کد خبر 860554
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
مدرسه غرب تهران

انتشار مطالب ضد دینی توسط برخی مسؤولان مدرسه سؤالات بسیاری درباره ضوابط اعطای مجوز به مراکز آموزشی ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، خبر آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در غرب تهران در ۷۲ ساعت گذشته به پربازدیدترین خبر رسانه‌ها تبدیل شده است؛ موضوعی که به سرعت ابعاد گوناگون آن در فضای مجازی گسترش پیدا کرد تا جایی که رهبر انقلاب با دستور مستقیم به رئیس قوه قضائیه خواستار محاکمه سریع و اجرای حدود الهی در ارتباط با محکومان شدند. در همین باره  وزیر آموزش‌وپرورش نیز با ارائه ماموریت ویژه به بازرس آموزش‌وپرورش از پیگیری این موضوع در بالاترین سطح ممکن خبر داد، ضمن اینکه تا به حال فرد مضنون که معاون مدرسه بوده، بازداشت و مدیر مدرسه از فعالیت تعلیق شده است.

بیشتر بخوانید:

۱۵ فقره شکایت واصل شده است


این در حالی است که پس از انتشار خبر آزار و اذیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران، روی دیگر ماجرا خبرساز شد. روز گذشته خبرها و تصاویری از صفحات اینستاگرام «ح. م» عضو هیات موسس این مدرسه منتشر شد که نشان از تفکرات انحرافی و ضددینی دارد.

در همین باره خبرگزاری فارس با انتشار تصاویر صفحات اینستاگرام «ح. م»  ابعاد تازه‌ای از این جنایت تلخ را نمایان کرد. در این گزارش آمده: درباره این فرد نیز چندین دروغ مطرح شد تا وی را به جریان انقلاب منتسب کنند، برای مثال به دروغ گفتند وی  نوه مرحوم آیت‌الله حائری‌شیرازی است که بلافاصله تکذیب شد.

فارغ از منتسب کردن اینگونه وقایع به جریانات سیاسی یا فکری، خوب است به گوشه‌ای از پشت‌پرده مدرسه‌ای که این ماجرا در آن اتفاق افتاده، اشاره شود: «ح. م» از اعضای هیات موسس مجتمع آموزشی دکتر معین تهران است که به استناد پست‌های متعدد صفحه اینستاگرام این فرد، وی از هواداران سرسخت کشف حجاب است و در هر رویدادی، هتاکی‌های شنیعی علیه نظام، علما، شخصیت‌ها و هنجارها داشته است؛ نکته جالب اینکه این اقدام غیراخلاقی در مدرسه‌ای که چنین فردی با این تفکرات عضو هیات موسس آن است اتفاق افتاده است. به طور طبیعی افرادی که خودشان لاابالی‌گری و ولنگاری را در جامعه ترویج می‌کردند، باید پای هزینه‌های اقدام غیراخلاقی که در همان راستا اتفاق افتاده است نیز بایستند.

(تصاویر اینستاگرام این شخص بخوبی گویای این موضوع است.)


آیا نظارت بر انتصابات وجود دارد؟


این در حالی است که پس از انتشار خبرهای مرتبط با این اتفاق، یک پرسش مهم ذهن افکار عمومی، خانواده‌ها و کارشناسان حوزه آموزش و پرورش را به خود مشغول کرده است. این پرسش مهم درباره چگونگی نظارت بر اعضای هیات موسس، مدیران و معاونان در سطح مدارس غیرانتفاعی است و اینکه این افراد چگونه و از چه فیلترهایی عبور می‌کنند و مهم‌تر از آن پس از روی کار آمدن و آغاز فعالیت در یک مدرسه، رفتار و عملکردهای آنها چگونه رصد می‌شود تا از وقوع چنین حوادث تلخی پیشگیری شود؟ براستی سطح نظارت آموزش‌وپرورش بر مدیران و موسسان مدارس غیردولتی چگونه است؟ بدون شک افزایش نظارت‌ها تنها راه چاره‌ای است که در آینده از وقوع چنین حوادثی جلوگیری خواهد کرد. موضوعی که با توجه به اظهارات وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر سختگیری در گزینش معلمان انگار تا به امروز آنطور که باید بخوبی اجرا نشده است!


دستور رئیس قوه قضائیه


در همین باره رئیس قوه قضائیه به رئیس کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان‌دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند. در متن دستور آیت‌الله آملی‌لاریجانی آمده است:  درباره گزارش واصله درباره حادثه تکان‌دهنده و تاسفبار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی شده و نگرانی خانواده‌های محترم را فراهم کرده است، با عنایت به دستور اکید حاکی از دغدغه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.


قرار گرفتن پرونده در مرحله دادسرا


همچنین معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: درباره آزار و اذیت دانش‌آموزان در یک مدرسه در تهران پرونده تشکیل شده و در مرحله دادسراست و دادستان تهران اطلاعیه‌ای در این باره صادر کرد و پرونده در مرحله تحقیقات است. حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده اذیت و آزار تعدادی از دانش‌آموزان در یکی از مدارس تهران و دستور رهبر انقلاب گفت: به طور طبیعی هر یک از اینگونه اقدامات شرم‌آور همه را آزرده می‌کند و بشدت آزرده‌ایم از اینکه در گوشه‌ای از یک کشور در یک مدرسه که محل تربیت است کار خلاف تربیت واقع می‌شود. وی ادامه داد: این مساله بسیار تاسفبار است و طبیعتا وقتی شکایتی به قوه قضائیه برسد بلافاصله اقدام می‌کند اما به دلیل جریحه‌دار شدن عواطف عمومی، رهبر انقلاب در پیامی دستور دادند که به طور ویژه و با سرعت بیشتری به موضوع رسیدگی شود.

هادی صادقی افزود: طبیعتا با سرعت بیشتری به پرونده رسیدگی می‌شود و الان پرونده تشکیل شده و در مرحله دادسراست و روز گذشته  دادستان تهران اطلاعیه‌ای در این باره صادر کرد و پرونده در مرحله تحقیقات است.


سختگیری در گزینش معلمان


وزیر آموزش‌وپرورش نیز در رشته توئیت‌هایی به موضوع تعرض به گروهی از دانش‌آموزان مدرسه غیردولتی غرب تهران پرداخت و بر به‌روزرسانی فرآیند گزینش تاکید کرد. سیدمحمد بطحائی در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه عمیقا از جنایت تلخ و شرم‌آوری که در مدرسه‌ای در منطقه ۲ تهران، خاطر جامعه و فرهنگیان شریف را جریحه‌دار کرد، متاثرم، نوشت: به بازرس ویژه دستور داده‌ام با پیگیری و تشکیل پرونده حقوقی موضوع را با جدیت دنبال کند.

وی همچنین نوشت: مجرم نیروی غیررسمی بود و بدون طی مراحل قانونی به‌کار گرفته شده است که تمامی مسببان مسؤولند، علاوه بر برخورد قاطع قضایی که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است، می‌بایست با تقویت و به‌روزرسانی فرآیند گزینش بویژه نظارت سختگیرانه و بدون مسامحه از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم. وزیر آموزش‌وپرورش در پایان تاکید کرد: آموزش خانواده‌ها را شروع کرده‌ایم، آموزش دانش‌آموزان را نیز تقویت می‌کنیم.


شناسایی دانش‌آموزان قربانی


علاوه بر این، مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۲ شهر تهران با بیان اینکه همه فعالیت‌های آموزشی و امتحانات پایان سال مدرسه‌ای که در آن گروهی از دانش‌آموزان مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند زیر نظر ناظر مقیم در حال برگزاری است، درباره شمار دانش‌آموزان قربانی شده با توجه به تناقضات آماری از ۸  تا ۱۶ نفر و...، گفت: آنچه ما در پیگیری اولیه به آن رسیدیم آزار ۴-۳ دانش‌آموز  بوده که البته هنوز به صورت قطعی مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق و اعلام نهایی از سوی مراجع قضایی باشیم.

ناصر کوهستانی درباره روند ادامه فعالیت آموزشی مدرسه یادشده با توجه به حادثه تعرض به چند دانش‌آموز که در ۲ روز گذشته رسانه‌ای شد، اظهار داشت: از صبح روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه ناظر مقیم به منظور برقراری آرامش و برگزاری امتحانات در ساعات اداری در مدرسه مستقر شده است.

وی افزود: تمام فعالیت‌های آموزشی و امتحانات پایان سال زیر نظر ناظر مقیم در حال برگزاری است و پاسخگوی اولیاست و کار را در فضایی آرام جلو می‌برند و تاکنون امتحانات به صورت منظم برگزار شده است. همچنین با عزل مدیر آموزشگاه، یک سرپرست برای اداره مدرسه به صورت قانونی  انتخاب شده و مشغول فعالیت است، ضمن آنکه ما نیز از مدرسه بازدیدهایی انجام می‌دهیم.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    17 1
    خداراشکرکه این اتفاق افتادوگرنه حرومزادهایی که پشت میزنشاندید به کارشو ن ادامه میدادن هههه نظارت بردانشگاهها راهم زیاد کنید اگر براتون زحمت نیست ..
  • DK ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    7 2
    باور کنید حق شما همینه. اینهمه جون سالم و بیکار حقتون بدتر از ایناست
  • US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    6 6
    چون آقازاده و ژن خوب بود
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      5 3
      چون ملت واقعیت رو رها کردن دنبال توهم هستن. یکیشونم شما که شایعه رو باور کردی.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      1 0
      نبوده میفهمی نبوده یه ..پی بوده لنگه خودت
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    9 0
    این همه جوان لایق و سالم باید بیکار بمونن و بعضیا با پارتی توی جاهای مختلف استخدام بشن نتیجه اش میشه این
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
      0 1
      پارتی لازم نداشته حقوق کم میگرفته سیاست مدارس غیر دولتیه تو ام برو
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    6 0
    چون حرف از شایسته سالاری است اما مدیران در همه جا جناحی انتخاب می شوند . این مسئله مختص اموزش و پرورش نیست. خوب فکر کنید ببینید پرورش نادرست چه بر سر ما می اورد.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    5 9
    یه مشت بچه ی شراب خور، آدم نیستن که دایناسورن
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    8 22
    یک روزی میرسه همین بچه مذهبی ها و انقلابی ها رو که فحش میدین، التماس میکنیدشون بیان معلم بچه هاتون شن... طرفدارهای آزادی حجاب و براندازها و روغنفکرها به خودشون هم رحم نمیکنند حالا سریع بگو پس سعید طوسی چی و احمقانه تعمیم بده به همه و سرتونو بکنید زیر برف... میاد اون روز... خیلی دیر نیست
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    1 0
    یک پیشنهاد خوب: بازرسان آموزش و پرورش را از مردان وزنان متدین آموزش وپرورش انتخاب کنید اگه دیدید نیروکم داریدکارمند مرد و زن قراردادی را استخدام کنید که متدین یاشند و آنها بازرسان آموزش و پرورش شوند. تیم بازرسی آموزش و پرورش تقویت شود نه از نظر کمیت از نظر کیفیت تقویت شود
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    0 0
    شما چرا متن و نمیخونین چرا حالا نظر میدید داغونا ژن خوب و پارنی و این چرندیات چیه داغونا بدون گزینش و اینا رفته مدارس غیر انتفاعی همینه همتون برید استخدامید چون پول کم میدن اگر گزینش میشد جرات نمیکرد توو گوشیش فیلم نگه داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس