کد خبر 858080
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
لبنیات

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی با خرید حمایتی شیر خام دامداران موجب ثبات در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنعت شیر خام شده است.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در شورای راهبردی خرید شیر به تأثیرات مداخله گری هدفمند این سازمان در تثبیت قیمت شیر خام اشاره کرد و گفت: خرید حمایتی تنها ۴ درصد شیر تولیدی کشور موجب تغییر رویه کارخانجات از پرداخت موعدی به پرداخت نقدی، بهبود کیفیت شیر خام تولیدی، جذب سرمایه بخش غیر دولتی و کاهش ضرر و زیان دولت و ارزآوری و حضور در بازارهای جهانی شده است.


وی با بیان این که، قبل از اجرای طرح خرید حمایتی،قیمت هر کیلوگرم شیر خام حداکثر یک هزار تومان با پرداخت موعدی ۳ تا ۴ ماه صورت می گرفت،اظهار داشت: این قیمت و نحوه پرداخت موجب ضرر و زیان دامداران شده و علیرغم اعمال فشار و اعلام قیمت از طریق ستاد تنظیم بازار، کارخانجات فرآورده های لبنی حاضر به افزایش قیمت خرید شیر خام دامداران نشدند.

بیشتر بخوانید:

فراز و فرود قیمت کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان



شیرزاد گفت: بر اساس سیاست گذاری های وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه قیمت شیر خام در طول اجرای این طرح به مرور تا سقف ۱۳۰۰ تومان و به صورت پرداخت نقدی در سال ۹۶ تثبیت شد به طوری که در حال حاضر سایر کارخانجات لبنی در قالب یک رقابت صحیح از قیمت مذکور تبعیت می کنند.

وی ادامه داد: در واقع دولت با اجرای این طرح تنها با خرید ۳ تا ۵ درصد شیر خام تولیدی کشور برای نخستین بار موفق به اعمال سیاست های نظارتی خود در بازار در راستای ثبات در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنعت شیر خام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    0 0
    کیفیتش چطور ؟ کیفیتش هم ثابت مانده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس