کد خبر 856166
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
محمد البرادعی

«محمد البرادعی» که پس از عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به گروه اخوان‌المسلمین به عنوان معاون رئیس‌جمهور موقت مصر منصوب شده بود، جزئیات عزل مرسی را فاش کرد.

به گزارش مشرق، البرادعی در صفحه توئیتر خود به کسانی که او را به دست داشتن در عزل مرسی و مشارکت در توطئه علیه وی در سطح خارجی یا ارتش متهم می‌کنند، پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار البرادعی به اعراب پس از خروج ترامپ از برجام

البرادعی ضمن ابراز تأسف از اینکه شماری از افراد بدون اطلاع از حقیقت، سخنان کذبی را بر زبان می‌آورند، نوشت: «یکی می‌گوید که من به خارج سفر کردم تا توطئه کرده و برای عزل مرسی تبلیغ نمایم، یکی نیز مدعی است که من با ارتش همدستی کردم و حتی یک نفر دیگر من را ضد اسلام می‌داند و افتراهای دیگر...»

وی در توئیت دیگری نیز هر گونه اطلاع قبلی از بازداشت مرسی را رد کرده و می‌نویسد: «بنده تنها در نشست گروهای غیرنظامی که بنا به دعوت ارتش برگزار شد، از بازداشت مرسی مطلع شدم و خواسته ما در آن دوره برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری به دلیل ناکامی و بروز چنددستگی ویرانگر در اداره دولت بود.»

طبق گزارش شبکه الجزیره، البرادعی در توئیت دیگری نیز تأکید کرد که مشارکت وی در فعالیت رسمی تنها با هدف تلاش برای اجتناب از وقوع درگیری‌های داخلی و دستیابی به آشتی ملی بود.

البرادعی همچنین از جریان سیاسی آن دوره در مصر به عنوان «جریان ویرانگر» یاد می‌کند و می‌گوید که به دلیل آنکه سیاست‌های این جریان با دیدگاه و خواسته وی منافات داشت، از سمت خود استعفا کرد.

«محمد مرسی» نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک، در سال ۲۰۱۳ توسط ارتش مصر به فرماندهی عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع وقت این کشور از سمتش عزل و از آن زمان تا کنون در زندان بسر می‌برد و حتی شمار زیادی از رهبران گروه‌ اخوان‌المسلمین نیز بازداشت شده و زندانی هستند.

البرادعی جولای ۲۰۱۳ پس از عزل مرسی به عنوان معاون رئیس‌جمهور موقت در امور خارجه منصوب شد اما در ۱۴ آگوست همان سال در اعتراض به حمله ارتش به هواداران مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه که به کشته شدن دستکم ۸۰۰ نفر منجر شد، از سمت خود استعفا کرد و مصر را به مقصد وین ترک نمود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس