کد خبر 860393
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
معاون وزیر خارجه روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که نشست‌ سه‌جانبه میان روسیه، آمریکا و اردن درباره منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه قرار است در «امان» پایتخت اردن برگزار شود. تاریخ این نشست هنوز مشخص نیست.

به گزارش مشرق، بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، بوگدانوف تأکید کرد، توافقی حاصل شده تا یک نشست سه‌جانبه در رابطه با مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه برگزار شود.


معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «مسکو معتقد است که تنها ارتش سوریه باید در مرز جنوبی این کشور مستقر باشد».

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز تأکید کرد: «تمام نیروهای غیرسوری باید هر چه سریعتر از منطقه جنوب سوریه خارج شوند».

روسیه روز دوشنبه نیز اعلام کرده بود که تنها ارتش دولت سوریه باید در مرز جنوبی این کشور و در مناطق هم مرز با اردن و اراضی اشغالی حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

پاسخ محکم سوریه به آمریکا



این اظهارات مقامات روس زمانی مطرح شد که واشنگتن درباره «اقدامات قاطع» در ارتباط با نقض آتش‌بس در منطقه هشدار داد.

اردن نیز روز دوشنبه گفت که در حال گفت‌وگو درباره تحولات جنوب سوریه با واشنگتن و مسکو است. اردن همچنین گفته بود که هر سه طرف در خصوص ضرورت حفظ مناطق کاهش تنش در سوریه توافق کرده‌اند.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهارات امروز خود تأکید کرد: «نشست امان قرار است به موضوع آتش‌بس در جنوب سوریه بپردازد».

وی افزود: «اردن اعلام کرده که نشست سه‌جانبه در سطح وزرا برگزار شود، ما نیز آمادگی داریم اما مسکو منتظر پاسخ آمریکا برای هماهنگی درباره تاریخ برگزاری این نشست و سطح حضور نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس