کد خبر 859811
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
آدم‌ ربایی سریالی برای سرقت خودروهای مدل بالا

اعضای باندی که با گروگان گرفتن افراد پولدار خودروهای گران‌قیمت آنها را سرقت می‌کردند در دام پلیس گرفتار شدند.

به گزارش مشرق، اوایل اردیبهشت امسال مرد میانسالی با حضوردرشعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از سه مرد و مباشر خود به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد. پس از این شکایت با دستور بازپرس رضوانی، ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تحقیقات را آغاز کردند.

مرد ربوده شده به افسر تحقیق گفت: من یک شرکت و کارگاه ساختمانی دارم که دو مرد با من اختلاف حساب داشتند. آنها همراه مباشرم و مرد غریبه‌ای به دفترم در سعادت‌آباد آمدند و با سلاح و چاقو من و مباشرم را تهدید کردند. دست و پای مرا با طناب و چسب بستندو با خودروی کاپرایم به سوله‌ای در ایوان کی شهر سمنان برده و محبوس کردند.

وی افزود:مباشرم آزاد شد اما مرا یک شبانه روز گروگان گرفتند. بعدچندچک و برگه سفید امضا و قولنامه فروش خودرویم را از من گرفتند و مرا به تهران بازگردانده و رهایم کردند. گمان می‌کنم مباشرم با آنها همدست باشد. در این مرحله مرد مباشر مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: متهمان یک روز قبل از ربودن مدیر شرکت، مرا ربوده و تهدید کردند با آنها همکاری کنم. من هم از ترس جانم مجبور به همکاری شدم.

در ادامه با رضایت شاکی مباشرش آزاد شد. همچنین دستور توقیف خودروی سرقتی و مسدود شدن چک‌های سفیدامضای شاکی صادر شد. هفته گذشته یکی از آدم‌رباهای فراری بازداشت شد و به افسر تحقیق گفت: من و شاکی با هم معامله کرده بودیم و او باید یک میلیارد تومان به من می‌دادکه منکر طلبش شد.من به‌طور اتفاقی با مردی آشنا شدم که از شاکی طلب داشت. به پیشنهاد او شاکی را ربودیم. مباشر او از ترس جانش با ما همکاری کرد. علاوه برشاکی دو نفر دیگر را هم به شیوه مشابه ربودیم .

این در حالی بودکه دومین عضو باند هم بازداشت شد. در ادامه ماموران دو روز پیش برای دستگیری سومین متهم اقدام کردندکه متوجه شدنداو همراه دو عضو دیگر باند در حال ربودن فردی برای اخاذی و سرقت خودروی کادنزای او هستندکه آنها را دستگیر کردند.

در مرحله بعدی ماموران در بازرسی از خانه اعضای این باند سه دستگاه خودروی دیگر کشف کردند. این در حالی بود که دیروز مردی به شبه هشتم دادسرای جنایی تهران آمد و از یکی از آدم‌رباها به اتهام کلاهبرداری 185 میلیون تومانی شکایت کردو گفت: متهم با معرفی خود به جای برادرزاده یک تاجر فرش برای سرمایه‌گذاری فریبم داد و علاوه بر من از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده است.

تحقیقات از اعضای این باند برای کشف جرایم دیگرشان ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس