روحانی

رئیس جمهور گفت: ۱۲ معاون وزیر و روسای سازمان، و ۴۶ مدیرکل از بانوان انتخاب شده اند. بزرگترین آرمان ۲۹ اردیبهشت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار صمیمی با جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان با بیان اینکه ماه رمضان، ما را برای تحمل و گذر از سختی ها آماده می کند، گفت: راه ما به سمت پیروزی، استقامت و امید است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تاکنون یعنی در یک سال گذشته با سختی‌ها و حوادث بسیار زیادی مواجه بودیم، اظهار داشت: گاهی این مشکلات بخاطر رفتار طبیعت با ما بود آنجایی که سیل و زلزله را تجربه کردیم و گاهی هم سخنان و شیوه‌های ناپسندی که نشان می‌داد که برخی هنوز هم ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را باور نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آیا روحانی از مردم عذرخواهی می‌کند؟

روحانی با بیان اینکه بزرگترین افتخار ما در انتخابات این است که انقلاب‌مان یعنی استقلال،‌آزادی و جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم، خاطر نشان کرد: آن زمانی که مستقل و بدون اجازه دخالت به بیگانگان صحنه عظیم انتخابات را می‌آفرینیم و آزادانه در اجتماعات باشکوه رفته و حرف، سخن و شعار خود را به راحتی عنوان می‌کنیم و به همه اعلام می‌کنیم که چه می‌خواهیم؛ آنجا هم استقلال، هم آزادی و هم جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در هفته‌های آخر منتهی به ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بویژه در استان‌های کشور صحنه‌های نابی از حضور را آفریدند، گفت: در مشهد در یک روز ۲ اجتماع بزرگ از سوی دو رقیب انتخاباتی با فاصله‌ای کم برگزار شد، اما هیچ برخورد، نزاع و سخن درشتی بین دو طرف بوقوع نپیوست و این نه تنها در مشهد، بلکه در سایر شهرها و استان‌ها هم دیده می‌شد.

روحانی افزود: این به معنای آزموده شدن ملت ایران و ظرفیت یافتن روح همه جوانان است.

رئیس جمهور ماه رمضان را ماهی برای ایجاد تحمل جدید برشمرد و گفت: این امید و تحمل است که ما را از پیچ و خم‌های تاریخی نجات می‌دهد.

دکتر روحانی با بیان اینکه ما با هم پیمان بستیم که هرگز به عقب باز نخواهیم گشت، اظهار داشت: ما خواستیم با صدای رسا بگوییم در اقتصاد به عقب برنمی‌گردیم و نمی‌گذاریم کشور دارای رشد منفی باشد و در سخت‌ترین شرایط بازار ناآرام شده و نمی‌گذاریم اشتغال خالص ما در سال ۱۲ هزار و ۱۴ هزار نفر باشد، به گونه‌ای که در سال گذشته میزان اشتغال خالص در کشور، بیش از ۷۹۰ هزار اشتغال خالص بوده است.

رئیس جمهور افزود: در سال گذشته بخش اعظم آنهایی که جویای کار بودند به استثنای چند ده هزار نفر مشغول کار شدند، البته این به معنای آن نیست که مشکل اشتغال در کشور از بین رفته است، بلکه هنوز راه درازی در پیش داریم، اما ایجاد این میزان شغل یک تحرک بزرگ برای ادای پیمان بوده است.

روحانی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشوردر فروردین سال جاری بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: این نشان‌گر آن است که مسیر ما درست و صحیح بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برابر توطئه بیگانگان در سیاست خارجی موفق بوده و قرارمان این است که این موفقیت را ادامه دهیم، گفت: ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم. مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام ایران نیز از برجام خارج شده و پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته و همه قطعنامه ها و تحریم‌ها برگشته و ایران تنها در برابر دنیا قرار داشته باشد.

روحانی اظهار داشت: ما در مرحله اول اجازه ندادیم که آمریکا به هدف خود برسد و در گام اول توطئه آمریکا شکست خورد و به جز چند کشور و یک رژیم جعلی تمام جهان در برابر آمریکا ایستاد و این به معنای آن است که سیاست خارجی ایران موفق بوده است و این در حالی است که روزی همه کشورها در تحریم علیه ایران مشارکت داشتند و شورای امنیت علیه ایران رأی صادر می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: امروز کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا، روسیه، چین و همه کشورهای مهم جهان کار ترامپ را غیرصحیح، غیرقانونی و برخلاف صلح و امنیت جهانی تلقی می‌کنند و این موفقیت ماست.

روحانی با طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم، افزود: باید با امید، پشتکار، استقامت و مقاومت راه را ادامه دهیم. این مسئولیت در بلندمدت بر عهده شما جوانان و در کوتاه مدت برعهده ما در دولت است. شما باید آینده کشور را بسازید و راه را برای آزادی اندیشه هموار کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان همه بارها را بر عهده دولتی گذاشت که با ده‌ها مشکل و فشار روبروست، اظهار داشت: وقتی موفق خواهیم بود و از مشکلات عبور خواهیم کرد که همه به صحنه بیایند. جامعه ایران با نظرات دولت منتخب خود و رئیس جمهور منتخب خود آشناست و آگاه است که ما در دولت معتقد به فضای باز اطلاعات در کشور هستیم.

روحانی ادامه داد: دولت محدودیت در ارتباطات بین مردم را نمی‌پسندد و معتقد است مردم به خوبی راه خودشان را تشخیص می‌دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در میان همه مخلوقات و انسان های برتر تاریخ بالاتر از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نداریم، گفت: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید "تو فقط و فقط یادآوری کننده راه‌های درست برای وجدان‌های بشری هستی و نمی‌توانی به زور مردم را به این سمت و آن سمت هدایت کنی".

 روحانی با بیان اینکه همه اختلاف ما در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ سر همین یک کلمه بود، خاطر نشان کرد: دعوا در ۲۹ اردیبهشت بر سر رقابت دو یا چند نفر نبود بلکه بر سر این موضوع بود که آیا ملت باید آزادانه و با اختیار راه خود را برگزیند یا اینکه مردم دارای اختیار نیستند و باید به هر آنچه ما پسندیدیم و به آنها گفته شد، را عمل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسأله در ۲۹ اردیبهشت پارسال رقابت بین دو اندیشه بود، گفت: یک اندیشه می‌گوید تا آنجا که ممکن است باید با دنیا تعامل کرد تا جایی که وجدان عمومی بپذیرد که این ایران نیست که از تعامل رویگردان است. اگر مردم این مسأله را بپذیرند در کنار دولت و حامی دولت می‌مانند و آن وقت می‌توانیم راه را ادامه داده و با وحدت از همه مشکلات عبور کنیم.

روحانی با یادآوری اینکه عهد ما با هم این بود که به عقب بازنمی‌گردیم، اضافه کرد: معتقدیم جوانان و زنان باید مدیریت کشور را برعهده بگیرند و بر این تصمیم که تا پایان دولت دوازدهم باید ۳۰ درصد مدیریت کشور برعهده زنان شایسته قرار گیرد، ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت بر مبنای این وعده خود که سن مدیریت باید کاهش یابد، اقدام کرده است، اظهار داشت: باید سن مدیریت در کشور از ۴۸ سال به ۴۰ سال کاهش یابد، بر این مبنا امروز شاهد هستیم که در تمام نهادهای دولتی جوانان بیش از گذشته به کار گرفته شده‌اند و حداقل ۱۲ معاون وزیر و رئیس سازمان‌های مستقل ما و ۴۶ مدیر کل در دستگاه‌های اجرایی از زنان شایسته و جوانان انتخاب شده‌اند و این راه گام به گام ادامه خواهد داشت.

روحانی تصریح کرد: ممکن است بعضی‌ها این تصمیم و رویه را نپذیرند، اما تصمیم و وعده ما در ۲۹ اردیبهشت آن بود که جوانان، زنان، اقوام و ایده‌های مختلف باید مسیر رشد و تعالی کشور را آنگونه که خود می‌خواهند انتخاب کرده و بپیمایند؛ امیدوارم راهی را که برگزیده‌ایم با هم ادامه دهیم.

رئیس جمهور  در پایان سخنانش با بیان اینکه هر سال عزیزان، افطار میهمان دولت و رئیس جمهور بودند ، گفت: امسال دولت و رییس جمهور بخاطر رعایت قانون و مصوبه اخیر مجلس، میهمان شما هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    دیگه داره چرت میگه
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      40 1
      افزود: در سال گذشته بخش اعظم آنهایی که جویای کار بودند به استثنای چند ده هزار نفر مشغول کار شدند، البته این به معنای آن نیست که مشکل اشتغال در کشور از بین رفته است، بلکه هنوز راه درازی در پیش داریم، اما ایجاد این میزان شغل یک تحرک بزرگ برای ادای پیمان بوده است..................!!!! در چندخط اینقدر تضاد هست! وای به حال ماها با سه سال باقیمانده اش! چطوری وقتی فقط""چند ده هزار نفر""جویای کار در یک کشور هشتاد میلیونی باقیمانده است ! هنوز از راه دراز حرف میزنه !!!!!!!!!!!!!!
    • US ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      20 0
      والا تنها کار نصفه و نیمه اش الان رو هواست دیگه باید از حربه قدیمیش توهین و افترا و فضای انتخاباتی استفاده کنه، بعد بستن چندباره تلگرام و حتی امکانات قرار ندادن برای پیام رسان های دیگه، بعد دلار 7500، بعداین برجامش پَر شده، بعد این که هنوز 1 سالش تموم نشده همه پشیمانم پشیمانم دارن میگه، هنوز داره از بین اجبار و اختیار مردم حرف میزنه انگار الان مردم اختیار دارن که بدبخت باشن یا خیلی بدترش!!!
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      7 0
      این منفی داد ن ها غیر عادیه ایکاش این برنامه ریزی و بسیج در راه اعتلا واقتدار و پیشرفت ایران صورت می گرفت
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    خیلی خیلی زوده داداش واسه اینجور حرف زدن ها.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    درود بر روحانی درود بر خرد ورزی
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      19 2
      درود بر حرّافی های بدون عمل ..........درود بر راستگ.ئی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      12 1
      آگاه است که ما در دولت معتقد به فضای باز اطلاعات در کشور هستیم............. این رئیس جمهور عزیزت فقط یه مورد شفاف سازی کنه که هزینه اش یک موبایله که از فیش حقوقی وپاداشهای خودش ووزرا ومشاورین ومعاونینش عکس بگیره وبزاره توی یک سایت تا شفاف همه ببینند هزینه خدمت کردنشون! چقدر برای مردم آب میخوره ،تا لااقل یک حرف عمل کرده ،طی پنج سال ازش سر زده باشه >
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      18 1
      بتن ورزی...
  • احمدی DK ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    خودت گویی خود خندی الحق که هنر مندی
  • محسن IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    آمریکا و انزوا؟؟؟؟!!!! خخخخخ جوک جالبی بود
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    رو رو برم!!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      3 0
      به سنگ پای قزوین گفته زکی
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    ما را به خیر تو امیییید نیست استعفا بده
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    از طرفی میگویید دشمن شکست خورد از طرفی دلار 7000تومن شده. معلوم نیست کدام درست است.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    اینا که میگفتن با قطعنامه ۲۲۳۱ تمام قطعنامه های تحریمی قبلی لغو شده و نه تعلیق پس چطور با خروج ایران از برجام ترامپ میتونه تمام قطعنامه های قبلی رو برگردونه میگن دروغگو کم حافظه ست
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    البته از ۸۰۰ هزار شغل ایجاد شده ۲ میلیونش در فضای مجازی بوده
  • علی دوست IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    بعله جناب روحانی همه مردم با چشمشون دارند میبینند که آمریکا منزوی شده و جمهوری اسلامی ایران به عرش رسیده به لطف مدیریت شما و دوستانتون!!!
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    عجب نتیجه عکسی چند تا شرکت خارج شدند؟
  • US ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    خوشم میاد که با مخالفت با حرفهای امروز روحانی ، اصول گرایان هم قبول کردند که امریکا قدرت بلامنازع جهانی بوده و نمی توان منزوی کرد اونو !
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    15 0
    خل وضعی یا خردورزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
  • GB ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    ایشون اصلا حالش خوب نیست حال مملکت رو هم با حرفاش داره خرابتر می کنه
  • US ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    هر کاری که روحانی میگه نباید انجام داد چون موجب اسیب به برجام میشود با انجام ندادنش ده برابر اسیب بیشتری به برجام میرسد مثل رزمایش موشکی چه انجام میشد یا نمیشد برجام ازبین میرفت فقط رزماش انجام نشد برجام ازبین رفت مثل پاسخ عملی به امریکا وصهیونیستها روحانی جلوشو میگرفت که مبادا برجام اسیب نبینه با انجام ندادن این کار برجام بیشتر اسیب دید روحانی باید تکلیف خودشو مشخص کنه ایا میخواد از اقتدار ملت ایران دفاع کنه یا برجام و ارروپا وغیره رابهانه میکنه که جلوی اقتدار کشور درخارج رابگیرد مبادا اروپایی ها نارحت بشن
  • DE ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    15 93
    ترا قسم می دهیم به جان هرکه دوست داری ، برو و به دروغ و وعده و اهانت به فهم میلیونها ایرانی خاتمه بده !
  • سید ایوب حسینی US ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    متاسفانه تصمیم های روحانی به ضرر کشور است اوکشور را به اجبار به تن دادن به برجام برد والان دوقورت نیمش هم باغی است وتصمیم هایی که روحانی وتیمش گرفتن تخت روانچی وعراقچی وظریف که موجب این شکست بزرگ شد اگر درغرب مسولانی میگرفتند علاوه بر استفا محاکمه هم میشدند اقای روحانی میگه برگشت به عقب نداریم چطور در زمینه سکولاریزم کشور را میخواهید به عقب یعنی زمان شاه ببریدولی در پاسخ به عهد شکنی امریکا وایضا اروپا که نقش روباه رابازی میکند برگشت به عقب نه یعنی هر تحریمی وهر ظلمی بشه به کشور نباید کشور از برجام خارج شه تورو خدا جلوی این روحانی رابگیرید هم تحریم بشیم وهم وایستیم نگاه کنیم مبادا کسانی که از روحانی حمایت میکنند حمایتشون را بردارند مبادا با خارج شدن از برجام فلان رسانه حمایتشو برداره از ایشان فقط به این دلیل باید یک کشور به خاطر منافع یک نفر در برجام بمانه وگرنه که تمام تحریم ها برگشتن واروپا هم در عمل کاری نمیتوانه بکنه
  • US ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    اقای روحانی به خاطر اینکه مبادا رسانه هایی که از اوحمایت میکنند که نمیشه اسم رسانه ها رابرد حمایتشون توسط فلان مسول در اروپا قطع نشه برجام رانگه داشته
  • US ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    17 90
    شما یک روز میگفتید برجام موفقیت ماست حالا میگید خروج امریکا از برجام موفقیت ماست وتیم سیاست خارجه منظورش ظریفه خودت فهمیدی چه میگی روحانی همون ظریفی که گفت جان کری به من قول داده
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    از رو هم نمیره این بشر!
  • DE ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 0
    مشرق ، آیامثبت و منفی ها درست کار میکند . چطور شده که روحانی ناگهان اینهمه در سایت شما محبوب شده و دوستدار پیدا کرده ؟؟؟؟؟؟؟
  • US ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 74
    روحانی کاری کرده برگشتن به قبل سال 92 اروزو شده برامون اقای روحانی شاید دوران شما برای مرفحین بی درد البته اونم شاید سودی داشت اماهیچ سودی برای ما نداشت همش ضرر بود
  • RU ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 61
    3 سال سدی به نام امریکا در برجام نبود هیچ غلطی نکردید حالا که جای خود
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 0
    فکر کنم اصلاحات چیا رد سایت رو زدن امار منفی ها بالا رفته
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    4 0
    امضای کری تضمین است
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 0
    امضای کری تضمین است
  • احمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 138
    آخه چه جوری به عقب برگردند همه پلای پشت سرشون روخراب کردین دلار 3200 تومنی شده 7000 تومن برجام وتلگرام و... که وضعیتش این شد .دیگه جلوهم نمی تونن برن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس