کد خبر 857217
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
صهیونیست‌ها

یکی از دست‌اندرکاران رسانه‌ای در تونس با تهیه یک برنامه دوربین مخفی سیاستمداران حامی رژیم صهیونیستی را رسوا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فشارهای زیادی وارد می‌شود تا جلوی پخش یک برنامه دوربین مخفی در تونس گرفته شود. علت آن هم این است که میهمانان برنامه، سیاستمداران و فعالانی بوده‌اند که به آنها پیشنهاد همکاری با رژیم اسرائیل داده شده است.

بیشتر بخوانید:

یورش صهیونیست‌ها به «رام الله»

ولید الزریبی از دست اندرکاران رسانه‌ای تونس تهیه کننده و مجری این برنامه دوربین مخفی به نام "شالوم" است. او می‌گوید که شخصیت‌های سیاسی و بازرگانان فشارهای زیادی به هیئت مدیره شبکه تلویزیونی خصوصی "۹" وارد کرده‌اند تا این برنامه پخش نشود. هدف از این برنامه رسوا کردن شخصیت‌های سیاسی تونسی است که آمادگی خود را برای همکاری با رژیم اسرائیل ابراز داشته‌‍اند.

ایده این برنامه دوربین مخفی دعوت از گروهی از سیاستمداران و شخصیت‌های شناخته شده برای مصاحبه با شبکه "سی ان ان" آمریکا است، اما در مرحله بعدی روشن می‌شود که میهمان برنامه از طرف یک شخصیت رسمی رژیم اسرائیل دعوت شده است و وی به میهمان برنامه، همکاری با این رژیم را در مقابل حمایت مالی و سیاسی پیشنهاد می‌کند.

الزریبی فهرستی از میهمانان برنامه دوربین مخفی خود را که همکاری با صهیونیست‌ها را قبول کردند، به رادیوی محلی "شمس اف ام" داده است تا آن را منتشر کند. الزریبی گفت که برخی دیگر از میهمانان نیز در برنامه دوربین مخفی همکاری با صهیونیست‌ها را تماما رد کرده و نپذیرفته‌اند.

این رادیو نیز فهرست اسامی کسانی که همکاری با صهیونیست‌ها را پذیرفته و کسانی که همکاری را نپذیرفته‌اند، منتشر کرده است.

الزریبی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: با وجود فشارها، برنامه امروز ساعت هفت و نیم به وقت محلی پخش خواهد شد.

وی افزود که به شیوه‌های مختلفی برای جلوگیری از پخش برنامه تهدید شده است.

الزریبی ابراز عقیده کرد که شخصیت‌هایی (تونسی) آماده همکاری با رژیم اسرائیل بدون هرگونه فشاری هستند.

وی گفت: من و خانواده‌ام را برای جلوگیری از پخش برنامه که کسانی را که تمایل به همکاری با اسرائیل دارند، رسوا می‌کند، تهدید کرده‌اند.

الزریبی افزود: اسرائیل به این شخصیت‌ها پول و کمک‌های پشتیبانی و مشوق برای همکاری با خودش داده است.

وی تصریح کرد که مراجع امنیتی را از تهدیدهای صورت گرفته علیه خودش و خانواده اش مطلع و خواهان محفاظ شده است که ممکن است در ساعات آینده این امر انجام شود.

الزریبی گفت: برخی افراد مستثنی در جامعه تونس هستند که با اصول و مبانی ملت تونس مخالفت می‌کنند. ملت تونس از پیشگامان دفاع از ملت فسطین و مسئله عادلانه آنها بوده‌اند.

* درخواست برای کاهش روابط با سازشکاران عرب

در راستای حمایت از ملت فلسطین، لویزه حنون دبیرکل حزب کارگری الجزایر از دولت این کشور خواست تا عضویت الجزایر در اتحادیه عرب را به خاطر مصوبات اخیرش در قبال مسئله فلسطین به حالت تعلیق درآورد.

وی مصوبات اخیر اتحادیه عرب درخصوص مسئله فلسطین را در تضاد با مواضع الجزایر دانست.

حنون خواهان کاهش روابط الجزایر با کشورهایی شد که به گفته وی "درباره مسئله فلسطین تجارت می کنند".

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس