند. 

اژه‌ای تاکید کرد: به شیطان بزرگ امریکا اعلام می‌کنیم که مطمئن باشد همه ما در این خصوص وحدت نظر داریم و در مقابل شیطنت‌های آنها می‌ایستیم.(بیشتر بخوانید)

قاضی سراج: تحولات اخیر فلسطین واقعیات بسیاری را آشکار کرد/ راهبرد نظام، حمایت از مظلوم است

قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس در تهران، با اشاره به حضور پرشور مردم در این راهپیمایی با وجود قرار داشتن در ماه رمضان و گرمای هوا به پشت پرده تحولات منطقه و روابط رژیم های مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف، روند نابودی اسرائیل را تشدید کرد و فکر می کنم کسانی هم که به این روابط خوشبین بودند، به واقعیت‌ها پی بردند و فکر می کنم تحولات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با مسئله ظلم ستیزی رابطه مستقیم دارد؛ به گونه ای که هر جا ظلم و ظالم وجود دارد، جمهوری اسلامی هم در همان جا حضور خواهد داشت و از مظلوم در مقابل ظالم حمایت خواهد کرد و این راهبرد همچنان ادامه خواهد داشت.

اسحاق جهانگیری به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور از محدوده پل کالج به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

سردار دهقان:آمریکا و مرتجعین منطقه حرکت جدیدی برای تثبیت رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند

سردار حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری در امور وزارت دفاع در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیطان بزرگ با همکاری کشورهای مرتجع منطقه حرکت جدیدی را برای تثبیت رژیم کودک کش صهیونیستی آغاز کرد و انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس گام بلندی در راستای همین طرح اسرائیلی‌ها است.

وی با باین اینکه یقینا ملت‌های مسلمان و ملت فلسطین اجازه نخواهند داد که توطئه شوم آنها به نتیجه برسد، گفت: حرکت عظیم مردم ما و ملت‌های جهان در حمایت از ملت فلسطین این پیام را به سیاستمدار تاجری که نه امنیت و نه تاریخ نخوانده و نمی‌داند، رسانده است.

رئیس پلیس تهران: هیچ مورد امنیتی گزارش نشده است

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: از شب گذشته همه ماموران یگان‌های تخصصی پلیس تهران در آماده باش کامل بودند.

وی افزود: فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل فریاد بر علیه ظلم و تجاوز و کودک کشی است .

رحیمی گفت: ما وظیفه امنیت راهپیمایی و امنیت روزه داران حاضر در مراسم را بر عهده داریم و به خود الله تا کنون هیچ مورد امنیتی در برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس گزارش نشده است.

حضور لاریجانی در راهپیمایی روز قدس تهران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از محدوده میدان انقلاب به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

امیری: پالرمو هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران درباره زمان ارائه لایحه اصلاح شده پالرمو به صحن مجلس گفت: این لایحه هم اکنون در کمیسیون امنیت ملی مجلس است و هفته آینه به صحن مجلس ارائه می‌شود.

وی همچنین در مورد روز قدس نیز گفت: روز قدس امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است و وظیفه همه مردم آزادی‌خواه شرکت در روز جهانی قدس است.

امیری اضافه کرد:دفاع از مردم فلسطین ریشه در اعتقادات دینی ما دارد. راهپیمایی امسال با توجه به تحولات منطقه از اهمیت بیشتری بروخوردار است و با توجه به دهن‌کجی ترامپ بر همه مسلمان واجب است که در دفاع از مردم فلسطین از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

صباحی‌فرد: ملت ایران هرگز از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آید

امیر صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس، با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند راهپیمائی امسال روز جهانی قدس بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود و ملت ایران فرمان ایشان را روی چشم گذاشته و مانند همیشه وارد میدان شدند. ما سربازان رهبرمعظم انقلاب بوده و همواره منتظر فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در خصوص پیام حضور مردم در این راهپیمائی گفت: در همه مذاهب و مکاتب، زن و کودک جایگاه ویژه ای دارند اما در رژیم جعلی صهیونیستی به زنان و کودکان بی پناه رحم نمی‌شود. این رژیم، یک رژیم کودک‌کش و وحشی است و باید با آن به زبان خودش یعنی زبان زور سخن گفت.

وی درپایان تاکید کرد: ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آیند و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و مسلمانان به زودی در قدس نماز خواهند خواند.

مقیمی: همبستگی امت های اسلامی بزرگترین پیام روز جهانی قدس است

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه روز قدس روز اعلام مظلومیت ملت فلسطین به جهانیان است، اظهار داشت: در شرایط فعلی نیاز است تا همگان کمک کنند که ملت فلسطین به سرزمین اصلی خود بازگردند.

وی افزود: بحمدالله این مراسم در کشور ما با شکوه و عظمت بسیار خوبی برگزار می شود و امسال نیز مردم روزه دار ایران در این راهپیمایی حضور خوبی دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه همبستگی امت های اسلامی بزرگترین پیام روز جهانی قدس است، تصریح کرد: این همبستگی در بین امت اسلام برای پشتیبانی از ملت فلسطین نیاز ضروری است.

هاشمی: دولت و ملت ایران لحظه‌ای از دفاع از فلسطین غافل نمی‌شوند

سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس درباره ناامنی‌های پیش آمده در مرزهای شمال غرب کشور گفت: الحمدالله تمامی مرزهای کشور در امنیت کامل است و ما هیچ مشکل خاصی در این حوزه نداریم و جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمائی روز قدس امسال گفت: حضرت امام با نامگذاری روز قدس یک آینده نگری بی‌نظیر انجام دادند. مسلمانان بخصوص مردم فلسطین علیرغم تمام فشارها پیروز میدان مبرازه با رژیم صهیونیستی و حامیان او خواهند بود و جمهوری اسلامی پیشگام این میدان است.

وی درپایان تاکید کرد: دولت و ملت ایران لحظه ای از دفاع از ملت فلسطین غافل نشده‌اند و نخواهند شد.

«ترامپ» توسط راهپیمایان تهرانی به دار آویخته شد

مردم روزه دار تهران که پیش از آغاز رسمی راهپیمایی روز قدس در خیابان ها حضور یافته بودند در اقدامی نمادین رئیس جمهور آمریکا را در اعتراض به انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس به دار آویختند.

فرمانده و جانشین نهاجا در راهپیمایی روز قدس

امیر سرتیپ شاه صفی و امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده و جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش در راهپیمایی روز قدس در تهران حضور یافتند.

سردار غیب‌پرور: آرمان ما نابودی رژیم صهیونیستی است

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس روز، روز حیات اسلام در مقابل رژیم کودک‌کشی است که به اخلاقیات پایبند نیست و اصول اخلاقی را قبول ندارد.

وی افزود: از روز اول نطفه این رژیم خراب با دخالت مستکبران بوجود آمد. امروز هم شاهدیم کماکان جنایات این رژیم ادامه دارد اما به یُمن انقلاب اسلامی با صحنه‌ای مواجه شدند که موجب شکست آنها می شود.

وی در پایان تاکید کرد: آرمان همه ما و ملت های آزادیخواه جهان نابودی رژیم صهیونیستی است.(بیشتر بخوانید)

روحانی: آزادی «فلسطین» آرمان همه مسلمانان است

رئیس جمهور با بیان اینکه اسراییل هیچ‌وقت نمی‌تواند احساس کند که در جای امنی قرار گرفته است،گفت: اسراییل باید بداند که همیشه غاصب سرزمین دیگران است.(بیشتر بخوانید)

مرگ بر آمریکا؛ شعار مردم روزه‌دار

مردم روزه دار تهران همانند سایر مردم روزه دار سایر کشورهای اسلامی امروز در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت دارند.

شعار مرگ بر آمریکا همچنان یکی از شعارهای مهم مردم روزه دار است و این بار رساتر می گویند مرگ بر آمریکا.

قائم مقام وزیر کشور: مرزها در امنیت کامل است

سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران درباره ناامنی‌های پیش آمده در مرزهای شمال غرب کشور گفت: الحمدالله تمامی مرزهای کشور در امنیت کامل است و ما هیچ مشکل خاصی در این حوزه نداریم؛ جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال گفت: حضرت امام با نامگذاری روز قدس یک آینده نگری بی نظیر انجام دادند و علی رغم تمام فشارها، مسلمانان پیروز این میدان خواهند بود و جمهوری اسلامی پیشگام این میدان است.

وی درپایان تاکید کرد: دولت و ملت ایران لحظه ای از دفاع از ملت فلسطین غافل نشده‌اند.

آخرین وضعیت ترافیکی روز قدس

سرهنگ محمد رازقی درباره وضعیت ترافیکی روز قدس گفت: تمهیدات و محدودیت‌ها از ساعت ٩ صبح آغاز شده است و همکاری بسیار خوبی از سوی مردم دیده می‌شود.

وی افزود: از ورود موتور سیکلت‌ها به محدوده معین شده ممانعت به عمل می‌آید و پیش بینی ما این است با نظم موجود و تمهیدات طراحی شده از سوی پلیس راهور تهران به جز حجم ترافیک طبیعی از دقایق آتی در خیابان‌های جمهوری، کارگر و ولیعصر، وضعیت تردد عادی و تحت نظارت باشد.


سرهنگ رزاقی تاکید کرد: توصیه می کنیم راهپیمایان محترم از آوردن موتور سیکلت به محدوده راهپیمایی جدا خودداری کنند.

حمل تابوت رژیم غاصب صهیونیستی بر دوش راهپیمایان روز قدس
حمل تابوت رژیم غاصب صهیونیستی بر دوش راهپیمایان روز قدس
حضور ماموران پلیس راهور در مسیرهای راهپیمایی روز قدس
حضور ماموران پلیس راهور در مسیرهای راهپیمایی روز قدس

ورود موتور سیکلت به محدوده راهپیمایی روز جهانی قدس؛ ممنوع

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور پایتخت گفت: ورود موتور سیکلت به محدوده راهپیمایی روز جهانی قدس ممنوع است.

 چهارراه ولیعصر(عج) - قبل از شروع رسمی مراسم روز جهانی قدس
چهارراه ولیعصر(عج) - قبل از شروع رسمی مراسم روز جهانی قدس

خدمات‌رسانی مترو تهران در روز قدس رایگان است

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از خدمات‌رسانی رایگان مترو به شهروندان در روز قدس خبر داد.

محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی روز قدس در پایتخت

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی روز جهانی قدس را اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی روز قدس از بخش غربی تقاطع توحید- آزادی، از بخش شرقی میدان فردوسی، از بخش شمالی از بلوار کشاورز به جنوب و از بخش جنوبی طول خیابان جمهوری به شمال اعمال می‌شود.

وی افزود: ورود خودرو و موتورسیکلت به این محدوده‌ها ممنوع است.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: تردد در مسیرهای طول خیابان جمهوری به شرق، جنوب به شمال میدان فردوسی، خیابان طالقانی و از ولیعصر(عج) به سمت شرق و شمال به جنوب حافظ  آزاد است.

سردار مهماندار تصریح کرد: فعلا در این مسیرها تردد در جریان است.

تمهیدات ویژه انتظامی پلیس پیشگیری تهران بزرگ در روز قدس

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح ویژه انتظامی در مراسم روز جهانی قدس خبر داد.

روسای قوا امروز کجا هستند؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران چهلمین مراسم روز جهانی قدس در تهران خواهد بود.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس دستگاه قضا نیز امروز در تهران به خیل عظیم مردم حاضر در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس خواهد پیوست.

اما حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نخواهد کرد چرا که صبح امروز برای شرکت در اجلاس شانگهای تهران به مقصد چین ترک کرد.

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در تهران

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان، ولی عصر (عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم خان، میدان، ولی عصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نام US ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    28 74
    گنبد آهنین از هم از صابون های صهیونیست محافظت نخواهد کرد .
    • ارش IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      39 65
      فعلن که جرعت هیچ حمله ای علیه ایران را ندارند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      29 6
      چه؟ اسرائیلی بچه ها نفوذیه واکسن زیگیل و بیارید بزنیم بهش
    • amir IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      25 3
      آقا ول کن این حرف ها رو , فقط جینگیلی اسرائیل , فینگیلی آمریکا :)))))))
  • F35 US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    32 66
    در پایان هم به خانه هایتان برگردید با دست پر که خدا با صابران است. آرزوهایتان قبول. دعایتان مستجاب
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    39 28
    تازه ما نتونستیم بریم وگرنه بیشتریم چشتون دراد مزدوران منافق
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    33 9
    به چند سایت اصلاح طلب مثل عصر ایران سر زدم... دیروز و امروز دریغ از یک تیتر برای فلسطین!! نتانیاهو یک حرف راست زده باشه همینه: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل تو ایرانند...
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      6 8
      یکی از ده شروط امریکا عدم جیک زدن علیه اسراییل بود!..
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    18 28
    جیره خواران صهیونیستها منفی دادن بموقع حساب شما انگلها را می رسیم
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    5 7
    دکتر کجاست
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    21 15
    مشرق این چه جور پوشش تصویریه !!! ازدحام پرشور مردم نشان دادنیه یا حضور چند تا مسئول نما که خوش قسمتی از مشکل کشوره؟!!
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    38 29
    ساندیس خوران عزیز
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      3 18
      چطوری کود خور
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      3 12
      مزدور کثیف
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      4 14
      از کی تا حالا ماه رمضون ساندیس دادن مگه ما مثه شما روزه خوریم؟ ساندیس وطنو بخوریم بهتره تا ... دشمنو‌ بخوریم
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      5 12
      ما ساندیس میخوریم شما هم کود!
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      5 11
      نقی نگوووواین حرفا دیگه تکراری شده
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      4 9
      منافق چی به تو میرسه انقد .. اسرائیل و میخوری
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      2 10
      یعنی خاعععععاااااک بر سرت
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      2 10
      پست
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
      1 10
      فرومایه
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    0 6
    جینگیلی امریکا فینگلی اسرائیل ایشالا همتون با هم بمیرید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس