کد خبر 858554
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
مهدی طارمی

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در ایران بعضی افراد هستند که اهمیتی برای جام جهانی و تیم ملی قائل نیستند و طوری رفتار می‌کنند که انگار نه انگار که این تیم متعلق به ایران است.

به گزارش مشرق، مهدی طارمی درباره آخرین وضعیت تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی 2018 و دیدار با مراکش، اسپانیا و پرتغال و همچنین حضور در اردوی ترکیه صحبت‌هایی را مطرح کرد که می‌توانید متن این مصاحبه را در زیر مشاهده کنید:

از چهار ماه پیش تمام فکرم جام جهانی بود

برای من جام جهانی از چهار ماه پیش آغاز شده است و الان که به این رقابت‌ها نزدیک‌تر می‌شویم تنها بیشتر آن را حس می‌کنم. از همان زمان تمام تمرکزم روی جام جهانی بوده و الان هم شرایط تیم بسیار خوب است. هفته پیش برای بازی با ازبکستان تنها یک روز مانده به بازی، تعداد بازیکنان در تمرینات به زحمت به 14، 15 نفر رسید، اما اکنون چند روزی است که در ترکیه با ترکیب کامل تمرینات بسیار خوب و پرفشاری را برگزار می‌کنیم و تمرکز تمام بازیکنان فقط روی جام جهانی است.

اعضای خارجی کادرفنی مانند ایرانی‌ها کار می‌کنند

از نحوه تمرین کردن بازیکنان مشخص است که تیم ملی چقدر انرژی و انگیزه دارد. همه تمرکز ما روی جام جهانی است و فقط به این فکر می‌کنیم که عملکردی در شأن تیم ملی ایران در روسیه ارائه کنیم. اعضای خارجی کادر تیم ملی هم جوری کار می‌کنند واز جان‌شان مایه می‌گذارند که انگار ایرانی هستند. اگر شما جمعیت ایران را 80 میلیون نفر تصور کنید به همراه کادر خارجی تیم ملی که برای موفقیت تیم ملی ایران هر کاری می‌کنند، تعداد جمعیت ایران به هشتاد میلیون و ده نفر می‌رسد و از این نظر تیم ملی ایران فوق‌العاده است. آنها طوری کار می‌کنند که انگار کاملاً ایرانی هستند. این فضا به تیم ملی خیلی کمک می‌کند و باعث می‌شود که همدلی و اتحاد در تیم ملی بیشتر شود.

بعضی افراد طوری حرف می‌زنند که انگار ایرانی نیستند!

در ابتدای صحبتم گفتم که جام جهانی برای من و مطمئناً برای خیلی از بازیکنان دیگر تیم ملی از سه چهار ماه قبل شروع شده است، اما در داخل بعضی افراد هستند که انگار اهمیتی برای جام جهانی و تیم ملی قائل نیستند و طوری رفتار می‌کنند و حرف می‌زنند که انگار نه انگار که این تیم متعلق به ایران است. امیدوارم در فاصله بسیار کمی که تا جام جهانی داریم، آنها هم یادشان بیاید که جام جهانی چقدر می‌تواند برای کشور و مردم مهم باشد. من از مردم و هواداران خواهش می‌کنم که همه یکی شویم و با اتحاد جلو برویم، چون هیچ کاری بدون اتحاد پیش نمی‌رود. ما به نمایندگی از 80 میلیون ایرانی اینجا هستیم و خوب این را می‌دانیم که با حمایت کامل مردم می‌توانیم رؤیای فوتبال ایران را برآورده کنیم. اگر مشکلی هست و اگر از نظر برخی انتقادی به تیم ملی وجود دارد، باید همه را فراموش کنیم، چون فقط موفقیت تیم ملی مهم است. ما 80 میلیون باید همه کنار هم باشیم تا بتوانیم کار بزرگی را انجام دهیم. باید شرایط طوری باشد که وقتی وارد جام جهانی می‌شویم احساس کنیم که یک تیم 80 میلیون نفری هستیم. خیلی خوب می‌شود که حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و فقط تمرکزمان روی موفقیت تیم ملی در جام جهانی باشد.

همه بازیکنان به فکر بالا بردن پرچم ایران هستند

اگر بتوانم به جام جهانی بروم خیلی خوشحال خواهم شد. به‌هرحال حضور در جام جهانی افتخار خیلی بزرگی برای همه بازیکنان است. بدون شک مهم‌ترین اتفاق فوتبالی دنیاست و از نظر فوتبالی‌ها از المپیک هم مهم‌تر است. افتخار خیلی بزرگی است که بین هزاران فوتبالیست در سرتاسر دنیا چند بازیکن معدود می‌توانند در جام جهانی بازی کنند. اگر تا اینجا پیش آمده‌ام و اکنون اگر این فرصت نصیبم شود که در جام جهانی حاضر باشم، این با دعای پدر، مادر و اطرافیانم و همچنین تلاشی است که انجام داده‌ام. اگر در لیست نهایی باشم و یک درصد شانس بازی در جام جهانی را پیدا کنم، تمام تلاشم این خواهد بود که ایران موفق شود. نه من، بلکه همه بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند فقط به این فکر می‌کنند که جایگاه پرچم ایران را بالاتر ببرند. این چیزی است که از آقای کی‌روش یاد گرفته‌ایم که همیشه لباس تیم ملی بالاتر از بازیکن است و همه ما تلاش‌مان را می‌کنیم که این لباس در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و تمام تلاشم را می‌کنم تا جایی که جان دارم، برای موفقیت و بالاتر بردن جایگاه این لباس و این پرچم تلاش کنم.

در فوتبال همه چیز شدنی است

در فوتبال بعضی اوقات رقبا از شما قدرتمندتر هستند، اما شما می‌توانید با تلاش و کوشش بیشتر شانس موفقیت‌تان را بالاتر ببرید. در فوتبال می‌تواند هزار و یک اتفاق بیفتد. در جام جهانی ممکن است یک تیم حتی با دو امتیاز هم از گروه صعود کند، بنابراین همه چیز در فوتبال شدنی است. همان قدر که حریفان برای صعود از مرحله گروهی شانس دارند، ما هم می‌توانیم شانس داشته باشیم. ما در جام جهانی کار خودمان را می‌کنیم و تا لحظه‌ای که جان در بدن‌مان داریم می‌دویم و تلاش می‌کنیم که تیم ملی موفق شود. اگر بردیم که عالی است و اگر هم نتوانستیم پیروز شویم، مردانه برای کشورمان می‌جنگیم. بازی با آرژانتین یک مثال بسیار خوب است. تیم ملی باخت، اما مردانه بازی کرد و به همین خاطر بعد از چهار سال هنوز مردم درباره آن بازی و شانس ایران برای شکست تیم ملی آرژانتین صحبت می‌کنند و این خیلی باارزش است.

قول می‌دهم با این کادر و اکیپ قهرمان آسیا می‌شویم

کمپی که در ترکیه داریم بسیار خوب است. از لحاظ برنامه‌ای شرایط کاملاً حرفه‌ای است. از صبح که بیدار می‌شویم تا زمانی که می‌خوابیم، برنامه‌مان کاملاً مشخص است. روزی دو جلسه تمرین بسیار خوب، فیزیوتراپی، تمرکز روی سه رقیب‌مان در جام جهانی و ... شرایط بسیار خوبی را برای ما در ترکیه فراهم کرده است و اینکه می‌توانیم 20 روز قبل از جام جهانی چنین شرایطی داشته باشیم، بسیار عالی است. مطمئن باشید که نتیجه کار این روزهای سخت‌مان را می‌بینیم. تمام تلاشمان این است که بتوانیم عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه کرده و مردم را خوشحال کنیم. اگر ترکیب این دوره تیم ملی را با جام جهانی برزیل مقایسه کنید، می‌بینید تنها دو سه نفر از تیم ملی آن زمان اکنون در تیم هستند و تیم جوان‌تر شده است و بعضی از بازیکنان دومین اردوی‌شان را پشت سر می‌گذارند، اما وقتی حمایت باشد و اتحاد ملی را در ایران ببینیم و همه پشت هم باشیم و فارغ از رنگ‌های باشگاهی به پرچم ایران فکر کنیم، می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم. بعد از جام جهانی، جام ملت‌ها را پیش رو داریم که حاضرم قول بدهم با این کادر و اکیپ صددرصد قهرمان جام ملت‌ها می‌شویم.

دیدار برابر ترکیه و یونان فرصتی برای تیم ملی است

دیدار برابر ترکیه و یونان بازی‌های بسیار خوب و مهمی برای تیم ملی هستند و می‌توانیم با این دو بازی بهتر شرایط‌مان را درک کنیم. ترکیه و یونان تیم‌های خوبی هستند که می‌توانند به ما قبل از حضور در جام جهانی خیلی کمک کنند. امیدوارم پس از این دو بازی آنچه را که کادر فنی لازم داشته است، برداشت کنیم.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    1 7
    امیدوارم با وجود بازیکنان بی تعصبی که رفتند با صهیونستها فوتبال بازی کردند و سایر شراب خورهایی که در اروپا بازی می کنند با بدترین شکستها برگردید و شرمنده مردم و کشور شوید
  • کیان IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    6 2
    بارک الله به طارمی ،چه پسری............
  • آشنا IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    0 0
    عشق است ایران..
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 1
    فرشاد چیزی نمی دونی نظر نده
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    0 0
    زندگی ايشالا موفق تر از همیشه باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس