کد خبر 861397
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
ژنرال «اسددرانی» رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان

ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان اظهار داشت که حضور در افغانستان برای آمریکا از آن جهت حیاتی است که امکان کنترل بهتر و اعمال نفوذ بیشتر بر کشورهای منطقه را به آمریکا می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از «اطلاعات‌روز»، ژنرال «اسددرانی» رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) ناامنی در افغانستان را بخشی از بازی بزرگ آمریکا در منطقه دانست.

این ژنرال بازنشسته پاکستانی تصریح کرد که آمریکا برای کنترل بهتر منطقه و ایجاد بی ثباتی تلاش می‌کند تا حضورش در افغانستان را حفظ کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل آمریکا مخالف برقراری صلح در افغانستان است زیرا صلح در منطقه و جهان به نفع منافع استراتژیک آمریکا نیست.

رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان اظهار داشت: در صورت برقراری ثبات در منطقه چین خواهد توانست تا از منابع سرشار افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی بیشتر و بهتر استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن ۵۰ فرمانده ارشد طالبان توسط آمریکا

وی افزود: اما آمریکا به دلیل موقعیت دور جغرافیایی از منابع یاد شده محروم خواهد شد و در توسعه اقتصادی از چین عقب خواهد ماند، به همین دلیل آمریکا به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است.

ژنرال درانی با اشاره به کشته شدن «ملااختر محمد منصور» در حمله پهپاد آمریکایی گفت: رهبر سابق طالبان به دلیل صلح خواهی از سوی آمریکایی‌ها از سر راه برداشته شدند.

وی در ادامه تصریح کرد که این آمریکاست که در افغانستان صلح نمی‌خواهد و تلاش می‌کند تا ثبات را در این کشور برهم زند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که مقامات آمریکایی با اعمال سیاست دوگانه در روند صلح افغانستان تلاش می‌کنند تا طالبان را عامل ادامه جنگ در این کشور نشان داده و افکار عمومی را از عامل اساسی ناامنی‌ها که حضور نظامیان آمریکایی است به‌سمت دیگری منحرف کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    43 0
    مرگ بر امریکا
  • مجد IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    0 0
    مرگ‌بر‌امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس