کد خبر 854745
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
مرکز دائره‌المعارف اسلامی

این دست و دلبازی از کیسه بیت‌المال و برای عوامل شناخته شده استعمار و طاغوت، باعث شده که مرکز یاد شده ادعا کند حتی برای کارکنان خود نیز بودجه لازم را در اختیار نداشته و در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، یکی از مراکز پژوهشی کشور موسوم به «مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی» دچار بحران شده است. بنا به اظهارات معاون سابق پژوهشی این مرکز و برخی از اعضای آن، گروهی از پژوهشگران و کارمندان علمی این مرکز اخراج شده و عده‌ای هم در آستانه اخراج قرار گرفتند. این در حالی است که گفته می‌شود «مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی» از بودجه نسبتا خوبی برخوردار بوده ‌اما معاونت پژوهشی سابق آن می‌گوید که «ما نمی‌دانیم این درآمدها خرج چه می‌شود.»!


از طرف دیگر گویا این بودجه صرف تهیه و انتشار مجموعه‌هایی شده که در ماموریت این مرکز یعنی انتشار دائره‌المعارف اسلامی تعریف نشده‌اند. صادق سجادی، معاون سابق پژوهشی، مدیر بخش تاریخ و عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی با اشاره به شفاف نبودن هزینه‌هایی مثل «خرید کتاب» و «حق ‌التالیف»ها، می‌گوید: «این مرکز اساساً برای دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی تأسیس شد اما طی سال‌های اخیر بخشی از بودجه‌، صرف دانشنامه‌هایی شد که اصلاً ربطی به دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی نداشت.»


اگرچه مدت‌ها بود افرادی در مرکز یاد شده رفت و آمد داشته یا به عضویت کادر علمی و پژوهشی آن درآمده بودند که اساسا با تفکر اسلامی و بالتبع با دائره‌المعارف اسلامی، هیچ نسبتی پیدا نمی‌کردند. همچنین برنامه‌هایی در این مرکز برگزار می‌گردید که مخالف اهداف و اساسنامه آن به نظر می‌رسید. از جمله در مراسمی تحت عنوان «شب گاندی» با همکاری فصلنامه بخارا، داریوش شایگان(عنصر شناخته شده سرویس‌های اطلاعاتی غرب و از وابستگان رژیم شاه) به سخنرانی پرداخته یا همین شخص در شب‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی به تبلیغ فرقه‌ها و آیین‌های شرک‌آمیز مانند هندوئیسم و بودیسم پرداخت!


این تنها موردی نبود که «مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی»، پاتوق ته‌مانده‌های رژیم طاغوت مثل داریوش شایگان یا عناصر مبلغ فراماسون‌ها و سفیران فرهنگ غرب همچون علی دهباشی و یا افرادی مانند ژاله آموزگار می‌شد که به پاس فعالیت‌های معارض با فرهنگ اسلام و انقلاب، جوایز نقدی و نشان‌های افتخار و شوالیه از سفارتخانه‌ها و بنیادهای غربی دریافت داشته‌اند. حضور فراریان و غارتگران بیت‌المال مثل «احسان یار شاطر» که در تعامل دائم با این مرکز بوده و رد و بدل کردن پیام‌های متعدد در طی این سال‌ها و همچنین همکاری برخی عناصر یارشاطر مانند «حورا یاوری» از جمله مصادیق تداوم عملکرد یاد شده به‌شمار می‌رود.


حالا این دست و دلبازی از کیسه بیت‌المال و برای عوامل شناخته شده استعمار و طاغوت، باعث شده که مرکز یاد شده ادعا کند حتی برای کارکنان خود نیز بودجه لازم را در اختیار نداشته و در آستانه فروپاشی قرار بگیرد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس