نیمه نخست دیدار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: رفتارهای تند کارلوس کی روش در کنار زمین این نگرانی را ایجاد کرد که او در جام جهانی با وجود استرس زیاد حتما از کنار زمین اخراج می شود.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه با تیم امید ازبکستان به برد خفیف یک بر صفر دست یافت و این در حالی بود که این تیم در فاصله کمتر از یک ماه دیگر باید در جام جهانی 2018 روسیه به مصاف تیم های قدرتمند مراکش، اسپانیا و پرتغال برود.

مسعود اقبالی در گفت و گو با مشرق، درباره مسابقه دوستانه تیم ملی در تهران به مناسبت بدرقه این تیم حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

*امید ازبکستان تیم بدی نبود

با اینکه ما با تیم امید ازبکستان دیدار داشتیم ولی این تیم نشان داد فوتبال خوبی ارائه می دهد. در واقع تیم امید ازبکستان تیم بدی نبود.

*تعویض ها کار دستمان داد

با توجه به اینکه تیم ملی ما در این دیدار تغییرات زیادی از نظر نفری داشت هرگز نتوانستیم بازی خوبی ارائه بدهیم. تعویض زیاد در تیم شیرازه آن را بر هم می ریزد.

*کی روش دنبال محک زدن بود

البته با توجه به اینکه کی روش باید به زودی تعدادی از این نفرات را از لیست تیم ملی خط بزند به دنبال این بود آنهایی که روی بردن شان به جام جهانی شک دارد محک بزند که همین باعث شده بود ناهماهنگی زیادی در کار تیم ملی ببینیم.

*نتیجه خوبی نگرفتیم

ما امید ازبکستان را بردیم ولی این نتیجه خوبی برای تیمی که می خواهد به زودی در جام جهانی شرکت کند نبود. تیم ملی ما خوب بازی نکرد و چیز خاصی از این تیم ندیدیم.

*آزمون و خطا بس است

الان باید برای دیدار با ترکیه آماده شد. وقت آن رسیده که کی روش با بازی دادن به نفرات اصلی تیم ملی آنها را به هماهنگی بالایی برای دیدارهای اصلی تیم ملی در جام جهانی برساند. این فرصتها به سرعت از بین می روند و با چشم بر هم زدنی می بینیم که تیم باید برای دیدار با مراکش از رختکن خارج شود. الان دیگر وقت آزمون و خطا نیست. کی روش باید به تدریج تیم ملی را برای بازی های مهم آماده کند.

*کی روش بهانه گیری را تمام کند

اینکه کی روش گفته مَستِرپِلَن او در این مدت با برهم خوردن بازی دوستانه با سوریه بر هم ریخته یکی از بهانه هایی است که مربیان همیشه می آورند ولی الان دیگر وقت بهانه جویی نیست. او باید کم کم تیم را برای دیدار با ترکیه آماده کند.

*این همه عصبانیت برای چیست؟

نمی دانیم دلیل این همه عصبانیت کی روش برای چه بود! گاهی او برای پولی که با تأخیر به او پرداخت می شود عصبانی می شود و گاهی برای تدارکات تیم ملی. این همه خشم درست نیست. او وقتی پذیرفته با تیم ایران و مشکلاتی که همواره با این تیم بوده کار کند باید بهانه جویی را کنار بگذارد و به فکر تیم باشد.

*با این همه خشم در جام جهانی اخراج می شود

واقعا کسی متوجه شد دلیل این همه خشم از داور بازی با ازبکستان چه بود؟ اگر کی روش در یک بازی دوستانه تا این حد خشمگین می شود در دیدارهای نهایی جام جهانی که استرس هم به حد بالای خود می رسد حتما از کنار زمین اخراج خواهد شد.

*تیم اصلی مان هم بد بود!

کی روش در نیمه دوم تقریبا با نفرات اصلی تیم را به زمین برد ولی باز هم در نیمه دوم چیزی ندیدیم که امیدوارمان کند. تیم ملی بد بازی می کرد و با این وضعیت امیدواری چندانی نمی توان به آن داشت.

*بدبازی کردن با خوب باختن فرق دارد

شاید زور تیم ملی ما به اسپانیا، پرتغال و یا حتی مراکش نرسد ولی اگر قرار است در جام جهانی برویم و این گونه بازی کنیم و بعد هم ببازیم و حذف شویم بهتر است که لااقل خوب ببازیم و فوتبال مان را به دنیا نشان بدهیم. خوب باختن با بد بازی کردن فرق دارد.

*کی روش نباید الگوی بدی باشد

کی روش از وقتی به ایران آمده با چند مربی داخلی و خارجی در تیم ملی کار کرده و آنها را اخراج کرده است. حالا هم مدتی است دوباره هر روز می گوید دیگر نمی ماند و می خواهد برود. او این سبک را بارها در ایران به کار برده و دیگر برای کسی تازگی ندارد. کی روش باید الگوی فوتبالیست های تیم ملی باشد و رفتار حرفه ای را به آنها بیاموزد نه این مدل کار کردن که دائم با قهر و آشتی همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    20 10
    این آقا، کارشناس شما اصلاً کی هست! آیا طرف با این سابقه ی مربی گری در رده های بالا رو میگذارم یک طرف بعد با حرف کارشناس شما قضاوتش می کنم! از من خیلی بعید خواهد بود.
  • RU ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    10 23
    تنها راه نجات فوتبال ایران دادن پاسورت ایرانی به بازیکنان خارجی مثل همین تیام و جباروف هست..اصولا ما ایرانی ها استعداد متوسطی در فوتبال آسیا داریم و باید قبول کنیم ناکامی چهل ساله در صعود به المپیک و ناتوانی در صعود به مراحل بالا در جام جهانی موید این مضوع هست
    • ناشناس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      14 1
      حتما اون ها هم نشستند منتظر پاسپورت بي اعتبار ايراني هستند.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      11 6
      انسان انسانه، به ژن و استعداد متوسط نیست. ولی میتونم بگم ما ایرانیها کلا کار گروهی بلد نیستیم و بطبع بازیهای گروهیمونم ضعیفه مثل فوتبال و هندبال و بسکتبال و .... و برعکسش ورزشهای فردی مثل کشتی و تکواندو و ... بهتر ظاهر میشیم.
  • حمید IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    31 11
    درود بر کی روش! عوض سنگ اندازی قدردان این مربی فهمیده و وفادار و با تعصب باشید! یادمون نره که ایشون دو بارپیاپی ما رو برد جام جهانی! و چندین ساله که تو رنکینگ فیفا بهترین تیم آسایی هستیم! کاری که قطعا از عهده هیچ مربی ایرانی بر نمی آمد.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      0 0
      ببند بابا
  • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    27 7
    بازيكنان ليگ داخل خيلي بي كيفيت بازي مي كنند. اين واقعيت ماجراست! تيم ملي بد بازي كرد چون كيروش داشت دقيقا بازيكنان داخلي را محك ميزد.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 8
    خیلی مربی خوبیه و ازون بهتر بازیگر خوبیه
  • حامي تيم ملي IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    15 2
    آقاي اقبالي ميگه بايد تيم رو آماده بكنه خب يكي از مقدمات آماده كردن تيم در اختيار داشتن بازيكن هست و البته بازي هاي تداركاتي. من نميفهمم آقاي كارشناس شما تاحالا بدون گوجه و تخم مرغ املت درست كردي كه اين بار دومش باشه. بالخره كيروش ميره و دوباره مربياي باند باز وطني و دوباره بازيكن سالاري
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    1 2
    کیروش عینا مثل حسن روحانی عمل میکنه! حالا که گند زده میخواد تقصیرها رو گردن این و اون بندازه! منتهی بهانه و عصبانیت کاری از پیش نمیبره. فقط خدا کنه مفتضحانه نبازن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس