کد خبر 858813
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرحی برای تبدیل شروط رهبر انقلاب برای مذاکره با اروپا به قانون خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل حسن بیگی از تهیه طرحی برای تبدیل شروط مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات برجامی با اروپا به قانون خبر داد.

نماینده مردم دامغان گفت: مواد این طرح را مُرّ شروط رهبرانقلاب نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، تشکیل می دهند و در حال جمع آوری امضا برای این طرح جهت ارائه به هیئت رئیسه مجلس هستیم.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در این طرح قصد داریم شروط و تضامینی که رهبری انقلاب برای مذاکره برجامی با اروپا مطرح کردند را به قانون تبدیل کنیم تا هم دست دولت برای مذاکرات باز باشد هم دستگاه دیپلماسی دست بالا را در مذاکرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی شروط رهبری انقلاب برای مذاکره با اروپا غیر قابل ترجمه و تفسیر خواهد بود.

شروط مقام معظم رهبری برای مذاکره با اروپا به شرح زیر است:

۱.با توجه به بدعهدی و بی صداقتی ۳ کشور اروپایی در اوایل دهه ۸۰ بر سر مسئله هسته ای، اروپایی ها باید ثابت کنند که این بار قصد تکرار آن بدعهدی را ندارند.

۲.سه کشور اروپایی به امریکا در نقض مکرر روح و جسم برجام اعتراض نکردند، اگر آنها به امریکا اعتراض می کردند ممکن بود کار به اینجا نرسد، اروپایی ها باید این غفلت را جبران کنند.

۳.خروج آمریکا از برجام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است، اروپایی ها باید قطعنامه ای علیه آمریکا به شورای امنیت ببرند و به این حرکت آمریکا اعتراض کنند.

۴. سران ۳ کشور باید متعهد شوند و قول دهند که بحث موشک و حضور منطقه ای ایران را مطلقاً مطرح نخواهند کرد.

۵. اروپایی ها با هرگونه تحریم امریکا علیه ایران به صورت صریح مقابله کنند. همه بدانند جمهوری اسلامی از مؤلفه های قدرت خود از جمله دفاع از راه دور قطعاً دست نمی کشد.

۶.اگر امریکایی‌ها توانستند در فروش نفت ایران خلل وارد کنند اروپایی‌ها باید خرید نفت از ایران به مقدار مورد نیاز ما را تضمین کنند.

۷.بانک های اروپایی درباره دریافت و پرداخت وجوه تجارت دولتی و خصوصی با جمهوری اسلامی باید تضمین بدهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس