کد خبر 859483
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
نصرالله و نبیه بری

رئیس مجلس نمایندگان لبنان دیدار اخیر خود با دبیرکل حزب الله لبنان را بسیار خوب توصیف کرد و از اتفاق نظر با وی درخصوص اکثر سرفصل‌های مطرح شده در این دیدار خبر داد.

به گزارش مشرق، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان "بسیار عالی" بود. نظرات من و سید حسن نصرالله در اکثر سرفصل های مطرح شده در سطح داخلی یا منطقه ای با هم مطابقت دارد؛ از جمله اولویت لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید.

بیشتر بخوانید:

دیدار «نبیه بری» با «سید حسن نصرالله»

وی افزود: در واقع من از مشتاق‌ترین افراد و حامیان برای مبارزه با فساد و عدم سستی در این پرونده هستم؛ به ویژه که ما در برابر خطراتی قرار داریم که همگان را بدون استثناء تهدید میکند.

نبیه بری بر "ریشهدار و عمیق بودن رابطه بین جنبش امل و حزب الله" تاکید کرد و گفت: من و سید حسن نصرالله یک روح در دو جسم هستیم.

وی درباره تعداد وزرای کابینه لبنان نیز گفت: مانعی نمیبینم که در صورت اقتضای امر، تعداد اعضای دولت به 32 وزیر برسد.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان ضمن حمایت از ورود نمایندگان اقلیت به پارلمان افزود که وی تعیین یک علوی و یک نماینده اقلیت به وزارت را - بعد از محرومیت چندین ساله آنها در این زمینه- تایید میکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظیر جریانهای سیاسی دیگر حرکت خواهد کرد که بحث نمایندگی را از تصدی پست وزارت جدا کردند، گفت: نمیخواهم از هم اکنون خودم را مقید به یک موضع نهایی و قاطع کنم..برای من مهم است که آزادی عمل خود را در انتخاب وزیران جنبش امل براساس شرایط حفظ کنم..شاید این دو مقوله را جدا کنم، شایدم نه.

نبیه بری گفت: من شخصا تا این لحظه نمیدانم که چه کسی را انتخاب خواهم کرد..بنا بر عادت، معرفی وزیر را به آخرین لحظات در جریان ملاقات خودم با رئیس جمهور قبل از اعلام رسمی تشکیل دولت موکول خواهم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس