تقوی

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخی از مسئولان اجرایی متأسفانه جمله «ما می‌توانیم» را باور ندارند و به بهانه‌های مختلف خواهان وابستگی کشور به واردات همه کالاهای مصرفی هستند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی دامغانی امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر در محل این سازمان گفت: طبق گزارشی که مدیران سازمان اقتصادی کوثر ارائه کردند، جمله «ما می‌توانیم» که امام خمینی راحل فرمودند، در این سازمان به منصه ظهور رسیده است.

وی افزود: اکثر مدیران سازمان اقتصادی کوثر بنا بر گزارش ارائه‌شده از جوانان متدین، مؤمن و تحصیل‌کرده و اکثراً از خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل شده‌اند و فرمایش مقام معظم رهبری که کار را باید به جوانان بسپارید، در این سازمان اجرا شده است.

تقوی دامغانی خطاب به اسکندری رئیس سازمان اقتصادی کوثر افزود: کارهایی که در این سازمان انجام شده‌ در راستای ایجاد امید در جامعه باید به مردم گفته شود و تقویت تولید باید به اطلاع مردم برسد.

وی تأکید کرد: ما هرچه داریم از شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران است و شهدا سند مظلومیت انقلاب اسلامی هستند که آزادی و ضمانت ما را با خون خود امضا کرده‌اند. 

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی سپس در جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در جمع کارکنان سازمان اقتصادی کوثر افزود: ماه مبارک رمضان باران رحمت الهی بر مردم نازل است، اما اگر زمین دل و ذهن ما آماده نباشد، چیزی در آن نمی‌روید و به قول شاعر باران که در لطافت طبعش خلاف نیست، در شوره‌زار خس روید و در گلستان، گل. 

* لزوم آمادگی دل و ذهن برای دریافت رحمت الهی

تقوی دامغانی سپس افزود: در صدر اسلام پیامبر عظیم‌الشأن(ص) آیات قران را برای همه قرائت و همه را به اسلام دعوت می‌کرد. همه می‌شنیدند، اما عده‌ای به ایمانشان اضافه می‌شد و عده‌ای بر کفرشان افزوده می‌شد. ایراد نه از پیامبر و نه از قرآن بود، لذا برخی به مقام سلمان فارسی رسیدند که پیامبر فرمود؛ سلمان منا اهل‌البیت و برخی بر کفر و عنادشان اضافه شد، مثل ابولهب عموی پیامبر که ایمان نیاورد و در قرآن آمده است؛ تبت یدا ابی لهب.

*منزل اول، مجنون بودن است

وی ادامه داد:‌ از کجا باید شروع کنیم، برای تربیت در مکتب اهل بیت هزار منزل یا صد میدان پیش‌بینی شده است که اول منزل به قول حافظ این است؛ در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن، شرط اول قدم آن است که مجنون باشی، یعنی عشق و محبت خدا در اوج باشد که به اصطلاح عرفا باید مجنون باشی.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به داستانی از کتاب منطق‌الطیر عطار گفت: داستانی در آن ذکر شده که عده‌ای از جوانان شهر تصمیم گرفتند، از پیرترین فرد آن دیار پندی بیاموزند و سراغ گورکنی رفتند که 70 سال به این کار مشغول بود و این نقطه اول حرکت است که انسان غرورش را زیرپا بگذارد و بگوید من نیازمند آموختن هستم. 

تقوی دامغانی افزود: وقتی جوانان به پیرمرد رسیدند او گفت من 70 سال قبر کنده‌ام و هر روز مرگ را به چشم خود دیده‌ام، اما این نکته برایم بسیار تعجب‌آور است که هرچه نفسم گفته، من پیروی کرده‌ام، اما این نفس سرکشم حتی یک ساعت در اختیار من نیست و نتوانسته‌ام نفس سرکش را به اختیار خود درآورم و هنوز نفسم مرگ را باور نکرده است که من هم روزی مانند این افراد می‌میرم!. 

* همه به هم نیازمندیم

وی ادامه داد: همه ما به یکدیگر نیازمند هستیم، حتی اگر وزیر و رئیس‌جمهور شویم، بی‌نیاز از راهنمایی دیگران نیستیم و اگر کسی بگوید من چون دانشگاه رفته‌ام نیازی به دیگران ندارم، این جهل است، اما در امور معنوی می‌توان به جایی رسید که جز به خدا به کسی نیازمند نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام مجتبی به عنوان سبط اکبر و کریم اهل بیت (ع) در سال دوم هـ.ق به دنیا آمدند و بعد از 48 سال در سال 50 هـ.ق به وسیله یک عامل نفوذی که در منزلش بود، مسموم و شهید شدند. آن امام 8 سال پیامبر را درک کرده و 30 سال در زمان امامت پدر بزرگوارش حضرت علی(ع) بودند. 

* شباهت زمانه ما به زمان امام حسن مجتبی

تقوی دامغانی گفت: زمانه ما بسیار شبیه زمان امام حسن مجتبی(ع) است که عده‌ای می‌خواهند نفوذ کنند و به قول امام(ره) بحث نفوذ بسیاری از انقلاب‌ها را از پای درآورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام حسن(ع) در زمان حضرت علی(ع) جنگ‌های بسیاری را مانند جنگ جمل که فتنه طلحه و زبیر به سردستگی عایشه برپا شد و به قول مورخان 30 هزار نفر در این جنگ در منطقه بصره کشته شدند و سران فتنه طلحه و زبیر نیز کشته شدند، اما حضرت علی(ع)، عایشه را که همسر پیامبر بود، به مدینه بازگرداند. در طول تاریخ عده‌ای که می‌خواهند توطئه کنند خود را به شخصیت‌هایی می‌چسبانند که از اعتبار آنها سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: مشکل جنگ جمل به سال‌های بعد منتقل شد. مسائلی مانند کشته‌شدگان و خانه‌های تخریب‌شده باقی ماند و بعد از آن جنگ خوارج نهروان با 4000 کشته پیش آمد که امام حسن(ع) در کنار پدر بزرگوارش حضرت علی(ع) بودند و بعد جنگ صفین که به قول مسعودی در کتاب مروج‌الذهب، 110 هزار نفر کشته از دو طرف به جای گذاشت و پس از اینکه معاویه نقشه ترور حضرت علی(ع) را کشید و حضرت علی(ع) را در محراب عبادت به شهادت رساند، دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) شروع شد.

وی گفت: معاویه سال‌های زیاد در شام (سوریه کنونی) حکومت می‌کرد، در حالی که حضرت امیرالمؤمنین حتی یک روز حکومت او را امضا نکرد و همه استانداران زمان عثمان را به خاطر فامیل‌بازی و روی کار آوردن امویان برکنار کرد. 

* اصلاح سیستم اداری در حکومت امام علی(ع)

تقوی دامغانی گفت: حضرت علی(ع) اول سیستم اداری حکومت را تغییر داد، چون آن سیستم طراحی‌شده توسط عثمان بر اساس شایسته‌سالاری نبود، بلکه بر اساس حزب و فامیل‌سالاری بود. معاویه هم از امویان بود، آنها به قول حضرت علی(ع) بیت‌المال را چنان بالا کشیده بودند، مانند شتر گرسنه‌ای که به علف تازه بهاری می‌رسد و حضرت علی(ع) فرمود؛ بیت‌المال را از حلقوم آنها بیرون می‌کشم، حتی اگر در کابین (مهریه) زنان آنها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی  تأکید کرد: روش حکومت حضرت علی(ع) شایسته‌سالاری بود. در ابتدا طلحه و زبیر آمدند که سهم بیشتری بگیرند، اما امام فرمود اگر کارهای شما برای خدا بوده که ثواب می‌برید، وگرنه سهم بیشتری از بیت‌المال به شما نمی‌دهم و آنها رفتند و فتنه جنگ جمل را به راه انداختند. 

*کمک به رای آوردن در قبال امتیاز گرفتن!

وی افزود: امروز نیز عده‌ای می‌گویند چون به فلان نماینده کمک کرده‌ایم و رأی آورده، حال باید پست و مقام به ما بدهد و این روش اسلامی نیست. 

* پس گرفتن امضای استیضاح در قبال استخدام فامیل

تقوی دامغانی گفت:‌در مسئله استیضاح اخیر وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور مجلس وزارت آقای دکتر مجابی گفت، یکی از نمایندگان گفته بود، من به شرطی امضای خود را پس می‌گیرم که 5 نفر را معرفی کرده‌ام، آنها را در وزارت جهاد استخدام کنید، من سپس امضای خود را پس می‌گیرم و وقتی جواب منفی شنیده بود، باز گفته بود فقط یک نفر از فامیلم را در وزارت جهاد استخدام کنید، من امضایم را پس می‌گیرم، آیا اینها روش اسلامی است. البته در مجلس نمایندگان منضبط و متدین هستند، ولی برخی این‌گونه بر کرسی مجلس که بر روی خون شهدا بنا شده است کار می‌کنند و ما اینها را قبول نداریم، اینها اسلامی نیست.

* استیضاح به خاطر به کارگیری رقیب انتخاباتی!

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: آیا اگر کسی برای یک نفر رأی جمع کرد باید فامیل او را بدون ضابطه استخدام کنیم. یا در مورد دیگری یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده گفته بود، چون وزیر جهاد کشاورزی رقیب انتخاباتی من را که رأی نیاورده و در وزارت جهاد به کار گرفته، باید او را استیضاح کنم. آخر این چه استدلالی است، آیا اگر کسی رأی نیاورد باید بمیرد؟ آیا نباید در سنگر دیگری خدمت کند.

وی ادامه داد: در دوره حضرت علی(ع) هم عده‌ای فتنه‌گری کردند و می‌گفتند لااقل معاویه را تأیید کن، اما حضرت علی(ع) فرمود، او را برای دو روز هم نگه نمی‌دارم و گفته شد او مشکل ایجاد می‌کند. حضرت فرمود من صریح صحبت می‌کنم که باید تا ابد علی(ع) بمانم که بعد از 14 قرن اگر عده‌ای می‌شنوند که در محراب عبادت ضربه به پیشانی‌اش خورد گریه می‌کنند، چون می‌دانند علی(ع) معامله‌گر نیست. اگر حضرت علی(ع) سازش می‌کرد، حکومتش به جای 5 سال بیشتر می‌شد اما دیگر علی(ع) نبود، لذا وقتی معاویه تأیید نشد، نقشه ترور حضرت علی(ع) را کشید و در زمان امام حسن(ع) نیز با یک سیاست متزورانه به مقابله ایستاد.

وی گفت: امام حسن(ع) می‌خواست با معاویه بجنگد، اما او با فریب و نیرنگ و شبانه فرماندهان لشکر امام حسن(ع) را با پول می‌خرید و دلیل صلح امام حسن(ع) همین مسئله نفوذ بود. عده‌ای شب با امام حسن(ع) بودند و صبح با سکه‌های معاویه به او متمایل می‌شدند و حتی عده‌ای از همین افراد به پای امام حسن(ع) خنجر زدند و سجاده از زیرپایش کشیدند و اینها دنباله فتنه‌گرانی بودند که می‌گفتند لا حکم الا لله.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: عده‌ای منافق بودند در ظاهر می‌گفتند امام حسن(ع) خلیفه مسلمین است و امر، امر شماست اما وقتی رشوه‌های معاویه می‌آمد به سمت او متمایل می‌شدند و امام حسن(ع) فرمود من چون یار ندارم تا با معاویه جنگ کنم، بنابراین صلح را قبول کردم، اما دوره امام حسین(ع) به یاران خود فرمود، از تاریکی شب استفاده کنید هر کس می‌خواهد برود، اما گفتند اگر در راه خدا صد بار کشته شویم امام حسین(ع) را تنها نمی گذاریم.

*مبادا با مذاکره کشور را در تنگنا قرار دهیم

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: امروز هم شرایط ما مانند زمان امام حسن مجتبی(ع) است. مبادا مذاکرات و صحبت‌ها کار را به جایی برساند که کشور ما را در تنگنا قرار دهد.

وی افزود: باید زندگی امام حسن مجتبی(ع) را بازخوانی کنیم، مسائل کشور ما شبیه دوران آن حضرت است و باید در مذاکرات مراقب باشیم دشمن ما را در تنگنا قرار ندهد.

حجت‌الاسلام تقوی در پایان با تقدیر از مدیریت سازمان اقتصادی کوثر گفت: با همکاری جوانان مومن و تحصیل‌کرده اقدامات خوبی در جهت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ ما می‌توانیم در شرکت‌های زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر انجام شده که بر اساس اعتماد به نفس، توجه به امکانات داخلی و استفاده از تجربه بشری انجام شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی فرمودند، باید نگاه به درون کشور و استفاده از تجربه بشری و تکیه بر نیروهای جوان داخلی اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم و کسانی را به کار بگیریم که باور دارند ما می‌توانیم.

*مدیری که به اقتصاد مقاومتی و کالای داخلی اعتقاد ندارد!

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: متأسفانه فردی در تلویزیون دعوت شده بود که در مورد اتحادیه پوشاک صحبت می‌کرد و او مدعی بود چرا باید مردم را محدود کنیم که از کالای داخلی استفاده کنند و گفته بود، همین لباس تنم خارجی است، حال این فرد می‌خواهد اقتصاد مقاومتی برای ما درست کند؟

حجت‌الاسلام تقوی افزود: عده‌ای از مدیران اجرایی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی ندارند و بهانه می‌آورند که مردم آزاد باشند تا کالای خارجی استفاده کنند، درحالی‌که صنایع داخلی فلج می‌شود و اینها اعتقادی به تولید داخل ندارند.

به گزارش فارس، محمدرضا اسکندری در جریان بازدید حجت‌الاسلام تقوی از دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر ضمن معرفی شرکت‌های زیر مجموعه گفت: عمده این شرکت‌ها توسط جوانان تحصیل‌کرده و از خانواده شهدا و ایثارگران اداره می‌شوند که با شعار ما می‌توانیم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد مرغ آرین در بابل‌کنار گفت: سال 70 عده‌ای دلال سر کشور کلاه گذاشته و نژاد از رده‌خارجی از کشور هلند آوردند که اسم آن را نژاد مرغ آرین گذاشتند، اما هیچ ارتقایی نداشت و در نهایت موفق نشد.

اسکندری همچنین در مورد اینکه چگونه برای مقابله با آنفلوآنزا در واحدهای مرغداری اقدام می‌شود، اضافه کرد: کنترل شدیدی در واحدهای تولیدی مرغ اجداد انجام می‌شود و هر کسی می‌خواهد وارد شود باید اول آزمایش بالینی بدهد و سه مرتبه لباس عوض کند و پس از سه مرحله دوش گرفتن وارد شود. حتی کارکنان این مجموعه هفته‌ای یکبار وارد می‌شوند و مراحل بهداشتی با وسواس و دقت رعایت می‌شود.

وی همچنین گفت: مجموعه تولید بز، گوسفند و شتر راه‌اندازی شده که بزهای سه‌قلوزا که سه بار در سال زایمان می‌کنند پرورش داده می‌شود و این گله بز مولد برای اصلاح نژاد از فرانسه وارد شده‌اند که جمعیت بز مولد را بیشتر کند. همچنین 200 نفر شتر و هزار رأس بز مولد تاکنون تولید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس