حادثه تروریستی مجلس

همسر نخستین شهید حادثه تروریستی مجلس با بیان جزئیات و نحوه شهادت شهید تیموری در روز ۱۷ خرداد گفت: شهید تیموری ساعت ۹ صبح آماده رفتن به سرکارشان شد اما خداحافظی‌اش‌ با هر روز فرق داشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عاطفه دلاوری در مراسم رونمایی از کتاب «شام آخر، داستان‌هایی از شب‌های شام» که در موسسه مواسات برگزار شد، با بیان جزئیات  و نحوه شهادت شهید تیموری در روز 17 خرداد اظهار داشت: شهید تیموری ساعت 9 صبح آماده رفتن به سرکارشان شدند، خداحافظی ایشان با هر روز فرق داشت و من نیز متوجه این تفاوت شده بودم، اما باور نمی‌کردم که داعش تا چند قدمی ما رسیده باشد و ما بخواهیم در مجلس داعش را سرکوب کنیم، معمولاً من و همسرم یک قراری با همدیگر داشتیم که هر روز ساعت ده صبح ایشان با من تماس می‌گرفتند، ساعت ده شد و خبری از تماس ایشان نشد.

وی با بیان اینکه روز شهادت شهید تیموری سالگرد چهارمین عقد ما بود، گفت: ایشان زمانی که می‌خواستند از منزل خارج شوند تأکید داشتند که در منزل تنها نمانم، و به منزل مادرم بروم، اما من ترجیج دادم برای سالگرد چهارمین عقد در خانه بمانم، هرسال ایشان در سالگرد عقد من را سورپرایز می‌کردند اما امسال با شهادت خود من را سورپرایز کردند.

همسر نخستین شهید حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساعت ده صبح منتظر تماسشان بودم اما تماسی از طرف ایشان با من برقرار نشد، چند باری چند تن از اقوام و دوستان با من تماس گرفتند و جویای احوال "آقا جواد" می‌شدند، نگران شدم به سمت تلفن رفته و با ایشان تماس گرفتم اما خبری از جواب ایشان نبود، وقتی تلویزیون را روشن کردم متوجه درگیری در مجلس از طرف داعش شدم.

دلاوری ادامه داد: با همسر یکی از همکاران ایشان تماس گرفتم و در حال صحبت بودم که آیا همسرتان از آقا جواد خبری دارند یا نه، یک‌دفعه همان‌طوری که گوشی موبایل در دستم بود از طریق یکی از کانال‌ها این خبر آمد که " پیکر اولین شهید مجلس، شهید جواد تیموری از ساختمان مجلس خارج شد". این لحظه برحسب این گذاشتم که شاید این کانال خبر دروغی را پخش کرده است.

وی با بیان دلهره بین بودن و نبود شهید تیموری گفت: می‌دانستم که ایشان به شهادت رسیده‌اند اما سعی می‌کردم بعد دروغ حادثه را قبول کنم و در ساختمان بیمارستان که بودم دائم دعا می‌کردم که ایشان در کنار ما بوده و به شهادت نرسیده باشند، اما وقتی صدای شیون برادر شهید تیموری را در زیرزمین بیمارستان بلند شد متوجه شدم که اینجا آخرین قرار ملاقات من و آقا جواد است.

همسر نخستین شهید حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی با بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید تیموری گفت: آقا جواد شخصی نبود که اهل ماندن در این دنیای فانی باشد، از زمانی که با ایشان ازدواج کردم بحث رفتن ایشان به سوریه بود، ایشان از سال اول ازدواج کم‌کم با مدافعان حرم و ضرورت حضورمدافعان حرم در سوریه آشنا کردند، این اواخر کم‌کم از وصیت‌نامه شهدا و سیره شهدا گفتند و برایم توضیح دادند که ویژگی‌های همسران شهدا چه هست و باید چگونه خود را آماده بعد از شهادت همسرانشان کنند.

دلاوری با بیان ویژگی‌های برجسته شهید تیموری خاطرنشان کرد: شهید تیموری یک جوان مذهبی، ولایتی، دهه هفتادی و درعین‌حال امروزی بودند، نه فرد خیلی خشک در مسائل مذهبی و نه فردی افراطی بودند این حفظ تعادل در دوران امروز خیلی مهم است، مثلاً ایشان اهل مداحی و هیئت بودند و کاملاً مسائل مذهبی و احکام را اجرا می‌کردند اما درعین‌حال جوانی بودند که به وضعیت ظاهری خود می‌رسیدند و همیشه آراستگی ظاهری را داشتند.

وی ادامه داد: شهید تیموری اگر قرار بود توصیه‌ای به من داشته باشند و یا مسئله‌ای را برای من مطرح کنند، همیشه از باب شوخی مسائل را برای من بازکرده و توصیه را بیان می‌کردند، آقا جواد فردی مهربان و آرام بودند اگر کاری برای بنده خدا می‌کردند تنها در جهت خوشنودی خدا انجام می‌دادند و این خصوصیات ایشان سبب شد که خداوند اجر و مزد شهادت را به ایشان اعطا کند.

همسر نخستین شهید حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی با بیان مشکلات بعد از شهادت شهید تیموری گفت: بعد از شهادت یک سری مشکلات پیش می‌آید که هم ازنظر اجتماعی همسر شهید اذیت می‌شود و هم اتفاقاتی می‌افتد که زندگی را دچار اخلال می‌کند، این مشکلات همه هست اما ما هیچ‌گاه به‌پای جهادی که حضرت زینب(س) و حضرت رباب(س) در روز عاشورا داشتند نمی‌رسد بنابراین زبانمان از شرح مشکلات و سختی‌های بعد از شهادت کوتاه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس