کد خبر 855606
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس دو فوریت استفساریه تبصره (۱۲) قانون بودجه ۹۷ درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال‌جاری را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 25 اردیبهشت) پارلمان، با اکثریت آرا، دوفوریت استفساریه جزء یک بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 97  که به میزان افزایش حقوق طبقات پایین جامعه و جلوگیری از افزایش حقوق نمایندگان، وزرا، معاونین، استانداران و مقامات دیگر اختصاص دارد را تصویب کردند.

مجلس شورای اسلامی در تبصره (12) قانون بودجه سال 97 مصوب کرد که حقوق کارمندان دولت با کمترین دریافتی، نهایتا تا سقف 20 درصد افزایش باید، اما پس از مصوبه مجلس، هیئت دولت مصوب کرد که حقوق کارکنانش در سال‌جاری، بین 12 تا 16  درصد افزایش یابد که بسیاری از نمایندگان مجلس، آن را خلاف قانون و مصوبه مجلس عنوان کردند. در نهایت مقرر شد در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس که بازوی مشورتی مجلس در حوزه قانون‌گذاری محسوب می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

حداقل و حداکثر حقوق در آموزش‌وپرورش

پیشنهاد کارگران برای ساماندهی قراردادهای موقت

پس از اختلافات مکرر بین مجلس و دولت قرار شد، نشست‌های مشترک کارشناسی بین دولت و مجلس برای تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 97 برگزار شود، از طرفی امروز نیز تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استفساریه‌ای درباره تبصره (12) قانون بودجه 97 تقدیم مجلس کردند که دو فوریت آن با رأی اکثریت نمایندگان تصویب شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جانباز معسر IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    1 0
    چرا قانون مصوب مجلس در مورد جانبازان معسر اجرایی نمی شود نمایندگان محترم و جوانمرد پیگیری نمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس