کد خبر 862138
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
مرتضی محصص

کارشناس فوتبال ایران گفت: آنالیز تیم ملی ایران ر این برهه زمانی مثل خودزنی است. مگر اسپانیایی‌ها در روزنامه مارکا یا گاردین از نقطه‌ضعف‌های تیم کشورشان چیزی می نویسند؟

به گزارش مشرق، مرتضی محصص کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ و آنالیز حریفان در مرحله مقدماتی به گفت‌و‌گو پرداخت.

تنها چند روز به آغاز جام جهانی باقی مانده، به نظر شما تیم ملی کشورمان چه عملکردی در این رقابت ها خواهد داشت؟

من به تیم ملی ایران با وجود کارلوس کی‌روش خوشبین هستم و به نظرم تیم خوبی را راهی روسیه کرده‌ایم.

برای ایران در مقابل تیم‌هایی مثل اسپانیا و پرتغال شانسی قائل هستید؟

در فوتبال عملکرد تیم‌ها در ۹۰ دقیقه بازی مهم است و نباید گول اسم و رسم تیمی را بخوریم. مگر همین اسپانیا نبود که در جام جهانی گذشته با نتیجه ۵ بر یک از هلند شکست خورد، آن موقع کسی چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کرد.

یعنی برای تیم ایران در این گروه شانس صعود قائل هستید؟

کلا پیش‌بینی کار حرفه‌ای نیست، درست است که تیم‌های اروپایی از لحاظ فنی با تیم‌های آسیایی فاصله زیادی دارند، اما عوامل دیگری هم در برد یک تیم دخیل است و خاصیت فوتبال در غیرمنتظره بودنش است.

به جز عوامل فنی چه چیزهایی در موفقیت یک تیم تاثیرگذار است؟

یکدلی بازیکنان، کادرفنی و هواداران نقش مهمی در نتیجه‌گیری تیم دارد. در شب قبل از بازی مهمترین نکته برای مربی آرامش روانی بازیکنان است و به این‌ها یک داوری خوب و فاکتور شانس را هم اضافه کنید.

برگ برنده ایران را در جام جهانی در چه چیزی می‌بینید.

یک مربی خوب و کاردان، دفاع منسجم و یک تیم با بازیکنان وظیفه‌گرا.

به نظر شما کی‌روش برنامه‌ای برای غافلگیری حریفان دارد؟

وقتی مربی می‌تواند حریف خودش را غافل‌گیر کند، چرا از این حربه بهره نبرد؟ این نه تنها کار کی‌روش بلکه شیوه تمام مربیان بزرگ دنیا است.

در خصوص نبود جلال حسینی صحبت کنید.

در مورد آنالیز تیم ملی ایران تا بعد از جام جهانی صحبتی ندارم. چون آنالیز تیم خودمان در این برهه زمانی به نفع حریفان است و نوعی خودزنی محسوب می‌شود. اگر قرار باشد ما تیم خودمان را آنالیز کنیم، پس اصل غافل‌گیری چه می‌شود؟ چه کسی دیده اسپانیایی‌ها در روزنامه مارکا از نقطه‌ ضعف‌های تیم کشورشان صحبت کنند.

به نظر شما در این زمان بهتر است از چه جهاتی به وضعیت تیم ملی بپردازیم؟

نقد تیم ملی در این زمان، مثل نمره دادن به یک دیکته نانوشته است. الان موقع این نیست که حریفانمان را بزرگ کنیم و تیم خودمان را تحقیر. الان بهتر است به آنالیز تیم‌های حریف بپردازیم.

از آنالیز تیم مراکش و نقاط ضعف این تیم شروع کنید.

مراکش تیمی است که در ضد حملات و تغییر جهت‌ها کم می‌آورد. به طور مثال اشرف حکیمی دفاع راست مراکش که در رئال توپ می زند، زیاد نفوذ می‌کند و بازیکنان ما می‌توانند از فضای پشت سر او استفاده کنند.

نقطه قوت‌ مراکش را در چه چیزی می‌بینید.

مراکش یک تیم بسیار قوی در پرسینگ است و در خط هافبک کریم الاحمدی و مبارک بوصوفا را دارد که بازیکنان خوبی هستند، اما مهم‌تر از همه این‌ها حکیم زیاش مهاجم تیم آژاکس است که بازیکنی بسیار خطرناکی است.

قبول دارید کار سختی مقابل اسپانیا داریم؟

اسپانیا تیمی است که همه به خوبی آن را می‌شناسند، تیمی باتاکتیک حفظ توپ با استفاده از بازیکنان تکنیکی، دفاعی قدرتمند و نیمکتی پر از ستاره، اما این تیم شکست‌‌ناپذیر نیست.

به نظر شما اسپانیا نقطه ضعفی هم دارد؟

بله، برگ برنده تیم ما نسبت به اسپانیا کی‌روش است. یولن لوپتگی سال‌ها در پورتو کار کرده و کی‌روش به خوبی او را می‌شناسد و از نظر فنی از لوپتگی جلوتر است.

یعنی شما به بازی با اسپانیا امیدوار هستید؟

نباید از اسپانیا غول بسازیم. در جام جهانی ۱۹۷۸ هم کارشناسان و روزنامه‌های ما از هلند غول ساختند و نتیجه‌های عجیب و غریبی پیش‌بینی می‌کردند، اما در نهایت فقط با خوردن ۳ گل از هلند شکست خوردیم.

شناخت کی روش از پرتغال چه کمکی به تیم ما در بازی رودررو می‌کند؟

کی‌روش از هر نظر نسبت به پرتغال شناخت دارد. پرتغال به جز رونالدو بازیکنان خوب دیگری هم دارد که هنوز معلوم نیست سانتوس در جام جهانی از کدام یک از این بازیکن‌ها استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه بازی سوم ایران مقابل پرتغال است، می‌توانیم دو بازی ابتدایی این تیم را به خوبی آنالیز کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • nas US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    8 8
    اقای محصص..یه چیزی یادت رفته....از امید ابراهیمی باز تعریف نکردی ....از نظر شما ..اون از مسی و رونالدو بهتره؟
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    6 0
    این جام جهانی از اون جام جهانیایی هست که هیچ چیز از ارزش هامون کم نمیشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس