وزارت امور خارجه نمایه

در دوره جدید شاهد پیگیری های جدی تر و تذکرات نهادهای مسئول در خصوص نحوه سفر و شرکت در جام جهانی هستیم که نشان می دهد حضور منسجم تر و حرفه ای تر اتباع ایرانی در این مسابقات، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، پس از انجام قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2018 فوتبال در کشور روسیه که تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور دارد، بازار استعلام و اطلاع از نحوه حضور در این کشور زیبا، بین علاقمندان در ایران تب و تاب بیشتری گرفت؛ بخصوص آنکه میزبان یکی از دیدارهای تیم ملی ایران، شهر زیبای سن پترزبورگ است.

اما حواشی ناشی از مشکلاتی که توریست ها و تماشاگران ایرانی در سفر به برزیل طی جام جهانی 2014 متحمل شدند، موضوعی بود که ذهن برخی از ایرانیان علاقمند را درگیر کرده بود که از جمله این حواشی، نحوه خدمات رسانی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در آن رویداد بود.

به همین خاطر، در دوره جدید شاهد پیگیری های جدی تر و تذکرات نهادهای مسئول در خصوص نحوه سفر و حضور در این رویداد مهم ورزشی هستیم که نشان می دهد حضور منسجم تر و حرفه ای تر اتباع ایرانی در این مسابقات، مورد توجه دستگاههای مختلف قرار گرفته است.

در جدیدترین اطلاعیه در این خصوص، یک مقام مسئول در وزارت خارجه با ارسال بخشنامه ای خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال و دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تذکراتی را در خصوص نحوه رعایت امور امنیتی توسط گردشگران ایرانی عازم جام جهانی روسیه بیان کرده است.

طبق این اطلاعیه که نسخه ای از آن به دستمان رسیده، با اشاره به توضیحات ارسالی توسط سرکنسولگری ایران در آستاراخان، اعلام شده حسب دستور شماره 202 رییس جمهور روسیه با عنوان «تدابیر امنیتی تکمیلی در دمت زمان برگزاری جام جهانی 2018» از تاریخ 4 خرداد تا 2 مردادماه سالجاری، کلیه مسافران خارجی باید اقداماتی را پس از ورود به این کشور انجام دهند.

بر این اساس، همه مسافران خارجی (از جمله ایران) که به شهرهایی چون مسکو، سنت پترزربورگ، یکاترینبورگ، سوچی، قازان، سامارا و ... وارد می شوند، ملزم به ثبت ورود خود در مراکز مهاجرتی پلیس ظرف مدت 1 شبانه روز پس از ورود به این شهرها هستند.

نامه رسمی وزارت امور خارجه

منبع: صبحانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس