کد خبر 858185
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
شکر

معاون وزیر کشاورزی گفت:‌فاصله قیمت شکر سفید و خام افزایش یافته و حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار است که شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران کارخانه تصفیه شکر در چابهار فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، یزدان سیف در مراسم امضای تفاهمنامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، با بیان این‌که آنچنان که باید به توسعه بندر چابهار پرداخته نشده است، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به رشد تولید چغندرقند در حوزه واردات شکر بی نیاز شدیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان پس از رمضان

 وی با یادآوری این‌که در سال زراعی گذشته  8.1 چغندر تولید شد، تصریح کرد:‌سال گذشته 35 درصد رشد تولید چغندر در کشور داشتیم و یک میلیون و 142 هزار تن شکر کشور از محل چغندر قند تامین شده است.

وی  افزود:‌ کل نیاز کشور 2.2 میلیون تن نیاز کشور است که با احتساب 850 هزار تن شکر استحصال شده از نیشکر حدود 2 میلیون تن شکر در کشور تولید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز فاصله قیمت شکر سفید و خام افزایش یافته و حدود 60 تا 70 دلار است که شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران کارخانه تصفیه شکر در چابهار فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر این‌که اختلاف قیمت فرصت بسیار مناسبی برای کشور است، گفت: از سرمایه‌گذاران خواهش می‌کنم همچنان روی بازار خارج کشور حساب کنند و روی بازار داخل به واسطه این‌که از محصول شکر خودکفاست، روی بازار داخلی حساب نکنند.

سیف با یادآوری این که در برهه‌ای از زمان صنایع قند و شکر ایران تعطیل شده بود که به یمن سیاست‌های دولت این صنعت فعال و حدود 15 هزار اشتغال ایجاد شده است، گفت: در مکانی هستیم که اطراف ایران بازار مصرف است و فرصت خوبی برای حضور در بازار سایر کشور برای صادرات شکر است.

وی همچنین با بیان این‌که 24 هزار تن شکر به بخش خصوصی فروخته‌ایم اما تامین کامیون در بندر چابهار با مشکل مواجه شده است، اظهار کرد: به دلیل مشکلات موجود بخش خصوصی نمی‌تواند به راحتی شکر را صادر کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 9
    به سلامتی در تولید این سم شیرین خودکفا شدیم . دیگه مردم با خیال راحت مصرف بکنن . پساب مزارع نیشکر هم کام کارون رو تلخ کرد اشکال نداره . مهم اینه که از انواع اقلام استراتژیک تو شکر خودکفا شدیم . قدم بعدی ان شاء الله چوب و الوار !!!!
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    3 0
    اگه حقیقت داشته باشه... مثل جشن خودکفائی گندم بعضیا نباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس