کد خبر 856030
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
قیمت اجاره مسکن

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند بازار اجاره بها عدم توازن در عرضه و تقاضا در بازار است.

به گزارش مشرق، حسام عقبایی در خصوص آخرین تغییرات نرخ اجاره بها در سال جاری بیان کرد: نرخ اجاره بها تابع قیمت مسکن است و قطعا اجاره و ویعه مسکن در تابستان سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند بازار اجاره بها عدم توازن در عرضه و تقاضا در بازار است تا جایی که تقاضای بیشتر نسبت به عرضه و محدودیت در فایل‌های اجاره باعث افزایش قیمت اجاره بها می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر تورم بر نرخ اجاره بها یادآور شد: در احتمالا با افزایش نرخ تورم مواجه خواهیم بود که این هم در تعیین نرخ اجاره بهای مسکن تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

مظنه اجاره‌بهای خانه نقلی در تهران +جدول

عقبایی در توضیح علت اصلی رشد قیمت مسکن تصریح کرد: دلیل اصلی تعیین نرخ اجاره بها شاخص قیمت مسکن است و شاهد افزایش قیمت مسکن از زمستان سال گذشته در بازار بودیم و اگر فرض کنیم افزایش قیمت خانه در بهار ۹۷ حباب بوده قطعا افزایش قیمت‌ها در زمستان سال گذشته اثر خود را در افزایش اجاره بها می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ اجاره بها در خرداد ماه افزایش می‌یابد، گفت: پیش بینی می‌شود در شهرهای کوچک به دلیل توازن بین عرضه و تقاضا شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود و اگر قیمت‌ها در شهرهای کوچک بالا برود بسیار جزئی خواهد بود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در توضیح نحوه برخورد با متخلفان حوزه مسکن اظهار کرد: برخورد جدی برای افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن در قانون وجود ندارد، اما اگر افزایش قیمت‌ها غیرمتعارف باشد بازار خودش را تنظیم می‌کند و بدترین برخورد با گرانفروشی‌ها این است که مردم به سمت معامله با این فایل‌های گران نروند.

عقبایی با پیش بینی درصد افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در تابستان امسال گفت: حداکثر افزایش اجاره مسکن ۱۵ درصد خواهد بود

وی در انتها خاطر نشان کرد: تاثیر مستقیم بالا رفتن قیمت اجاره مسکن سود بانکی به طوری که با کاهش سود بانکی انتظار مالکان افزایش اجاره بها است و همواره مالک اجاره را با سود بانکی قیاس می‌کند، بنابراین این عامل هم در بالا رفتن اجاره‌ها اثرگذار خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس