ظریف و زنگنه

در گزارش تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی‌ و دارای «گرین کارت» به فعالیت اقتصادی فرزندان ظریف و زنگنه و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس‌جمهور اشاره شده است.

به گزارش مشرق، گزارش تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی‌ و دارای «گرین کارت» در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 23 اردیبهشت) در رسانه‌های مختلف منتشر شد که حاصل یک سال تلاش هیئت تحقیق و تفحص مجلس بوده و  در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد و در روزهای آینده قرائت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

متن گزارش تفحص مجلس از افراد دوتابعیتی

عدم همکاری وزارت اطلاعات در گزارش دوتابعیتی‌ها

در بخشی از این گزارش ذیل مبحث سوم "فرصت‌ها و تهدیدات افراد دارای تابعیت مضاعف" به حضور برخی افراد و فرزندانشان در خارج کشور اشاره شده و آمده است "اساتید غرب‌گرا در دانشگاه‌های کشور یا خود تبعه مقیم سایر کشورها خصوصاً کشورهای اروپایی بوده و یا فرزندان ایشان در این کشورها در حال تحصیل و یا مشغول کار هستند و ارتباط تنگاتنگی با دانشکده‌ها و اندیشکده‌های به‌ظاهر علمی خوب دارند".

ظریف کنار اعضای خانواده و فرزندش که در خارج از کشور به‌سر می‌برد

در ادامه این گزارش به حضور فرزندان مسئولین در خارج از کشور و احتمال پیاده‌سازی اهداف دشمن در کشور توسط آنها تأکید شده و آمده است "اگرچه دستگاه‌های اجرایی کشور هیچ گونه اطلاعاتی از وضعیت تابعیت مضاعف فرزندان مسئولین نداده‌اند لیکن بررسی اخبار آشکار در میان رسانه‌ها، سوابق تحصیلی مسئولین و فرزندان آنها و نیز سابقه خدمت آنها در کشورهای خارجی قرائن و شواهد قابل اعتنایی را به دست می‌دهد که اثبات می‌نماید بسیاری از فرزندان مسئولین به‌دلایل متعدد نظیر تحصیل و تولد، تابعیت دیگر کشورها را اخذ نموده‌اند و یا تابعیت سایر کشورها بر آنان تحمیل شده است".

در بخشی از این گزارش به فرزندان برخی مسئولان اشاره  شده است که  "هم‌اکنون بدون ترک تابعیت آن کشورها مشغول فعالیت‌های اقتصادی و یا کارمندی در آن کشورها هستند. فرزندان مسئولین عالی‌رتبه‌ای، نظیر وزیر محترم امور خارجه، نفت و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس جمهور تنها نمونه‌ای از این دست افراد هستند. بدیهی است لازم است تا تدابیری در خصوص این دسته از افراد به‌طور جدی اتخاذ گردد، به‌طوری که مقامات و اشخاص این‌چنین ملزم به اظهار دارابودن تابعیت و اقامت سایر کشورها شده و یا در صورت کسب تابعیت‌های سایر کشورها نسبت به ترک تابعیت دوم اقدام نمایند".

این گزارش که امروز منتشر شده شامل مباحث مختلف از جمله خلأهای قوانین موجود در نحوه به‌کارگیری افراد دوتابعیتی و دارای مجوز اقامت در دستگاه‌های اجرایی، بررسی خلأهای قانونی به‌کارگیری دارندگان تابعیت مضاعف در دستگاه‌های اجرایی، بررسی راهکارهای رفع خلأهای قانونی به‌کارگیری دارندگان تابعیت مضاعف در دستگاه‌های اجرایی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    3 62
    در خارج از کشور که خوب است فعالیت کنند
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    8 57
    خیلی خوبه همینجوری ادامه بدین محبوبیت ظریف رو بیشتر میکنید
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    59 1
    پسران مظلوم و دختران مظلو وزرا
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    7 53
    درود بر ظریف
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    39 1
    ژن های برتر مردم میبنید خوشحال میشن این مردم اب برده
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    40 2
    خانواده مسولان ک در خارج هستند بزرگترین گروگان های محسوب می شوند که مانع فعالیت خالص یک مسول برای تامین منافع کشور شود. چگونه انتظار دارید ظریف و نگاه و ... با خارجی ها سازش نداشته باشند؟
  • مجید IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    32 2
    ی وزیر محترمی گفته بود دوتابعیتی در دولت نداریم؟پس اینها کی هستند؟از کجا اومدند؟
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    7 55
    یعنی چون پسرش در خارج داره فعالیت اقتصادی میکنه، آدم بدیه؟ وقتی بد میشه که با پول ملت ایران اینکار را کرده باشه، نه با پول خودش.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      10 4
      داره میگه دو تابعیتیه میفهمی دو تابعیتی یعنی چی یعنی ؟
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      24 4
      با پول سکه های برجام و حقوقهای نجومی باباش برای خودش کسب و کار راه انداخته تو کشور اصلیش و نه ایران عزیز ، این بَده؟
  • طاهری IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    31 2
    پشت صحنه مملکت رو اینا دارن میچرخونن
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    22 1
    باباهاشون زیاد گندگی کنن مقابل غرب، اموال و دارایی های بچه هاشون توقیف میشه یا به کل از دانشگاه اخراج و دیگه از تخفیف های مالی فرزندانِ مقامات در دانشگاه ها خبری نخواهد بود ... !!!! هه هه هه
  • US ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    22 0
    احمدی نژاد با خانه نشین کردن ظریف کشور را بیست سال جلو انداخت
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 18
    مرگ بر ضد وزارت ظریف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس