بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نگرانی نمایندگان درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با شروطی که تکلیف ایران را با نکات حساس دنیا مشخص کند، رفع خواهد شد.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست فوق‌العاده صبح امروز (شنبه) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: با توجه به وقت اندک، امروز جلسه فوق‌العاده سه ساعته را با حضور ارگان‌های مربوطه تشکیل دادیم، تمامی نمایندگان حاضر در جلسه و کارشناسان وزارتخانه‌های مربوطه دغدغه تأمین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را دارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی با جهانی دارای ساختاری تعریف شده مواجه است، جهانی که 188 کشور آن به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم پیوسته است، ایران نیز 25 سال پیش قانونی تحت همین عنوان به تصویب رسانده است.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی: کمیسیون امنیت ملی در ارائه CFT به مجلس تسریع کند

بروجردی یادآور شد: با توجه به شرایط ویژه‌ حاکم در عرصه بین‌الملل، مجموعه تعامل با قانون‌های دنیا مترتب مسئله FATF است، ایران در ساختار FATF در شرایط تعلیق قرار دارد، اما مدت زمان کوتاهی از این دوره تعلیق باقی مانده و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال اعمال محدودیت بیشتر از این طریق هستند.

وی با بیان اینکه ایران از نظام‌های آزادی‌بخش دنیا حمایت می‌کند، تأکید کرد: ما بر این باوریم که تفاوت ماهوی بین گروه‌های تروریستی مانند داعش که آمریکا به وجود آورده و از آنها حمایت گسترده مالی می‌کند با تشکل‌های نظامی که از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنند، تفاوت فاحشی وجود دارد.

بروجردی اضافه کرد: با این حال، اختلاف نظرهایی بر سر شرایط کشورهایی که به کنوانسیون الحاق می‌شوند، وجود دارد، لذا رأی‌گیری در کمیسیون و صحن مشروط به شرایطی است.

این نماینده مردم بروجرد در مجلس یادآور شد: علیرغم اختلاف‌نظر حقوق‌دان‌ها در نشست امروز، نظرات غالب این است که شروط باید تکلیف جمهوری اسلامی در ارتباط با نکات حساس با دنیا را مشخص کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسه بعدی در این خصوص بعدازظهر روز یکشنبه (6 خرداد ماه) با حضور کارشناسانی از وزارت امور خارجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ادامه تشکیل می‌شود و بعد از رأی‌گیری، گزارش کمیسیون را به هیأت رئیسه ارائه خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    4 0
    اینکار خلاف قانون اساسی و در تضاد با استقلال آزادی و جمهوری اسلامی می باشد.در یک کلام خیانت محض است.خدایا برسان یک نواب صفوی تا جلوی این خیانت را بگیرد.لعنت بر کسانی که در زمین شیطان بزرگ بازی میکنند.لعنت بر آنان که شیطان را کدخدا مینامند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس