مرتضی محصص

حضور محصص در برنامه فوتبال برتر، آن هم برای تحلیل بازی تیم ملی مثل این است که شما یکی از اعضای خانواده مثل پسر را به یک برنامه تلویزیونی بفرستی و او از نقاط ضعف پدرش صحبت کند.

به گزارش مشرق، حضور کارشناسان ضعیف و محافظه کار در رسانه ملی، این روزها همه را معترض کرده است.

به حضور این کارشناس‌ها در رسانه ملی عادت کرده‌ایم. بسیاری از آنها احتیاط را در دستور کارشان قرار می‌دهند تا مبادا با انتقاد از یک بازیکن یا مربی، به رابطه کاری‌شان با آنها لطمه بزنند. این اما ماهیت چنین برنامه‌هایی را زیر سوال می‌برد. درست مثل سوالی که جواد خیابانی از محصص پرسید و حتما منتظر پاسخ عجیبی از او بود: «آقای محصص؛ توی جام جهانی نباید راحت گل بخوریم. درسته؟» محصص هم در جواب گفت: «نخیر آقای خیابانی.» و دوباره تقدیر از بازیکنی آغاز شد که در این بازی به اندازه تمام سال‌های فوتبال خود اشتباه کرد. آن هم چه اشتباه هایی.


حضور مرتضی محصص در برنامه فوتبال برتر، هنگام پخش بازی ایران- ترکیه و البته تحلیل‌هایی که انجام داد به هیچ وجه قابل هضم نیست. نمی‌توان صحبت‌های محصص را پذیرفت، چون نه استدلالی پشت آن بود و نه تفکری. فقط از همه تعریف و تمجید کرد، آن هم با حرارت بالا و خلاف آن چیزی که در تلویزیون می‌دیدیم. دقیقه 6 توسون، چشمی را از بازی محو کرد و گل زد اما چند دقیقه بعد محصص گفت: «عملکرد خط دفاع ما خوب است و چشمی با پورعلی گنجی به هماهنگی لازم رسیده.» چند دقیقه بعد دوباره دروازه ایران باز شد اما از شر حرف‌های تکراری محصص خلاص نشدیم. هندوانه زیر بغل همه گذاشت و حتی برای ضعیف‌ترین بازیکن تیم ملی نوشابه باز کرد.


نه، خواب نبودیم. بیدار بودیم و این تحلیل‌های محصص خواب را از سرمان پراند. البته تقصیر او نیست، مقصر تهیه‌کننده‌ای است که محصص را به برنامه‌اش دعوت کرده. کارشناسی از بدنه فدراسیون فوتبال که سال‌هاست در مدح و ستایش تمام روسا- از کفاشیان گرفته تا تاج - و تیم‌های ملی‌اش صحبت می‌کند و یار دوازدهم همه آنهاست. نه تحلیلی منفی درباره تیم‌های ملی انجام می‌دهد و نه حرفی می‌زند که به درد بیننده بخورد. او انسان محترمی است اما ببینید چند سال از عمرش را در فدراسیون فوتبال گذرانده. سال‌های سال رییس کمیته آموزش بوده و حالا هم مدتی است یکی از اعضای کمیته فنی و توسعه.


حضور محصص در برنامه فوتبال برتر، آن هم برای تحلیل بازی تیم ملی مثل این است که شما یکی از اعضای خانواده – مثلا پسر – را به یک برنامه تلویزیونی بفرستی و او از نقاط ضعف پدرش صحبت کند. این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد چون در نهایت پسر به خانه برمی‌گردد و قطعا با تنبیه پدر مواجه می‌شود. محصص هم اگر از سبک بازی تیم ملی انتقاد کند حتما با برخوردی از سوی فدراسیون فوتبال مواجه می‌شود. فدراسیونی که کمیته فنی یکی از زیر مجموعه‌هایش است. بنابراین مجبور است برخلاف کارشناس‌های زبده فوتبال جهان نظیر گری لینه‌کر و گری نویل، از همه تقدیر کند و نشان بدهد همه چیز روبراه است.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهزاد IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    3 14
    داداشدتقویم داری اگه یه نگاهی بهش بنداز جنانب نویسنده
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    5 1
    کلا همه بازیکنان بد بودند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    5 10
    همین موند۷ بود که به بهترین مدرس فیفا یک مشت خبرنگار در پیتی گیر بدن !!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    6 5
    یعنی اینا نمیدونند تیم ملی ایران در اوج آمادگی چند سال اخیرش در برابر ترکیه بی روحیه و بی انگیزه و تیمی که در بدترین شرایط چندین سال اخیرش بود نتیجه را واگذار کردند!!!!؟؟؟؟؟؟؟
  • RU ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    1 1
    دقیقا چیو میگفت نویسنده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس