3.jpg

هرچند گفته می‌شود مقام پادشاهی انگلستان تشریفاتی است ولی ملکه انگلیس اختیارات مهمی در عرصه سیاسی این کشور دارد که رسانه‌های این کشور به آن نمی‌پردازند.

به گزارش مشرق، مراسم پر زرق و برق  ازدواج شاهزاده انگلیس این روزها نگاه‌ها را به سمت این خانواده سلطنتی جلب کرد. این مراسم طبق اعلام یورونیوز حدود 42/8 میلیون دلار برای انگلستان آب خورده. 40میلیون دلار از این هزینه مربوط به اقدامات امنیتی و 2.7 میلیون دلار هم هزینه مراسم از جمله غذا، نوشیدنی، گل‌ها و لباس شده که به گفته یورونیوز 73 برابر یک عروسی معمولی در بریتانیا است.

اما این تنها شمّه‌ای از هزینه‌های سنگین و سبک زندگی عجیبی است که ساکنین باکینگهام دارند.

هرچند گفته می‌شود مقام پادشاهی انگلستان تشریفاتی است ولی ملکه انگلیس کارهای مهمی می‌تواند در عرصه سیاسی این کشور انجام دهد. پیرزنی 92ساله که رسانه‌های انگلیس می‌خواهند «مادر بریتانیا»‌ معرفی‌اش کنند، از 25سالگی و پس از مرگ پدرش شاه جرج ششم سلطان انگلستان شد.

او در انعقاد یا فسخ ‌قراردادهای‌ بین‌المللی‌ میان انگلیس با سایر کشورها، نصب اعضای مجلس‌ اعیان، عزل‌ و نصب‌ نخست‌ وزیر و وزیران‌، انحلال ‌پارلمان ‌و یا دعوت‌به‌تشکیل‌آن‌و یا تعطیلی موقت‌ پارلمان نقش مهمی دارد. این تنها بخشی از اختیارات غیر تشریفاتی است که ملکه انگلیس دارد.

*اختیار برکناری دولت استرالیا

اما ملکه الیزابت فقط ملکه انگلیس نیست. او علاوه بر این کشور ملکه 16 کشور چون استرالیا، کانادا، نیوزیلند، جامائیکا است و در این کشورها «فرماندار کل» که وظایف رئیس جمهور را ایفا می‌کند، به پیشنهاد نخست وزیر آن کشور و با دستور ملکه الیزابت انتخاب می‌شود.

ملکه انگلستان همچنین اختیار کامل برکناری دولت استرالیا را دارد.

*ملکه‌ای با امتیازات عجیب

ملکه الیزابت اما اختیارات عجیبی هم دارد. برای مثال طبق قانون، تمامی مرغابی‌های رودخانه تایمز و  دلفین‌های شناور در آبهای انگلیس متعلق به او هستند.

ملکه می‌تواند بدون گواهینامه و پلاک ثبت شده رانندگی کند و دو تولد رسمی در شناسنامه او ثبت شده است. تولد رسمی ملکه روز 21 آوریل است و هرسال در یکی از شنبه‌های ماه ژوئن نیز برای او جشن تولد می‌گیرند.

مخارج باکینگهام

عطیه فرمانروا(Sovereign Grant) که منبع اصلی درآمدی ملکه است، از طرف دولت بریتانیا و از محل دریافت مالیات مردمی برای ملکه صادر می‌شود تا وظایف رسمی سلطنتی خود را انجام دهد.

طبق اعلام پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین اوایل سال2017با تصمیم دولت انگلیس، درآمد کاخ باکینگهام دوبرابر شده و به 82 میلیون و 200 هزار پوند افزایش یافت.

 نوامبر سال 2016 میلادی نیز دولت انگلیس اعلام کرد درآمد کاخ باکینگهام از مالیات مردم از 15 به 25درصد افزایش می‌یابد که بخش عمده‌ای از این بودجه صرف سفرهای اعضای سلطنتی می شود.

 در این سال تنها برای یک سفر خانواده سلطنتی انگلیس بیش از 4 میلیون و 500 هزار پوند خرج شد.

*زندگی عجیب ملکه انگلستان

سبک زندگی شخصی ملکه انگلیس اما داستان عجیبی دارد. روزنامه دیلی‌میل در گزارشی می‌گوید ملکه در طول دوران 60 ساله‌ سلطنت‌اش به بیش از صد کشور سفر کرده است.

 او هنگام سفر چندین بسته آب منطقه «مالورن» با خود حمل می‌کند. ضمن اینکه مقادیر زیادی چای «ارل گری» که مورد علاقه‌اش است را با خود همراه می‌برد. 

هیچکدام از لباس‌های موجود در صندوقچه لباس ملکه، به خشکشویی فرستاده نمی‌شوند، بلکه یکی از سه نفری که مسئول لباس ملکه هستند تمام لباس‌ها را با دست می‌شویند، آنها را بخار می‌دهند و اتو می‌کنند تا بوی مواد شیمیایی روی لباس‌ها نماند.

این تنها گوشه‌ای زندگی پرخرج و عجیب مادر باکینگهام‌نشین بریتانیا است که رسانه‌های انگلیسی چون BBC نه تنها به آن نمی‌پردازند بلکه بدون پرداختن به آن، ساعت‌ها آنتن زنده خود را به پوشش مستقیم یک جشن عروسی اختصاص می‌دهد. جشن عروسی ژن‌های خوب باکینگهام نشین!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    11 61
    نمیدونی که همین جشن چند صد میلیون دلاد درامد گردشگری نصیبش کرده هیچ میدونی
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      48 6
      با منبع بگو چقدر؟ ضمنا همه میدونن به لحاظ امنیتی امکان ورود به جشن برای کسی جز افراد مشخص نبوده. اجنبی پرستی تا جایی که هر غلطی کرد، ماستمالی کنی؟؟
  • AE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    9 65
    خاک توی سرتون. می دونید با این مراسم چقدر توریست رفته انگلیس؟ تفسیر احمقانه از این سایت
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      8 8
      چه استدلال جالب!!!!
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      9 5
      چه استدلال جالبی!!!!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      43 5
      خاک تو سر تو و اون فهم نداشته ات بیچاره. کلاهی که سر امثال تو رفته رو یه جوری طراحی کردند که نتونی واقعیت رو ببینی و فقط بتونی دور سنگ اسیاب بدوی. بیچاره تر از تو خودتی که سنگ این عجوزه بی مقدار شیطون صفت حروم خور رو به سینه میزنی.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      31 3
      چقدر توریست رفته؟ شما از اداره گردشگری لندن آمار گرفتی؟
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    6 35
    چرا نظرات را منعكس نميكنيد !!ترس از چه داريد؟؟اين مراسم براي انگليس قدرت مي اورد لطفا منتشر كنيد
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      21 5
      خخخخ من میدونم دروغ میگی. ولی از مشرق میخوام نظراتت رو منتشر کنه یکم بخندیم. ضمنا اینجا سایت آفتاب نیوز نیست که فقط نظر موافق رو درج کنه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    9 26
    مثل میمون میمونه عروس ملکه. البته خود ملکه هم همینطور
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    10 4
    یک نکته جالب تو تصویر اینه که ببینید چند تا بچه کوچک تو خانواده سلطنتی هست اونوقت تو شبکه های فارسی زبان خارجی دائما در جهت کاهش فرزندآوری برای ایرانی ها تبلیغ می کنند و بیشتر از نگهداری سگ تعریف و تمجید می کنند.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس