دیدار روحانی با ایثارگران

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: شهدا مقام والایی دارند و در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، روزها و ایام مهم و سرنوشت‌سازی را آفریدند و جایگاه والایی دارند.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور روز پنج‌شنبه در مراسم یازدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران، ویژه شهدای فتح خرمشهر که همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت،‌ایثار و پیروزی برگزار شد، گفت: ماه رمضان، ماه غفران و رضوان الهی و ماه نزول قرآن، شب‌های قدر و ماه امام مجتبی(ع) و مولایمان امیرالمؤمنین علی(ع) است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ماه رمضان این پیام را دارد که زمان در تاریخ گر چه از لحاظ ظاهر مانند یکدیگر است، اما در باطن، روزها و شب‌ها با هم تفاوت دارند و برخی ایام، جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند، گفت: ما در زندگی، ساعات، روزها و لحظات سرنوشت‌ساز بسیاری داریم و گاهی یک لحظه بالاتر از همه عمر بوده و سرنوشت انسان در آن لحظه تغییر می‌کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید قدردان لحظات سرنوشت‌ساز زندگی‌مان باشیم، گفت: حضرت علی(ع) در جنگ احزاب تنها دقایقی در برابر دشمن ایستاد، اما عمل او در آن میدان موجب پیروزی و سرنوشت‌ساز بود به گونه‌ای که پیامبر(ص) هنگامی که حضرت علی(ع) به میدان می‌رفت، فرمود: تمام ایمان در برابر تمام شرک و کفر ظاهر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه عمل انسان گاهی به منزله کل اسلام و ایمان بوده و حضور، فداکاری، اقدام، عمل و کلام او معادل عبادت همه انسان‌ها می‌شود، گفت: پیامبر(ص) پس از جهاد حضرت علی(ع) در جنگ خندق، فرمود: «یا علی با کار تو غرور و افتخار در خانه هر مسلمان بوجود آمد و ذلت به خانه هر کافر رفت.»

دکتر روحانی تأکید کرد: ملت ایران و ملت‌ها و رهبران اسلامی گاهی در لحظاتی مهم و سرنوشت‌ساز قرار می‌گیرند که باید در آن تصمیم و عمل سرنوشت‌ساز داشته باشند.

دکتر روحانی با بیان اینکه از ابتدای نهضت اسلامی، شهدای فراوانی در حوادث گوناگون از جمله حادثه فروردین 42 در فیضیه و پس از آن در سال 57 و دوران دفاع مقدس داشته‌ایم، گفت: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همگی در تاریخ انقلاب نقش‌آفرین بوده و از عزت، شرف، ملت، ایمان و ارزش‌های کشور، دفاع کردند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر فداکاری و ایثار رزمندگان وجود نداشت و اگر آنها ایستادگی و دفاع نکرده و از مرز و بوم، حیثیت، اسلام و انقلاب دفاع نمی‌کردند، امروز معلوم نبود در چه شرایط و جایگاهی قرار داشتیم، گفت: در چند سال اخیر دیدید که عده‌ای تروریست در عراق و سوریه با جان، مال و ناموس مردم چه رفتاری داشتند.

دکتر روحانی با بیان اینکه عزت، عظمت و آبرو از هر چیز دیگری برای یک ملت، بالاتر است، افزود: اگر ملتی ثروتمند و پرجمعیت داشته باشیم، اما در برابر یک ابرقدرت، ذلیل باشیم، به جایی نخواهیم رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا مردم عربستان را گاو شیرده می‌نامد و با وقاحت اعلام می‌کند که باید آنها را دوشید، گفت: ثروت و زندگی زیبا برای یک ملت ارزشمند است، اما بالاتر از آن جایگاه و آبروی یک ملت است.

دکتر روحانی تأکید کرد: امروز ملت ایران به عنوان ملتی بزرگ و عزیز در دنیا مطرح است، چرا که یک تنه و با اتکاء به خدا و توسل به پیامبر و ائمه در برابر دشمن ایستاد و دفاع کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، شرق و غرب، در برابر ما قرار داشت و همه گونه امکانات در اختیار دشمن قرار می‌دادند، گفت: ملت ایران در این جنگ 8 ساله بسیار مظلوم بود و رزمندگان ما به تنهایی ایستادند و روزهای پرافتخار زیادی را بوجود آوردند.

دکتر روحانی با بیان اینکه اولین عملیات بزرگ و غرور آفرین ما در دوران مقدس، عملیات ثامن‌الائمه بود که منجر به شکست حصر آبادان شد و پس از آن عملیات بستان، عملیات فتح‌المبین و علمیاتی بود که در سوم خرداد منجر به آزادی خرمشهر عزیز گردید، گفت: در آزادسازی خرمشهر همه ملت ایران اعم از ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و نیروی انتظامی، تلاش کردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: پیام سوم خرداد این است که دنیا در فتح خرمشهر پذیرفت، ایران شکست‌ناپذیر است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ روزی مردم ایران را  از روز آزادسازی خرمشهر خوشحال‌تر نکرد، گفت: این غرور و افتخار متعلق به شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان است که توانستند شادی و غرور را برای ملت به ارمغان بیاورند.

رئیس جمهور تصریح کرد: هر اقدامی که دولت برای خانواده معظم شهیدان و ایثارگران انجام دهد، یک تشکر ساده در برابر کار عظیمی است که آنها با نثار عزیزانشان برای کشور انجام دادند و از خدا می‌خواهیم تا به خادمان مردم توفیق دهد که بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد را برگ‌زرینی در ۸ سال دفاع مقدس دانست  و تاکید کرد که این حرکت رزمندگان اسلام ،  دوست و دشمن را وادار به تحسین مقاومت و ایستادگی رزمندگان در دفاع از کشور کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با ارائه  گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران ، از دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید به خاطر حمایت ها و اهتمام در توجه نسبت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تقدیر کرد.

همچنین دکتر روحانی در این مراسم از ۱۲ خانواده شهید و برگزیده یازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران از جمله خانواده شهید حاج احمد متوسلیان و خانواده شهید آیت الله اشرفی اصفهانی تقدیر کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 53
  • نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    14 14
    بنده از لحظه ای که امریکای جنایتکار از برجام خارج شد شروع به خودن تلیت نان خشک با ماست کردم
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
      11 3
      بی مزه و صد البته دروغگو.؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    20 0
    ملت ایران به خرمشهر و آبادان مدیون است واقعا خجالت دارد بعد از سی سال هنوز این دو شهر ساخته نشده باشند جناب خان خوب گفت که هنوز بعد از سی سال آنجا جنگ است عدم رسیدگی به اینگونه شهرها بهانه به جدائی طلبان مزدور می دهد که رو مخ مردم کار کنند
  • US ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    25 18
    وقتی به جایی نمیرسی که هرکس که خیرت رو میخواست نصیحتت کرد همراهیت کرد اما بازهم به حرفش گوش نکردی و هرچه خواستی کردی قبل از هر چیز باید از مردم و سرکار گذاشتن 5 ساله معذرت خواهی کنی
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    8 3
    ما در مقابل امریکای زور گو میجنگیم از خاکمون دفاع میکنیم
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    11 0
    ما از خاکمون دفاع میکنیم
    • AU ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
      22 4
      در دفاع از خاکمون شکی نیست و اونایی که متولی این کار هستند بسیار خوب عمل کرده و میکنند ولی چرا کسانی را سوار کار کنیم که وضعیت آشوب و جنگ ایجاد کنند بعد بگیم ...
  • DE ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    7 2
    آقا برای جنگ بعدی از خودت و خانواده ات مایه بگذار و از آ قازاده ها و مفتخورها ... دوران سادگی و اعتماد هاگذشت . جوانهای آن دوره نمی دانستند بعد از عراق ، امثال تو کشور را
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    14 0
    و روحانی به دنیا ثابت کرد که می شود به بهانه های مختلف پیشرفت های ایران رو به شکست کشوند و نابود کرد البته بدون درد و خونریزی و بالبخند رضایت جاهلین
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    13 0
    اما دنیا با روی کار آمدن دولت شما به شکست ایران امیدوار شد.
  • فانوس IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    13 0
    دقیقا بحث همینه جنگ نتونست ایران به بن بست برسونه ولی دولت تدبیر و امید تونست!!!!
  • t NZ ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    3 0
    کلید ساز خودت این مملکت ذلیل کردی وان وقت دم از ... می زنی بابا خیلی رو داری با آ مدن شما این مملکت به کند کشیدی از خدا بترس وانقدر ...نکوئید
  • t NZ ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    2 0
    مشرق از خدا بترس چرا کامنت هایم در نمی کنید نکنه شما هم رفتی با کلید ساز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس