کد خبر 861462
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
جنرال الکتریک

یک نشریه چاپ لندن در گزارشی نوشت که شرکت‌های خارجی برای خروج از ایران مسابقه گذاشته‌اند.

به گزارش مشرق، نشریه العرب آنلاین چاپ لندن در گزارشی نوشت: گروه جنرال الکتریک روز جمعه توقف فعالیت های خود را در ایران پیش از مهلت تعیین شده از سوی مقامات آمریکا در پی ازسرگیری تحریم ها بعد از خروج از توافق هسته ای اعلام کرد. این در حالی است که شرکت نفتی توتال دستیابی به معافیت از تحریم ها را از سوی آمریکا برای ادامه فعالیت در ایران نامحتمل دانست.

بیشتر بخوانید:

اروپا برای ادامه برجام منهای آمریکا نیازی به FATF ندارد

این نشریه افزود: شرکت جنرال الکتریک یکی از اندک شرکت هایی بود که پس از لغو جزئی تحریم ها در پی امضای توافق هسته ای به مجوزهای ویژه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در ایران به فعالیت پرداخت. شعبه های این شرکت در خارج از سال 2017 به بعد به قراردادهایی برای فروش تجهیزات ضروری مورد نیاز در میدان های گازی و ساخت تولیدات پتروشیمی به ارزش ده ها میلیون دلار دست پیدا کرده بودند.

بر اساس این گزارش، «دو گروه صنعتی هوایی بویینگ و ایرباس که درخواست هایی به ارزش میلیاردها دلار از شرکت های هوایی ایرانی دریافت کرده بودند؛ بیشترین تاثیر را از تحریم های امریکا علیه تهران خواهند دید. این دو شرکت هنوز قصد خود را برای لغو سفارش های ارجاع شده از سوی ایران اعلام نکرده اند، اما یک منبع آگاه نزدیک به دو شرکت از قصد آن ها برای خروج از توافق فروش با ایران خبر داد.»

این نشریه ادامه داد: «"دایلیم اینداستریال" کره جنوبی نیز به فهرست شرکت های جهانی پیوست که ایران را پس از اعمال تحریم های آمریکایی ترک خواهند کرد، این در حالی است که شرکت های دیگر نفتی در حال بررسی خارج ساختن سرمایه گذاری های خود هستند.»

العرب آنلاین افزود: «شرکت های اروپایی برجسته این گزینه را انتخاب کرده اند که به این جنجال سیاسی درباره تحریم ها علیه ایران به صورت عملی و با اعلام توقف فعالیت های خود در این کشور پاسخ دهند تا از این طریق از تحریم ها پرهیز کرده و راه را به روی مانورهای سیاسی ببندند که احتمالا باعث طولانی تر شدن بحران می شود، اما در آخر به اجرای شرط های آمریکا منجر و منتهی خواهد شد. به این ترتیب که گروه "مرسک تانکر" دانمارک متخصص در امور حمل و نقل محموله های نفتی دو هفته قبل اعلام کرد؛ پس از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته ای و ازسرگیری تحریم ها به فعالیت های خود در ایران پایان خواهد داد.»

این گزارش نوشت: «کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران می گویند شرکت های بزرگ تصمیم گیرنده اصلی برای پایان دادن به بحث و جدل درباره تحریم ها هستند و موضع گیری های سیاستمداران برجسته اروپایی در نهایت تنها بازتاب موضع گیری این شرکت ها خواهد بود و این که این شرکت ها احتمال ندارد منافع خود را در سبد بازار ایران قرار دهند و فعالیت های خود را در بازارهای با اهمیت تر دیگر به خطر بیندازند. علاوه بر این که این تحریم ها بر آن ها در بلند مدت نیز تاثیر می گذارد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس