کد خبر 858890
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
بیگلدلی

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با تسنیم جزئیات درگیری روز گذشته در کنگره این حزب را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی عضو شورای مرکزی و عضو شورای اجرایی منصوب دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره تشنج در کنگره حزب اعتماد ملی و ادعای حمله به علی مطهری و ورود "گروه فشار" به کنگره حزب، اظهار داشت: هیچ حمله‌ای به علی مطهری نشده است و زمانی که تشتت ایجاد شد، شخصیت‌های سیاسی سالن را ترک کرده بودند. بعد از این‌که برخی دوستان به برخی کارهای خلاف مقررات اعتراض کردند، آقای محمد جلیلیان به من حمله کرد و این‌که گفته بشود "گروه فشار" حمله کرده نادرست است. البته این‌ها هم گروه فشار بودند، اما نه آن گروه فشاری که مصطلح است!

وی افزود: من تعجب می‌کنم برخی دوستان در توئیتر گفته‌اند گروه فشار حمله کرده که این تهمت و بهتان است و هرگز این اتفاق‌ نیافتاده و هیچ گروه فشار مرسوم و مصطلحی در سالن حضور نداشت که حمله بکند، اما متأسفانه برخی از کسانی که می‌خواستند کارهای غیرقانونی بکنند، افرادی را داخل سالن آورده‌ بودند که این افراد همراه‌ با اقدام‌های غیرقانونی‌ آورندگان آن‌ها به‌ محل برگزاری کنگره، شروع به شلوغ‌کاری کردند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای درگیری در آخرین کنگره حزب اعتماد ملی چه بود؟ +عکس و فیلم

بیگدلی با بیان این‌که مراسم افتتاحیه کنگره حزب با شکوه زیاد و حضور گسترده اعضا و شخصیت‌های برجسته برگزار شد و در نوع خودش بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: روز گذشته آقای حضرتی به منزل حجت‌الاسلام منتجب‌نیا آمدند من هم در آن‌جا بودم و پیشنهاد مرضی‌الطرفینی دادم که مقبول واقع و قرار شد کنگره براساس اساسنامه، قانون احزاب و  آیین‌نامه‌ برگزاری کنگره و همچنین مقرراتی که وزارت کشور ابلاغ کرده برگزار شود. البته بخش اول با شکوه بسیار زیاد برگزار شد، اما در بخش دوم کنگره باید مقررات خاصی لحاظ می‌شد و من بارها در شورای اجرایی‌ تأکید کرده بودم که هیئت رئیسه موقت بخش افتتاحیه طبق قانون باید پایین بیاید و هیئت‌ رییسه دائم برای مدیریت جلسه بخش اصلی باید انتخابی باشد و توسط اعضای حاضر در کنگره انتخاب شود.

عضو شورای مرکزی حزب‌ اعتماد ملی تصریح کرد: بخش اصلی کنگره باید فقط با حضور کسانی که حق رأی دارند و اعتبارنامه و کارت ورود به آن‌ها داده شده بود، برگزار می‌شد که متأسفانه این‌گونه نشد و اکثریت جمعیت حاضر در سالن کسانی بودند که ربطی به کنگره و حتی حزب نداشتند و باید بیرون می‌رفتند.

وی افزود: من در پایان افتتاحیه به آقای امینی تذکر دادم که اداره جلسه بعدی توسط ما غیرقانونی است و باید زود پایین برویم تا هیئت‌ رییسه دائم از اعضای حزب که قصد کاندیداتوری ندارند انتخاب شوند، اما متأسفانه آقای امینی گوش نداد و با من با تندی برخورد کرد تا این‌که نماینده وزارت کشور بالا آمد و حرف مرا تأیید کرد. متأسفانه آقای امینی با نماینده‌ وزارت کشور هم وارد مجادله شد و نماینده وزارت کشور گفت که "اگر با این روند ادامه دهید من گزارش می‌کنم و کنگره حزب شما ابطال خواهد شد".

بیگدلی ادامه داد: من در احترام به‌ قانون جایگاه هیئت‌ رییسه‌ را ترک کردم و پایین آمدم، اما آقای امینی همچنان در بالا ماند و در اقدامی غیرقانونی و تأسف‌بار از برخی افراد شناخته‌شده و هیئت رییسه برخی احزاب دیگر برای تکیه بر جایگاه هیئت رییسه دائم دعوت‌ کرد و آن‌ها هم فوراً در جایگاه هیئت رییسه قرار گرفتند و پشت میکروفون‌ها نشستند و اقدام به‌ ایراد سخنان غیرقانونی و تشنج‌زا کردند. متأسفانه هر قدر اعضای کنگره و ما اصرار کردیم که قانون را رعایت کنند، نکردند! این در حالی است که طبق قانون، اعضای هیئت رییسه باید هم عضو حزب و هم منتخب اعضای کنگره باشند.

وی افزود: در ادامه باید افرادی که عضو کنگره نبودند بیرون بروند که با توجه به‌ این‌که برای حمایت از برخی افراد آورده شده بودند بیرون نرفتند و همین مسئله موجب تشنج شد و نیروهای خارج از حزب که برای حمایت از برخی افراد به‌ سالن آورده شده بودند تشنج ایجاد کردند. همین مسئله موجب شد ادامه کنگره به روز دیگری موکول شود. افرادی که آورده شده بودند هیچ نسبتی با حزب‌ اعتماد ملی نداشته و سازمان‌یافته آورده شده بودند که تشنج ایجاد کنند.

بیگدلی درباره درگیری‌ یک نفر با وی که در فیلم منتشرشده از اتفاق شب گذشته مشهود است، گفت: من با کسی درگیری نداشتم، ولی آقای محمد جلیلیان از اعضای حزب با پایه میکروفون به من حمله کرد و آقای زبردست و برخی افراد مانع حمله وی شدند، وگرنه چه‌بسا با توجه به سنگینی پایه فلزی میکروفون حادثه ناگواری اتفاق می‌افتاد. دوستان شاهد ماجرا که از صحنه‌ فیلم‌برداری هم کرده‌اند درصدد اقدام قضایی علیه آقای جلیلیان‌ بودند که من اجازه ندادم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره حضور افرادی از احزاب دیگر از جمله حزب ندای ایرانیان در هیئت‌ رییسه دایم کنگره، اظهار داشت: آقای کزازی عضو هیئت رییسه حزب‌ ندای ایرانیان هستند و من خودم یک اشکالی که داشتم نسبت به حیثیت و آبروی حزب و شخص خودم بود. من استاد حقوق دانشگاه هستم و نمی‌خواستم کارهایی اتفاق بیفتد که خلاف قانون احزاب و اساسنامه حزب و مقررات اعلامی وزارت کشور باشد. آقای کزازی دوست ما هستند، اما این‌که بروند بالا بنشینند در حالی که عضو حزب دیگری هستند، کاری غیرقانونی بود. براساس آیین‌نامه‌های کنگره‌های احزاب و مقررات اعلامی هیئت رئیسه دائم کنگره باید بعد از اعلام کاندیداتوری کسانی که قصد نامزدی در کنگره را ندارند و از میان اعضای حزب‌ انتخاب شوند.

وی درباره فرم‌های ارائه‌شده در ورودی محل برگزاری کنگره و این‌که آیا این کار قانونی بود یا خیر، اظهار داشت: این از مسائلی بود که من در شورای اجرایی اعلام کرده بودم که فقط کسانی که فرایند عضویت را طی کرده‌ باشند و تشکیلات حزب اعلام کند که‌ عضو حزب هستند و می‌توانند رأی دهند، اما با کمال تأسف برخی خارج از برنامه، فرم‌هایی را گذاشته بودند که با پر کردن فرم خود را عضو حزب بدانند و حق رأی داشته باشند.

بیگدلی در پایان تصریح کرد: کمیته تشکیلات هرگز این فرم‌ها را تأیید نکرده و آن را غیرقانونی می‌داند. من فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم و در آینده به‌تفصیل درباره این مسائل صحبت خواهم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس