کد خبر 857607
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
سیدیاسر جبرائیلی

جریانی که خسارت محض برجام را به کشور تحمیل کرد و امروز سخن از در حال احتضار بودن آن می‌گوید، با جسارت تمام و بدون درس گرفتن از گذشته پرخطای خود، به دنبال تحمیل برجام دیگری به کشور است.

به گزارش مشرق، «یاسر جبراییلی» در کانال خود درخصوص FATF نوشت:

پیرو اشراف نمایندگان هوشمند مجلس بر تهدیدهایی که از سوی اجرای استانداردهای FATF متوجه امنیت و اقتصاد کشور است، و مخالفت مجلس با اجرای دستورات این نهاد، مجریان پروژه خودتحریمی، به دنبال فریب دادن نمایندگان محترم هستند.


این ایام مقامات دولتی و سیاسیون حامی دولت، در حال القای این گزاره کذب هستند که لوایح چهارگانه دولت(الحاق به کنوانسیون پالرمو، الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، اصلاح قانون پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم) ارتباطی به FATF ندارد!


درباره FAFT و تهدیدات آن قبلا مفصل گفته و نوشته ایم و پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده‌ایم(از جمله می توانید به مناظره اینجانب با مشاور سازمان برنامه و بودجه و معاون وقت وزیر اقتصاد در شبکه خبر مراجعه فرمایید).


اما از آن جهت که آقایان به جای پاسخ به اشکالات فنی ما، اساسا ارتباط لوایح چهارگانه را با FATF منکر می‌شوند، در اینجا جهت استحضار  نمایندگان محترم مجلس، اسناد ارتباط لوایح دولت با FATF را بیان می‌کنیم:


الزام الحاق به کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون تامین مالی تروریسم به صراحت در ماده ۳۶ توصیه‌های FATF آمده است. در صفحه ۲۵ این سند ۱۳۰ صفحه‌ای که در لینک زیر قابل دریافت است، این موضوع کاملا روشن است و جای بحث ندارد.


http://bit.do/egUd۸

همچنین بندهای اول و دوم از بخش "همکاری بین المللی" در برنامه اقدام(Action Plan) توافق شده میان دولت آقای روحانی و FATF عبارتند از " تصویب و اجرای کنوانسیون پالرمو" و "امضا، تصویب و اجرای کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم".


بند چهارم از بخش "جرم تامین مالی تروریسم" در برنامه اقدام(Action plan) توافق شده میان دولت آقای روحانی و FATF، ناظر به یکی از لوایح چهارگانه است: اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به منظور حذف معافیت جرم تامین مالی تروریسم برای گروه‌های مشخص شده "تلاش برای مقابله با اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی"(بخوانید تروریست تلقی شدن جریان مقاومت).


بخش "جرم پولشویی" از برنام اقدام توافق شده میان دولت و FATF نیز کاملا ناظر به اصلاح قانون پولشوئی است.


نمایندگان عزیزمان بدانند امروز در موقعیت خطیری قرار دارند. جریانی که خسارت محض برجام را به کشور تحمیل کرد و امروز سخن از در حال احتضار بودن آن می‌گوید، با جسارت تمام و بدون درس گرفتن از گذشته پرخطای خود، به دنبال تحمیل برجام دیگری به کشور است که عبارتست از اجرای استانداردهای FATF و آغاز پروژه خودتحریمی. این جریان نشان داده است به دنبال حل مشکلات کشور نیست، بلکه به دنبال حل کردن کشور در نظام سلطه است. امروز اگر مقابل این جریان نایستیم، فردا نه تنها در پیشگاه خدای متعال پاسخی برای گفتن نداریم، بلکه آیندگان از ما به عنوان خائنان به کشور یاد خواهند کرد.


و الامر الیکم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    6 1
    بابا دمت گرم خوب نمایندگان مجلس ورییس جمهور ودولت را ازخواب غفلت بیدار کردی !!!
  • شمسی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    16 1
    اگر لوایح خیانت است و مجلس هم وکیل الدوله است پس راهی جز برخورد قضایی نمانده و دادستان کل باید علیه هیات دولت اعلام جرم کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس