کد خبر 857725
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
پرتاب راکت دست‌ساخت در تایلند به مناسبت آغاز فصل کاشت برنج

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بعد از حدود دو هفته اذعان کرد که در تبادل آتش بامداد پنجشنبه، 32 فروند راکت جولان اشغالی را هدف گرفت.

به گزارش مشرق، فرماندهی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در تبادل آتش بامداد 10 می (20 اردیبهشت) در بلندی‌های جولان، 32 راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

«آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با رد اظهارات سخنگوی ارتش مبنی بر اینکه 20 راکت به سمت جولان اشغالی شلیک شده بود، تاکید کرد تعداد آنها 32 فروند بوده که فقط 4 فروند از آنها رهگیری شد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» نورکین طی سخنرانی در همایش امنیتی هرتزلیا گفت که مابقی راکت‌ها نیز به مناطقی خارج از محدوده تحت اشغال رژیم صهیونیستی برخورد کرده است.

وی همچنین افزود که حین عملیات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز سوریه علیه اهدافی که آنها را ایرانی خواند، بیش از 100 فروند موشک TAKA به سمت پرنده‌های آنها شلیک شده است.

بیشتر بخوانید:

ارتش اسراییل: آژیرهای خطر اشتباهی به صدا درآمد

اهمیت راهبردی عملیات جولان

نورکین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اولین دولتی است که از جنگنده‌های F-35 ساخت آمریکا در عملیات‌های نظامی استفاده کرده، گفت: «جنگنده‌های F-35 ما برفراز تمام خاورمیانه پرواز می‌کنند و تا کنون دو بار در جبهه‌های مختلف عملیات داشته‌اند».

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همچنین تصاویری از گشت‌زنی جنگنده‌های F-35 در روز روشن بر فراز «بیروت» پایتخت لبنان نشان داد.

نقشه‌ای که ارتش رژیم‌صهیونیستی از اهداف حمله در سوریه منتشر کرد

بامداد پنجشنبه 20 اردیبهشت بود که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات راکتی ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را به خاک سوریه شروع کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این راکت‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند.

در حالی که ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند این کشور با بیش از نیمی از موشک‌های شلیک‌شده رژیم صهیونیستی مقابله کرده و همچنین مقامات دولتی و پارلمانی سوریه مثل «فارس شهاب» تاکید می‌کنند این نیروهای آنها بودند که راکت‌ها را به سمت جولان اشغالی شلیک کردند اما مقامات نظامی اسرائیل و مقامات غربی متحد تل‌آویو اصرار دارند تا مسئله را ایرانی اسرائیلی جلوه دهند و بگویند ایران عامل و هدایت‌کننده این حمله بوده است.

«اصاف رونل» سردبیر اخبار خارجی روزنامه «هاآرتص» با رد ادعاها مبنی بر انجام شدن و بعد شکست خوردن انتقام ایران، در توئیتر خود نوشت: «برای من سخت است که باور کنم "این" واکنش (انتقام) ایران بود که منتظرش بودیم». رونل با اشاره به حمله چند هفته قبل رژیم صهیونیستی به پایگاه تی4 و شهید شدن چند مستشار ایرانی، افزود: «(با حمله دیشب) ایران دلایل بیشتری برای انتقام (سخت‌تر) دارد».

شبکه «المیادین» پیشتر به نقل از منابع نظامی سوری گزارش داده بود این پدافند هوایی سوریه بوده که به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک کرده است.

المیادین به نقل از منابع میدانی می‌گوید که «پدافند هوایی سوریه، موفق شده حدود هفتاد درصد موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کند». 

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که 28 جنگنده اسرائیلی در حملات امروز به نقاطی از سوریه که شامل اف-15 و اف-16 است، مشارکت داشته‌اند و مجموعا 60 موشک شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که پدافند هوایی سوریه، بیشتر از نصف موشک‌های شلیک شده را منهدم کرده است. این موشک‌ها به گفته وزارت دفاع روسیه، نقاطی که ایرانی‌ها در آن هستند و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی و جنوب سوریه را هدف گرفته بود. 


 

تصویری از عبور موشک‌های پدافند هوایی سوریه

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس