کد خبر 857539
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
 تحویل دو فروند هواپیما ATR جدید به تهران

رئیس‌کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت قرارداد خرید هواپیما از شرکت‌های خارجی گفت: ممکن است فقط هواپیماهای (ATR) به شرکت‌های هواپیمایی تحویل شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که پس از خروج آمریکا از برجام وضعیت قرارداد خرید هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس چه می‌شود؟، اظهار داشت: هر قراردادی که منعقد می‌شود، باید ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد، اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا مسئولان مذاکره‌کننده، ضمانت‌های لازم را از این شرکت‌ها دریافت نکرده‌اند؟

بیشتر بخوانید:

خروج از برجام را در قراردادهای خرید هواپیما پیش‌بینی نکرده بودیم

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی قرارداد خرید 100 هواپیمای ایرباس، 80 بوئینگ و 20 (ATR) را با این شرکت‌ها منعقد کرده‌اند، افزود: از 200 هواپیمایی که قرارداد خرید آنها منعقد شده، تنها 9 هواپیما، یعنی 2 هواپیمای ایرباس و 7 هواپیمای (ATR) به شرکت‌های هواپیمایی کشورمان تحویل شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده ممکن است فقط هواپیماهای (ATR) به شرکت‌های هواپیمایی تحویل شود و بعید است که هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به کشور تحویل شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس خاطرنشان کرد: قرار است عباس آخوندی وزیر راه و اعضای تیم مذاکره‌کننده خرید هواپیما، در یکی از جلسات این هفته و یا هفته آتی در کمیسیون عمران حضور یابند و گزارشی از آخرین وضعیت قراردادها و تحویل هواپیماها به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    1 1
    وای نمیدونی چقدر خوشحال شدم!
  • سوخو قاتل داعش RU ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    3 0
    0 = 5+1 _______ نتیجه برجام [ نا فرجام ]
  • سوخو قاتل داعش RU ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    0 0
    0 = 5+1 _______ نتیجه برجام [ نا فرجام ]
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    1 3
    ATR آشغال است است همین و بس
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    0 0
    3 ایرباس و 8 ای تی آر تحویل شده . 12 ای تی آر باقی مونده نه 13 تا
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    1 1
    تا آنجا که شنیدم موتور ATR آمریکایی ست و آن شرکت آمریکایی حاضر به امضای قرارداد پشتیبانی نشده . اینهو آنتونوف140(ایران140) که موتورش ضعف داشت ATR هم تو موتور به مشکل میخوره ! اما رولزرویس برای موتور ایرباس330 قرارداد امضا کرد در لندن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس