کتاب دفاع مقدس

ما تاکنون 2 هزار و صد اثر حوزه دفاع مقدس را برای جایزه کتاب سال دفاع مقدس شناسایی کرده‌ایم که همه این آثار متعلق به سال‌های 95 و 96 هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به حضور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: سه غرفه صریر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بخش کودک و نوجوان ما طی روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: شخصیت‌های مختلفی از جمله حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، دکتر علی اکبر ولایتی، سردار محمدرضا نقدی، محمدرضا مخبر دزفولی، حمید حسام و گلعلی بابایی از این غرفه‌ها طی روزهای گذشته بازدید کردند.

امیر گرامی گفت: خوشبخانه علاوه بر استقبال شخصیت‌ها و نخبگان، عموم مردم نیز از آثار منتشر شده ما در حوزه دفاع مقدس استقبال به عمل آوردند که حاصل این استقبال فروش خوبی بود که منجر به چاپ مجدد برخی کتاب‌ها شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: طی روزهای گذشته و در پی این استقبال گسترده چند کتاب فاخر ما در حوزه ادبیات دفاع مقدس از جمله کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب به قلم حمید حسام، «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» و مجموعه کتاب‌های قهرمانان در حوزه کودک و نوجوان که با محوریت شخصیت‌های دفاع مقدس منتشر شده است به چاپ مجدد رسید.

امیر گرامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در حوزه دفاع مقدس شاهد رونق خوبی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستیم به گونه‌ای که توانستیم 400 ناشر دفاع مقدس و حدود 19 هزار اثر منتشر شده در این حوزه را ثبت کنیم تا برای جایزه کتاب سال دفاع مقدس مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی بیان کرد: ما تاکنون 2 هزار و صد اثر حوزه دفاع مقدس را برای جایزه کتاب سال دفاع مقدس شناسایی کرده‌ایم که همه این آثار متعلق به سال‌های 95 و 96 هستند. این نمایشگاه فرصتی برای شناسایی ناشران و کتاب‌های دفاع مقدس جهت دعوت در جایزه کتاب سال دفاع مقدس بود که ما تلاش کردیم از این فرصت بیشترین استفاده بکنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: مسابقات کودک، نقاشی با محوریت شهدای شاخص، مقاله نویسی و داستان نویسی از دیگر برنامه‌های غرفه ما در این نمایشگاه بوده است که پس از جمع‌آوری، آثار در یک کتاب به چاپ خواهد رسید. غرفه کودک ما امسال در یک ابتکار تولید داستان داشت چراکه ما اختصاصاً یک فضای مشخص برای این برنامه تدارک دیده بودیم تا کودکان برای شهدا هر آنچه در دل دارند را بنگارند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس