کد خبر 857914
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
مهدی شیری

برانکو دست بردار پیکان نیست و بعد از منشا و نعمتی، در این فصل هم اولین خریدش را با بازیکنی از پیکان استارت می‌زند.

به گزارش مشرق، از مهدی شیری به عنوان اولین خرید فصل بعد پرسپولیس یاد شده است. بازیکنی که قرار است جای خالی صادق محرمی را پر کند. شیری در فصلی که گذشت، عملکردی بهتر از محرمی هم داشت. طبق نمرات آنالیزورهای نود، مهدی شیری میانگین نمره ۲،۹۴ را کسب کرد که با حضور در رتبه بیست‌ویکم، بالاتر از صادق محرمی جای گرفته است. 

شیری فوتبال‌اش را در رده پایه استقلال شروع کرد. در رده بزرگسالان، ملوان اولین تیم این بازیکن بود. شیری در لیگ سیزدهم ۱۷ بازی در لیگ و دو مرتبه هم در جام حذفی برای انزلی‌چی‌ها بازی کرد که حاصل آن ارسال یک پاس گل بود. سپس راهی نفت تهران شد و دو فصل هم در خدمت این تیم بود که مجموعا در ۳۵ بازی این تیم حضور داشت. پیکان تیم بعدی مهدی شیری بود. فصل گذشته ۲۴ و این فصل در همه بازی‌ها به جز یک مسابقه در ترکیب پیکان قرار گرفت. این دفاع راست ۲۷ ساله ۵ گل هم فصل قبل برای پیکان زد که یکی از آن‌ها سهم همین پرسپولیس بود. البته جلالی به جز دفاع راست از او در پست‌های هافبک دفاعی، هافبک راست و وینگر راست هم استفاده کرده است. که پرتکرارترین منطقه بازی برای شیری همان دفاع راست بود که ۲۱ بار در آن‌جا به بازی گرفته شد.

مهدی شیری ۱۷۸ سانتی‌متری مثل صادق محرمی روی نبردهای هوایی ضعف دارد و به طور میانگین در هر بازی فقط ۱،۵ نبردهوایی می‌برد. از دیگر اشکالات او، از دست دادن پنالتی است. مهدی شیری فصل قبل دو بار پنالتی تیم‌اش را هدر داد. همچنین طبق آمار متریکا، مهدی شیری از نظر دقت پاس، چهاردهمین بازیکن پیکان در فصل قبل بود که برای تیمی مثل پرسپولیس با فوتبالی با مالکیت و تعداد پاس‌های بالا کمی نگران‌کننده است.

از ویژگی‌های مثبت شیری، تحرک و لمس توپ بالاست. شیری در هر بازی فصل قبل پیکان به طور میانگین ۶۱ تاچ داشت. همچنین با ۵ گلی که زد،بهترین بازیکن تیم در نرخ تبدیل شوت به گل شده است. در کارهای دفاعی هم این بازیکن عملکرد خوبی داشته است و با ۱،۳ تکل در هر بازی، دومین بازیکن تیم‌اش بود. شیری در هر بازی ۷،۱ عملکرد دفاعی هم دارد که نشان می‌دهد با تعهد بالا به کمک دفاع می‌رود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    1 19
    نباید بازیکنی که با پرسپولیس قرارداد داره نیم فصل تو تیم دیگه ای بازی کنه چون تبانی میکنه و درمقابل پرسپولیس کم میذاره ضمنا قانونا پرسپولیس حتی نمیتوته قرارداد داخلی امضا کنه بر اساس قانون فیفا باید تیمها به فیفا شکایت کنند
  • محدثه IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    9 1
    شیریم خوبه ولی کاش صادق محرمیم نمی رف
  • کنید IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 1
    موفق باشی گلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس