کد خبر 861861
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
امیر قطر

افشاگر معروف سعودی در جدیدترین اظهارات خود در صفحه توئیترش، از تحرکات نظامی عجیب و ناگهانی عربستان در مرز با قطر خبر داد.

به گزارش مشرق، «مجتهد» که به افشای اخبار از خاندان سعودی مشهور است بامداد امروز (سه شنبه) در صفحه توئیترش اعلام کرد تحرکات نظامی غافلگیرانه و عجیبی از سوی عربستان، علیه قطر دیده می‌شود.

وی افزود: این تحرکات شامل تلاش برای نفوذ هوایی، دریایی و تجمیع نیروها در مرزهای زمینی است؛ تحرکات مذکور عجیب است زیرا آنها (سعودی‌ها) از ناتوانی نظامی خود آگاه هستند و میزان خطرات و پیامدهای این تحرکات را می‌دانند. پس آیا این (تحرکات نظامی) فقط برای ترساندن (دوحه) است؟

این خبر در حالی اعلام می‌شود که هفته جاری روزنامه لوموند فرانسه به نقل از برخی منابع مدعی شد «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در نامه‌ای به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرده در صورت دستیابی قطر به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ علیه این کشور اقدام نظامی می‌کند.

به نوشته لوموند، ملک سلمان با بیان اینکه تحویل اس-400 منافع امنیتی عربستان را تهدید می‌کند، از فرانسه خواسته فشارها را بر قطر برای جلوگیری از خرید این سامانه افزایش دهد. 

در واکنش به این خبر، «شاهین السلیطی» سرتیپ سابق در وزارت اطلاعات قطر در توییتر خود با بیان اینکه استفاده از هرگونه سامانه موشکی برای دفاع از استقلال، اراضی و دستاوردهای قطر، حق دوحه است، از اینکه عربستان از این قضیه ناراحت است، ابراز تعجب کرد.

او نوشت: «محض اطلاع "محمد بن سلمان" [ولی‌عهد سعودی]، قطر توافق خرید این سامانه را تمام کرده و به آن دست یافته است».

در پنجم ژوئن ۲۰۱۷ چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و آن را تحریم کردند آن هم پس از گذشت حدود ۱۲ روز از حادثه هک شدن خبرگزاری رسمی قطر و انتشار اخبار و اظهارات کذبی در آن که به شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر نسبت داده شد.محاصره قطر اکنون وارد دومین سال خود شده و میانجی‌گری‌ها کویت برای حل این موضوع تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

شبکه «الجزیره» هفته جاری در مستندی اعلام کرد یک وزارتخانه حکومتی عربستان با همکاری امارات در پشت پرده هک خبرگزاری این کشور بوده است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    39 5
    به ما اس 300 به زور دادن به اینا اس 400 میدن؟!!!
    • رسول ترک IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      15 1
      برادر عزیز آقای لاوروف گفتن ما خواستار این بودیم که بلافاصله پس از برجام تحریم های تسلیحاتی ایران برداشته شود اما طرف ایرانی برداشتن تحریم پس از5سال را قبول کرد و ماهم با دیدن این موضوع دیگری چیزی نگفتیم در ضمن ایران فعلا نیاز به سامانه موشکی نداره ایران نیاز به هواپیما و همچنین ادوات زرهی داره البته اگر تانک کرار خوب پیش بره پروژَ ضعف ما فقط در بحث هوایی هست که باید رفع بشه
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
      4 11
      آقای رسول ترک ، ما را قولاقی توکلی (گوش مخملی) فرض کرده ای ؟؟ روسیه میخواسته تسلیحات بده بعد ایران قبول نکرده ؟؟ این چه حرفی است ، مثل این که یادت رفته به خاطر s300 ها به دادگاه لاهه شکایت کردیم
  • طاهری IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    یه کشور دیگه هم به کشورهای جنگ زده وبدبخت منطقه اضافه شدنتیجه دوستی با ایران از این بهتر نمیشه
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      19 1
      خاعععععععک تو سر بدبختت که اینقدر احساس حقارت داری
    • رضاایرانی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      12 0
      اللهم اسئلک شفا وهذی دوا من عیون نابینا از برای این هذا بیماران فی علتی غربزدگی المفرت والکوری ثانی الچشمانشان فی هذی الکثیرالمداوم امین ایضا واردات الکثیرالپوشک فی بلاد اسراییلا وپمادالسوزش فی دماغ ها توسط ال نتان یابو کل فامیلها موردالاخر الما را بریز المکان که میسوزدها مشرق النچاپی بسیار نامردیها
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      12 0
      ما باور را داریم که بهتر از اس سیصد هست غم مخور
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      11 2
      واقعا پست و وطن فروشی. خاک بر سرت نتیجه لقمه حروم همینه
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      9 0
      جنگ اقتصادی و فرهنگی جاری در جوامع کشورهای آباد جنگ نیست ؟
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      9 0
      تعداد کشورهایی که شما رو سوزوندن زیاد شده!
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      11 0
      عاقبت دوستی با عربستان میشه ظالم شدن . و عاقبت نادون بودن میشه تحلیلگری مثل تو
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      12 2
      اینها نتیجه وادادگی سالهای قبل به عربستان و اسراییل و آمریکاست. دوستی با ایران موجب نجات قطر شده و میشود تا کور شوی تو و همه عمال یهود
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    15 0
    فرانسه فشار بیاره به قطر که از روسیه موشک نخره چون عربستان تهدید میشه؟عجب شیر تو شیریه!اسپانیا هم باید فشار بیاره به کوبا که از بلغارستان لبنیات نخره چون جاماییکا تهدید میشه!!
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
    6 0
    ایران و ترکیه و پاکستان باید با قطر مانور نظامی برگزار کنند
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    15 0
    قطر جنگ افزار میخواد بخره، باید از عربستان اجازه بگیره؟ عجب دنیایی شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس