کد خبر 860732
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
النابلسی عضور ارشد حزب الله

النابلسی با تاکید بر عدم صحت خبر خروج مستشاران ایرانی از جنوب سوریه، گفت: این اخبار در راستای منافع اسرائیل انجام می گیرد.

به گزارش مشرق؛ «شیخ صادق النابلسی» یکی ازمسئولان وابسته به حزب الله لبنان پنجشنبه شب گفت: خبرهای منتشر شده برخی رسانه ها وابسته به استکبار و صهیونیست مبنی بر خروج نیروهای مقاومت از جنوب سوریه، صحت ندارد.

النابلسی درگفت وگو با شبکه روسیا الیوم با تاکید بر عدم صحت خبر خروج مستشاران ایرانی از جنوب سوریه، گفت: این اخبار در راستای منافع اسرائیل انجام می گیرد که همیشه خواهان خروج کارشناسان ایرانی از سوریه هستند.

در همین زمینه:

بشار اسد: نیروهای آمریکا در هر صورت باید از سوریه خارج شوند/مناطق تحت تسلط «نیروهای دموکراتیک» را آزاد می‌کنیم

این روحانی بلندپایه لبنانی تاکید کرد: حضور کارشناسان ایرانی در سوریه با درخواست دمشق انجام شده و موضوع ادامه حضور نیروهای ایرانی یا خروج آنها نیز به توافق دو طرف مربوط می شود.

النابلسی بر این عقیده است، که در شرایطی که درگیری همچنان در سوریه جریان دارد و آمریکا به صورت گسترده به دنبال پیاده کردن برنامه هایش درخاک این کشور است، هماهنگی دایمی میان دمشق و تهران درباره ماهیت نقش نظامی مناسب ایران در این شرایط در سوریه وجود دارد و مساله خروج کارشناسان ایرانی و حزب الله لبنان مطرح نیست.

این مقام نزدیک به حزب الله لبنان تصریح کرد: اولویت دولت سوریه، آزادسازی این مناطق از گروه های تروریستی می باشد و طرح خروج کارشناسان ایرانی از منطقه خواسته مطلق اسرائیل است.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر دیدگاه حزب الله لبنان درخصوص حل مسالمت آمیز بحران سوریه به ویژه در بخش جنوبی آن گفت: حزب الله همواره تلاش کرده است، این موضوع از طریق مذاکره و حل و فصل سیاسی مرتفع گردد و ما از هر گونه راه حلی که ضامن حاکمیت سوریه و نقش منطقه ای آن باشد، حمایت می کنیم.

برخی از رسانه های وابسته به مخالفان که وابسته به عربستان وکشورهای ضد مقاومت هستند، پنجشنبه شب مدعی شدند، نیروهای ایرانی که براساس درخواست دولت دمشق در این کشور حضور دارند، آماده خروج از خاک سوریه هستند.

این درحالی است که 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه دیروز در گفت و گو با روسیا الیوم با تاکید بر این که هیچ نظامی ایرانی در سوریه حضور ندارد، افزود: هم اکنون مستشاران نظامی ایرانی در سوریه حضور دارند که به ارتش ما کمک می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    42 56
    دروغ بشار اسد خیلی خنده دار است
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      41 16
      دشمنی یا وابستگی خائنانه تو هم خیلی آشکار است!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      34 14
      دشمنی یا خیانت تو هم خیلی آشکار است!
    • M.sh IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      34 12
      خنده دار تویی وهمپالگی هات! دقیقا هم ایران جز نیروهای مستشاری لشگر نداره تو سوریه. اینو اونایی میدونن که هستند!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    14 5
    نشه بوسنی
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      4 2
      این کجا و آن کجا برادر عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس