کد خبر 854291
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
آویگدور لیبرمن نمایه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی به رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه تنش‌ها هنوز پایان نیافته، از او خواست که نیروهای ایرانی را از کشورش اخراج کند.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد هرچه سریعتر نیروهای ایرانی را از کشورش اخراج کند.

لیبرمن در اظهاراتی طی بازدید از بلندی‌های جولان اشغالی (یک روز پس از تبادل آتش با سوریه) با ادعای اینکه حضور ایرانی‌ها در سوریه به نفع این کشور نیست، به اسد پیام داد که آنها را بیرون کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی رئیس‌جمهور سوریه را تهدید کرد که اگر نیروهای ایرانی در این کشور باقی بمانند، شاهد تداوم حملات از سوی اسرائیل و خسارات بیشتری خواهند بود.

بیشتر بخوانید

حمله سوریه به محرمانه‌ترین یگان جاسوسی اسرائیل

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از شادی محور مقاومت درباره مقابله با حملات هوایی این رژیم و هدف قرار دادن اهدافی در جولان اشغالی، مدعی شد: «تنش‌ها هنوز پایان نیافته و باید هرچیزی را به نسبت خود ببینیم».

لیبرمن اما با استقبال از اظهارات مبنی بر کاهش تنش‌ها در منطقه، تاکید کرد این پیام فقط برای کشورهای غیر از ایران نیست.

بامداد پنجشنبه 20 اردیبهشت توپخانه‌ و تانک‌های رژیم صهیونیستی مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده و پس از پاسخ راکتی نیروهای ارتش سوریه، مناطق گسترده‌ای در این کشور را هدف حملات هوایی قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این خمپاره‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند. (جزئیات بیشتر)

شبکه المیادین به نقل از منابع نظامی سوری گزارش داد این پدافند هوایی سوریه بوده که به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک کرده است.

المیادین به نقل از منابع میدانی می‌گوید که «پدافند هوایی سوریه، موفق شده حدود هفتاد درصد موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کند».

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که 28 جنگنده اسرائیلی در حملات امروز به نقاطی از سوریه که شامل اف-15 و اف-16 است، مشارکت داشته‌اند و مجموعا 60 موشک شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که پدافند هوایی سوریه، بیشتر از نصف موشک‌های شلیک شده را منهدم کرده است. این موشک‌ها به گفته وزارت دفاع روسیه، نقاطی که ایرانی‌ها در آن هستند و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی و جنوب سوریه را هدف گرفته بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سوخو قاتل داعش RU ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    81 28
    ایران باید خرید های تسلیحاتی از روسیه را سامان بدهد و حساب اسرائيل را برسد دستکم 100 فروند سوخوی 30 و 50 فروند سوخوی 35 در دستور کار قرار گیرد تا خانه اسرائيل که خانه ظلم است ویران شود .....
  • پویا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    5 11
    فقط T50
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    34 12
    گور پدرت اگه بچه پدرتی یه بار دیگه تکرار کن
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    4 1
    لیبرمن غلط کرد با نتانیاهو و اون گاو زرد (ترامپ خیکی )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس