کد خبر 858240
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
دیدار سید عمار حکیم با امیر کویت

سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور در جریان سفر به کویت با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور در جریان سفر به کویت با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف علاوه بر بررسی تحولات سیاسی خاورمیانه و جهان و نیز تحلیل راه‌کارهای تنش زدا، درباره روابط دوجانبه میان دو کشور، درباره راه‌های تحکیم روابط رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید:

درخواست حکیم از کمیسیون عالی انتخابات

حکیم با تأکید بر اینکه عراق امروز با توجه به پیروزی در عرصه‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی در مقایسه با مراحل پیشین تفاوت بسیاری دارد، از موضع کویت در حمایت از عراق و برگزاری کنفرانس بازسازی عراق در این کشور قدردانی کرد.

وی با اشاره به موفقیت عراق در پایبندی به مسیر دموکراسی از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر، گفت: عراقی‌ها برای تشکیل یک دولت خدمتگزار که بتواند بدون کمک دیگران از بحران‌ها عبور کند، مصمم هستند.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با اشاره به تمایل عراق برای ایجاد روابط حسنه با کشورهای‌ جهان، منطقه و همسایه تصریح کرد: وجود عراق مقتدر، مستقل و با ثبات برای امنیت و ثبات خاورمیانه ضروری است.

حکیم با اشاره به شرایط منطقه عنوان کرد: خاورمیانه با توجه به موضع‌گیری‌های کشورها، در حالتی از تنش و آشوب به سر می‌برد که این به نفع هیچکس نیست.

وی در پایان با درخواست از همگان برای مسؤلیت‌پذیری به منظور پیشگیری از خطرهای احتمالی این تنش‌ها، آنان را به تلاش برای جمع کردن کشورهای منطقه بر سر میز مذاکره دعوت کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس