کد خبر 862026
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
پرچم سوریه

وزارت خارجه سوریه در واکنش به ادامه جنایات ائتلاف آمریکایی در این کشور، نامه‌ای خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت نوشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، حملات مستمر ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان بیگناه و تجاوز این ائتلاف به حاکمیت این کشور را محکوم کرد.

در این نامه آمده است: ائتلاف غیرقانونی آمریکایی اهالی تعدادی از روستاهای استان‌های الحسکه، رقه، و دیرالزور را به‌دلیل عدم پیوستنشان به شبه نظامیان جدایی طلب مزدور آمریکا هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید

چرایی تمرکز بشار اسد بر شرق و شمال شرق سوریه

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که تنها هدف ائتلاف آمریکایی از ادامه ارتکاب جنایات جنگی و جنایات ضد بشری علیه ملت سوریه و حمایت این ائتلاف از تروریسم، نابودی حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و طولانی کردن مدت بحران در این کشور است.

سوریه در این نامه بار دیگر از شورای امنیت خواست که به مسئولیت‌هایش در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کرده و برای توقف جنایاتی که ائتلاف آمریکای انجام می‌دهد، اقدامی فوری انجام دهد.

وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و بیگانه در خاک سوریه شد.

ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه گذشته حملات خود به روستاها و شهرک‌های منطقه "تل الشایر" در حومه جنوبی حسکه را از سر گرفت که در پی این حملات دست‌کم دو نفر کشته و دو  نفر نیز زخمی شدند و خسارات سنگینی به منطقه وقوع حمله وارد آمد.

آمریکا از آگوست سال 2014 میلادی ائتلافی را به بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده است و این در حالی است که واقعیت‌های موجود ثابت می‌کند که این ائتلاف به حمایت از گروه‌های تروریستی و در رأس آن داعش برای انجام حملات تروریستی به مواضع ارتش عربی سوریه و تاسیسات دولتی و منازل مسکونی می‌پردازد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    0 3
    انقدر اعتراض کنید تا جونتون در بیاد
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    2 0
    دوران امریکا هم تمام خواهد شد
  • مصطفی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    3 0
    باید گروه های مسلح محلی تشکیل بشه تا به پایگاه های امریکا در سوریه حمله کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس