سرلشکر جعفری نمایه

فرمانده سپاه گفت: ظرفیتها وتوانمندی های زیادی در کشور داریم اما با یک غفلت استراتژیک نیز مواجهیم و آن نگاه به بیرون مسئولین است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که صبح امروز به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با طرح اعتلای «بسیج همگام با کشاورز» با وجود همه نارسایی ها و بی توجهی ها و ناملایماتی که وجود دارد، افق و آینده روشنی در انتظار کشاورزی کشور باشد چراکه این طرح می‌خواهد همان حرکت انقلابی اوایل انقلاب را دنبال کند.

جعفری گفت: امروز در چهل سالگی انقلاب شاهد تهدیدات متعدد و دشمنی های زیاد دشمنان علیه کشور در حوزه های مختلف هستیم. دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نکرده و نمی‌کند چون ما با نظام سلطه و سردمدار آن یعنی امریکا درگیر بوده و ظلم ستیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که زیر بار ظلم نرویم و به مظلوم کمک کنیم.

فرمانده سپاه تصریح کرد: آمریکا تنها به دنبال منافع خود است و رحمی به دیگران نمی‌کند.

جعفری ادامه داد: از اول انقلاب دشمنان جنگ اقتصادی و تحریم را شروع کردند و بعد از آن به جنگ فرهنگی و در یک دهه اخیر نیز به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند.

وی گفت: برنامه ریزی و توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی یک امر طبیعی است. اگر روزی دشمنی دشمنان تمام شود باید به حقانیت انقلاب اسلامی و راهمان شک کنیم.

فرمانده سپاه افزود: ظرفیتها وتوانمندی های زیادی در کشور داریم اما با یک غفلت استراتژیک نیز مواجهیم و آن این است که از سوی مسئولین بخوبی به توانمندی داخل توجه نمی‌شود و بجای داخل، نگاه ها به بیرون است.

جعفری ادامه داد: البته در شرایط فعلی این موضوع در حال اثبات برای این افراد است اما اگر فرصت را از دست بدهیم، مشکل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه زمینه خودکفایی در محصولات کشاورزی فراهم است، گفت: متاسفانه با نگاه به بیرون و آن غفلت استراتژیک در توسعه کشور و سازندگی بعد از جنگ بجای اینکه تمرکز بر کشاورزی و دامپروری و صنایع آن باشد به سمت صنعتی شدن کشور رفتیم.

فرمانده سپاه اظهار داشت: لااقل صنعت کشاورزی هم باید در راستای صنعت کشور پیش می‌رفت نه اینکه تعطیل شود.

جعفری تصریح کرد: همین عدم توجه به داخل و حوزه کشاورزی داخلی باعث شد دشمنان از اهرم تحریم برای فشار به کشور بهره ببرند.

وی اضافه کرد: دشمنان تلاش‌های ایران در صنعت هسته‌ای را بهانه کردند و تهمت بمب اتم زدند و فشارهایی به کشور آوردند در حالیکه صنعت هسته ای یک نیاز قطعی کشور است.

فرمانده سپاه افزود: به هرحال نتیجه بحثها و مذاکرات چند سال اخیر شد برجام و این برجام بجای اینکه مانع تحریم‌ها شود بستری شد برای نهادینه سازی تحریم‌ها علیه کشورمان.

جعفری گفت: امروز یک بار دیگر شاهد اثبات این هستیم که امریکا قابل اعتماد نیست. اقدام امریکا با هدف شکستن مقاومت ایران انجام گرفته و یک موضوع جدید نیست و سالهاست شاهد خباثت‌های دشمنان هستیم لذا باید متکی به خود بوده و نگاهمان به درون باشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری از بسیج انتظار دارند که با خدمت به مردم و برنامه های مردمی و طرح های مردم پایه اعتلا پیدا کند. یکی از این طرح ها، طرح اعتلای بسیج همگام با کشاورز در جهت خودکفایی کشاورزی و امنیت محصولات غذایی است.

فرمانده سپاه افزود: این طرح به دنبال انتقال تجربیات کشاورزان نمونه به دیگر کشاورزان در جهت بهبود و اصلاح نوع کشاورزی و برداشت محصول است و یک طرح آموزشی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    22 4
    روحانی این راه که میروی به خونه کدخدا اشتباه است برگرد سرزمینت و کارکن
  • DE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    5 7
    متاسفانه ظرفیت های داخل سفر خارج و هتل خیلی ستاره وحق ماموریت وپورسانت وزمینه های مقیم شدن بروبچ در خارج وگرفتن تابعیت و صدها منفعت دیگر ندارد .همین ها را به ظرفیت های داخل اضافه کنید همه چیزدرست میشود!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    7 21
    وقتی کل اقتصاد داخلی دولتی و فشل است، تنها چاره نگاه به بیرون است. جناب جعفری اگر میخواهید نگاه به بیرون کم شود، اقتصاد کشور را حالت دولتی خارج کنید. اول از همه هم برای قرارگاه فکری بکنید
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      15 6
      با سلام بعنوان کارشناس علوم اقتصادی عرض می کنم که دیدگاه شما بسیار اشتباه و احتمالا از جاسوس خانه گوگل و ..... آب می خورد زیرا ما بقدری درآمد داریم که اگر به داخل نگاه کنیم و اقتصاد را فشل نکنیم 5 سال دیگر از فرانسه جلوتریم ولی همانطور که با خرابکاری این این چند ساله تمام پل ها را خراب کردیم و تمام انرزی هسته ای و هواو فضا و غیره را نابود کردیم ........... یک نکته از این معنی گفتیم تا فریب این خناسان را نخورید و پشت بهترین فزندان این انقلاب بایستید
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      16 4
      در امنیتی به سر می بری که همین سپاه رقم زده و حالا از پشت سیستم ت داری افاضات میکنی؟ نمک نشناسی هم حدی داره بخدا...
    • ali IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      8 3
      نگاه به بیرون شما رو در قضیه برجام و فجایعش دیدیم از این به بعد فقط ساکت باشید و برید کنار و کار رو بسپارید دست کسانی که همیشه همیشه ناجی ایران بودن....چه تو دفاع مقدس و رزم و جهاد و چه تو موقع تحریم که با پروژه های قرارگاهش شریان های حیاتی ایران رو حفظ کرد (مثل پالایشگاه ستاره خلیج فارس).... در ضمن شماها که 91 درصد بودجه در اختیار دولتتون هست باید خصوصی سازی رو از خودتون شروع کنید که دارید همه شرکت ها و کارخونه هارو به اسم خصوصی سازی ، خصولتی سازی میکنید و میزنید به اسم بچه ها و زن هاتون
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      2 2
      اقتصاد ایران با خام فروشی نفتی و واردات و ریختن ریال واردات با پول واردات کالا در خزانه از جیب مردم با چاپ همان ریال 70 ساله مثل ...نگاهش تماما چون گدا زاده ای به خارج هست الحمدالله که بیست سال پایان عصر نفت گران هست و بوممممممم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    4 6
    خخخخخخخخخخخخ
    • مانی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      6 1
      خخخخخخخخخخخخخ و خربزه !!!
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    22 5
    آفرین. این یک حرفش را قبول دارم که برجام خودش بستر تحریم شده
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      9 4
      فقط همین یک حرف را . هشت سال جنگ و دفاع و سوریه و داعش و مرزها و عراق و خاورمیانه و قدرت موشکی و .... چی؟
  • دکتر IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    12 2
    نهادینه سازی تحریم ها یعنی اینکه در داخل مجلس ایران خودشون مشروعیت تحریم ها رو از نظر قانونی قبول می کنن و از اون طرف تست های موشکی یک سال متوقف میشه و امریکا به صورت هوشمندانه ای داره کاری می کنه که نهادهای حکومتی و انقلابی در داخل ایران مشروعیت خودشون رو با تصویب این قوانین در داخل از دست بدن یا بودجه اونها قطع بشه مثل نهاد رهبری سپاه بسیج وزارت اطلاعات شورای نگهبان خبرگان و....
  • یک اصلاح طلب IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    5 10
    من که چیزی نفهمیدم
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      13 4
      زوده برات بزرگ بشی شاید بفهمی
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    16 5
    به نظرم سپاه در این برهه حساس باید دستورش را از رهبر بگیره و مستقیما وارد عمل بشه. مشکل کشور ما همین سیاسیون هستند که فرمایشات اقا را عمل نمیکنند.
  • وطن دوست BE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    14 3
    آفرین درست است -- چشمشون به چشم ابی است!
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    10 4
    این دولت نشان داده منافع حزبی و جناحی برایش مهمتر از منافع ملی است به همین خاطر به هر قیمت ممکن برجام راحفظ میکند حتی اگر عزت و اقتدار ملت زیر پا له شود به جز استیضاح روحانی هیچ راه دیگری باقی نمانده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس