کد خبر 861091
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
متجاوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به بررسی روان‌شناختی شش دانش‌آموز مدرسه ای در غرب تهران گفت: تشخیص تعرض جنسی تا حدود 3 هفته بعد از حادثه قابل انجام است.

به گزارش مشرق، احمد شجاعی در ارتباط با رسیدگی به پرونده آزار و اذیت تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس غرب تهران که اخیراً در رسانه‌ها منتشر شده است اظهار داشت: ۶ دانش‌آموز توسط دادگاه به پزشکی قانونی تهران ارجاع داده شده‌اند که هیچ کدام درخواست معاینه جسمانی نداشته‌اند. 

وی افزود: بررسی روان‌شناختی این دانش‌آموزان انجام شد که چهار نفر ‌آنها بدون مشکل روان‌پزشکی تشخیص داده شدند ولی دو نفر دیگر نیاز به معاینه بیشتر دارند. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه تشخیص تعرض و آزار جنسی معمولاً تا سه هفته پس از آن قابل شناسایی است، گفت: اگر خانواده‌ای در این زمینه درخواستی دارد به پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کند.

وی در پاسخ به این سوال که نتایج حاصل از بررسی و معاینه دانش آموزان چه زمانی منتشر خواهد شد گفت: نتیجه نهایی از سوی سازمان پزشکی قانونی به دادگاه ارائه و توسط دادگاه اعلام خواهد شد.

شجاعی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از متهم این پرونده نیز معاینات روان شناختی خواهد شد و برای این فرد نیز پرونده هویت تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر معاینه روان‌پزشکی از متهم صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که دادگاه این فرد را برای معاینه به پزشکی قانونی ارجاع دهد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

این در حالی است که دادستان تهران چندی قبل عنوان کرده بود که در پرونده حادثه مدرسه غرب تهران ۱۵ خانواده از متهم پرونده شکایت کرده اند.

باید دید در آینده ۹ دانش آموز دیگر هم بنا به تشخیص دادگاه به پزشکی قانونی ارجاع داده خواهند شد یا خیر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    9 1
    خود پزشکان و روانپزشکان پدرشان فروید است دست بکار شده اند موضوع را لوث کنند - شهرک مرزداران غرب تهران است از منطقه 2 یا غرب منطقه5 غرب تهران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس