کد خبر 860867
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
وام ازدواج

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به دنبال این هستیم که در رایزنی با وزیر اقتصاد حداقل یک سال در بخشنامه وام ازدواج تجدیدنظر شده و زمان دریافت وام ازدواج ۳ ساله شود.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ارائه تسهیلات 10 تا 20 میلیون تومانی قرض الحسنه برای برخی موارد خاص، گفت: بانک ها حتی یک میلیون تومان هم وام قرض الحسنه ارائه نمی دهند چه برسد به 10 تا 20 میلیون.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر بانک ها 5 میلیون تومان وام پرداخت می کنند 18 درصد سود می گیرند، لذا هیچ بانکی وام قرض الحسنه  10 تا 20 میلیون تومانی به مردم پرداخت نمی کند.

بیشتر بخوانید:

تعلل بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

یکی از مشکلات پرداخت وام ازدواج این است که هر زوج دو سال زمان باید برای ثبت نام، ورود به سایت و تامین ضامن و وثیقه صرف کند.

وی با اشاره به نیاز برخی خانواده ها به وام قرض الحسنه، ادامه داد:برخی خانواده ها برای رهن خانه خود به 5 میلیون تومان وام نیاز دارند، اما هیچ بانکی به صورت قرض الحسنه این وام را پرداخت نمی کند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با اشاره به اختصاص وام 15 میلیون تومانی ازدواج در بودجه سال 97، یادآور شد: یکی از مشکلات پرداخت وام ازدواج این است که هر زوج دو سال زمان باید برای ثبت نام، ورود به سایت و تامین ضامن و وثیقه صرف کند.

وی افزود: در این راستا افراد زیادی گلایه دارند که فرصت آنها برای دریافت وام ازدواج اتمام یافته و نمی توانند وام دریافت کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که در تذکر و رایزنی با وزیر اقتصاد حداقل یک سال در بخشنامه وام ازدواج تجدیدنظر شده و زمان دریافت وام ازدواج 3 ساله شود، تا متقاضیان بتوانند وام ازدواج را اخذ کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس