کد خبر 859005
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹
رضا سراج

رفتار آمریکا با کره‌شمالی، چین، ژاین و کره جنوبی، نشان داد که فریبکاری در ذات آمریکا نهفته است.

به گزارش مشرق، «رضا سراج» طی یادداشتی درخصوص فریبکاری آمریکا نوشت:

مایک پمپئو برای اخذ رای اعتماد از سنای آمریکا، بشدت به یک برگ برنده نیاز داشت. وی طی یک سفر محرمانه، راهی پیونگ یانگ شد و با وعده‌های نسیه‌ای که هرگز نقد نشد، مقدمات آزاد سازی سه زندانی آمریکایی در کره شمالی را فراهم کرد. از طرف دیگر ترامپ نیز برای خروج از برجام، نیازمند یک مانور دیپلماتیک بود تا خروج از توافق هسته‌ای با ایران را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: زندانیان آمریکائی در ونزوئلا تا ساعاتی دیگر برمی‌گردند

در همین رابطه واشنگتن، شرق آسیا را برای عملیات فریب استراتژیک انتخاب کرد. ترامپ خود را راغب به دیدار با رهبر کره شمالی نشان داد و همزمان جنگ تجاری با چین را نیز آغاز نمود تا در یک نبرد محاسباتی، با یک تیر چند نشان را هدف قرار داده باشد. آمریکا با این عملیات فریب، ابتدا مقامات کره‌ شمالی را مجاب به تخریب مرکز آزمایش‌های هسته‌ای خود نمود و سپس چینی‌ها را وادار به خرید ۲۰۰ میلیارد کالا از ایالات متحده کرد.

دولت آمریکا پس از آنکه اهداف خود را محقق شده یافت؛ میز بازی در برابر کره شمالی و چین را به هم زد تا نیمه دوم عملیات فریب استراتژیک را برای دوشیدن ژاپن و کره جنوبی آغاز کند. بدعهدی آمریکا و گمانه‌زنی در مورد اقدامات متقابل کره شمالی و چین، زمینه ساز جنگ ادراکی با ترفند پیونگ یانگ هراسی و پکن هراسی در شرق آسیا می‌شود و این مهم، دوشیده شدن بیشتر ژاپن و کره جنوبی را فراهم می‌سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    4 0
    اي كساني كه ايمان آورده ايد شيطان دشمن آشكار شماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس