کد خبر 854312
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نجات برجام بدون آمریکا را امکان پذیر ندانست.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، "نوربرت روتگن"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان بر این عقیده است که توافق هسته ای با ایران نمی تواند نجات یابد. به گفته وی بدون آمریکا این امر امکان پذیر نیست.

وی که در مصاحبه با نشریه "فوکوس" سخن می گفت تصریح کرد که اگر ایران در این توافق باقی بماند، اقدامات متقابل اقتصادی در برابر تصمیمات ترامپ را از اروپا درخواست می کند و این چیزی است که امکان پذیر نیست. در پایان این تصمیمی بر عهده شرکت های اروپایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وزیر اقتصاد فرانسه:اروپا برده آمریکا نیست

روتگن در ادامه گفت: اگر شرکت های اروپایی بین بازارهای ایرانی و آمریکایی بخواهند یکی را انتخاب کنند، برای اکثر آن ها بازار آمریکایی مهم تر است.

وی هم زمان درخواست کرد که بالاخره ما باید یک سیاست خاورمیانه ای مستقل اروپایی را تنظیم کنیم. به گفته روتگن، اگر چه این منطقه در همسایگی مستقیم ما قرار دارد، اما اروپا هیچ گونه نفوذ قابل عرضی در این منطقه ندارد. این یک واقعیت تلخ است که ما از بی ثباتی و از جمله بحران پناهندگان در این منطقه مستقیما آسیب می بینیم  اما از نظر سیاسی در این منطقه درمانده و بی قدرتیم.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان این انتقاد را به آمریکا وارد کرد که با سیاست های خود اختلافات در منطقه را تشدید می کند. وی  از جمله این اقدامات، به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که  دوشنبه آینده قرار است انجام شود اشاره کرد.

روتگن در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که سیاست خارجی ترامپ بدون استراتژی بوده و تنها یک بخشی از محاسبات سیاست داخلی او است. توافق هسته ای ایران یک گوهر دیپلماتیک سلف ترامپ، باراک اوباما بود و ترامپ به اندازه کافی انگیزه برای نابودی آن داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    5 0
    همینطوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس