کد خبر 855766
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
ظریف و وزیر خارجه بلژیک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای بلژیکی امروز (سه‌شنبه) در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌های برجامی‌اش پس از خروج آمریکا از این توافق در بروکسل به سر می‌برد، با «دیدیه ریندزر» همتای بلژیکی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف پیش از این هم با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تضمین‌های اتحادیه اروپا به ایران در خصوص برجام دیدار کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ظریف: گفتگوی خوبی با موگرینی داشتیم

وزیر خارجه ایران پس از دیدار با موگرینی عنوان کرد: بحث‌های خوبی با خانم موگرینی برای آمادگی جلسه امروز (نشست مشترک با موگرینی و سه وزیر اروپایی) داشتیم.

ظریف گفت: تأکید بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌های باقیمانده و بهره‌مندی ایران از منافع برجام و اینکه این بهره‌مندی‌ها تضمین شود، نظر مشترک ماست.

وی خاطرنشان کرد: درباره نحوه اقدام و چگونگی رسیدن به آن تضمین‌ها کار را شروع کردیم، از دیروز در سطح کارشناسی و امروز هم در سطح کارشناسی و در این ملاقات و در ملاقاتی که امشب وزرا خواهند داشت و همینطور در کاری که در طول یکی دو هفته آینده به صورت مشترک در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه خواهیم داد، در زمینه روش‌هایی که می‌شود هم منافع ایران و هم منافع سایر اعضای باقیمانده برجام را تضمین کرد، گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیر خارجه با بیان اینکه برجام دارای منافع برای همه بوده، اظهار داشت: باید اطمینان حاصل کنیم یک کشور با خروج غیرقانونی‌اش نمی‌تواند منفعتی را از یک قضیه ببرد و سایر اعضایی که متعهد ماندند می‌‌توانند از منافعش بهره‌مند شوند.

قرار است نشست مشترک موگرینی و وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس امشب (سه‌شنبه) در بروکسل برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در پکن و مسکو با همتایان چینی و روس خود درباره برجام بدون آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    0 0
    بلژیک قدرت شماره یک اروپا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس