البغدادی

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد بر خلاف اخبار مربوط به کشته یا مجروح شدن شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، او زنده و فعال است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، روزنامه واشنگتن پست آمریکا با بیان اینکه ابوبکر البغدادی سرکرده داعش زنده و فعال است، نوشت: وی یک ماموریت محرمانه را مدیریت می‌کند که شنیدنش لرزه به اندام می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

گمانه‌زنی‌ها درباره انتقال «البغدادی» به افغانستان

بنابر اعلام این منبع البغدادی اکنون سرگرم انتقال از مدیریت داعش به یک ماموریت محرمانه بوده و بلافاصله پس از آزادی موصل سرگرم تهیه طرح جدید یا همان آموزش نسل جدید است که هدف از آن حفظ اصول داعش است.

در همین ارتباط "نیوکلاس راسموسن" مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم در آمریکا فاش کرد، سرکردگان داعش با از دست دادن موصل و الرقه نقشه جدیدی را برای فعالیت محرمانه آغاز کردند و حتی هنگامی که از محل استقرارشان بیرون رانده می‌شدند، هسته‌هایی را از خود باقی می‌گذاشتند.

وقتی مشخص شد داعش زیاد دوام نخواهد آورد، این ماموریت محرمانه جدی تر شد و سرکردگان این گروه ایمان دارند که اگر موفق شوند بر نسل آینده تاثیر بگذدارند، حتی اگر داعش از بین برود فکر و ایدئولوژی آن نخواهد مرد.

این در حالی است که رسانه‌ها در سال ۲۰۱۴ دست کم شش بار اعلام کردند که البغدادی کشته و یا به شدت مجروح شده است.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای دستگیری البغدادی را به ۲۵ میلیون دلار افزایش داد و از آن زمان به بعد اخبار اندکی از تحرکات و فعالیت او شنیده می‌شود.

مسئولان آمریکایی اخیرا اعلام کردند که البغدادی بعد از آزادسازی موصل و رقه از مرگ نجات یافته و همچنان فعالیت دارد، اما محل حضور او مشخص نیست و احتمال دارد برخی مناطق در سوریه همچنان تحت تسلط داعش باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    56 5
    خدا کند این سگ دست اموز امریکا بدست سربازان ایرانی اسیر و در ایران اعدام شود
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      1 9
      بغدادی سگ دست آموز امریکا نیست! کمی مطالعه کنید. جریان سلفیت ارتباطی به مربیان امریکایی ندارد. هم پوشانی وجود دارد ولی تا همین قدر. اگر بخواهیم این گونه قضاوت کنیم باید بگوییم که شاه ایران غربیان را از منطقه بیرون انداخت و با جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ناوگان های غربی را دوباره به منطقه باز گرداند. یعنی ما امریکایی یا دست آموزهای آمریکا هستیم؟ سایر عوامل را باید در نظر گرفت.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    26 4
    زنده است؟پس اونهمه روسها گفتن با رصد دقیق اطلاعاتی زدیمش بازم حرف کذب زدن؟
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    2 9
    بعید بدونم زنده باشه _ راحت میشه بدلش رو زد بعد فیلم گرفت و گفت خودشه _ اینم مثل بن لادن شده ، ولی یحتمل هلاک شده ، چون اگه بود برا روحیه سربازان داعش هم که شده صورت نحسش رو نشون میداد
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    4 12
    تو عمرم سه آرزو دارم : آرزوی مرگ بن سلمان پدر داعش ، آرزوی مرگ البغدادی خود داعش ، آرزوی مرگ هیلاری کلینتون مادر داعش جنایت کار جنگی
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    10 1
    رفته گروه سفیانی تشکیل بده و دومان سوریه و عراق رو بر باد بده
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    43 1
    قضیه این ملعون هم شده هفت خوان رستم کسی ازش سر درنمیاره
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    13 0
    نمرده _ رفته پیش بن سلمان بیلیارد بازی می کنه _ یا شایدم سواحل آنتالیا داره عشق و حال می کنه ، ریش و سبیلش رو بزنه هیشکی حتی داعشی ها هم نمی شناسنش این سگ جنایت کار رو !
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    5 1
    خاک بر سر سازمان اطلاعات عراق که نتونست اینو بگیره _ هیچ بعید نیست تو پارلمان عراق حاضر نشده باشه و با توجه به سابقه مذهبی در عراق کاندید مجلس نشود !!
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    13 1
    امریکاییها دارن داعشو درجهان مدیریت میکنن اینم جز برنامه‌های خودشان هست.بیشک
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    4 2
    باید روی بچه ها در موصل ورقه و مناطق سنی نشین سرمایه گذاری فرهنگی زیادی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس