کد خبر 854389
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
پوستر نمایشگاه کتاب - 1397 - کراپ‌شده

جدیدترین کتاب انتشارات روایت فتح با عنوان «فهیمه» به سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب «فهیمه» زندگی نامه داستانی فهیمه محبی است که توسط نفیسه ثبات به رشته تحریر در آمده. این اثر توسط انتشارات روایت فتح برای اولین بار در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. فهیمه محبی اصالتا اهل انجدان از توابع استان مرکزی است. پدرش وکیل و همسرش خلبان هوانیروز ارتش بود که در زمان رژیم شاهنشاهی در حادثه‌ای مشکوک هلی کوپتر حامل آنها سقوط کرد و کشته شد.


فهیمه محبی چند سال پس از این اتفاق به لندن رفته و در آنجا به فعالیت‌های ضد رژیم شاهنشاهی مشغول شد و پس از پیروزی انقلاب به ایران بازگشت. زمانی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغازشد، پسر کوچکش سعید محبی رهسپار جبهه شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر به فیض شهادت نائل آمد. او پس از شهادت پسرش نیز عازم مناطق عملیاتی شد و به همراه پری داودیان به کمک رسانی پشت جبهه مشغول می‌شود که این اقدام تا پایان جنگ ادامه یافت.


با اتمام جنگ، او انتشاراتی را به نام پسر شهیدش تاسیس کرد و دایره المعارف تشیع را به چاپ رساند، او در راه چاپ کتاب‌ها تمام دارایی‌اش را خرج می‌کند. فهیمه سرانجام در سال ۸۸ بر اثر ابتلا به بیماری سرطان جان به جان آفرین تسلیم می کند.

غرفه انتشارات روایت فتح در سالن ناشران عمومی راهروی ۱۱/۱ غرفه ۱۳  در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز به کار خود پایان می دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس