انتخابات عراق

گزارش های رسانه ای از نتایج اولیه غیر رسمی انتخابات پارلمانی عراق حاکی از پیشتازی ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی و لیست سائرون به رهبری مقتدا صدر است.

به گزارش مشرق، بر اساس نتایج اولیه غیر رسمی ائتلاف نصر به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر عراق و لیست سائرون به رهبری مقتدا صدر در انتخابات پارلمانی این کشور پیشتاز هستند.

بر اساس این نتایج اولیه و غیر رسمی ائتلاف العبادی در استانهای نینوا، صلاح الدین والانبار پیشتاز است و لیست سائرون نتایج مراکز اخذ رأی در شهرهای جنوب را در دست دارد. لیستهای ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری نیز در رتبه های بعدی هستند.

بیشتر بخوانید:

درگیری بر سر نتایج آراء در اقلیم کردستان عراق

پیشتر شبکه العالم گزارش داده بود که شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی به ترتیب ائتلاف های النصر (به ریاست حیدر العبادی)؛ الفتح (به ریاست هادی العامری)، سائرون (وابسته به مقتدی صدر) و دولت قانون (به ریاست نوری المالکی) در استان بصره خبر می دهند. در استان نینوی نیز ائتلاف «نینوی هویتنا» و «النصر» به ترتیب پیشتاز هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 5
    مقتدی صدر اعلام کرده است که در این انتخابات از هیچ لیستی حمایت نمی کند. یارانش حزب استقامت را تأسیس کردند و با حزب کمونیست عراق و گروهی دیگر ائتلاف سائرون را تشکیل دادند. پس لیست سائرون را به مقتدی صدر نسبت ندهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس