فوتبال

انتقال جنجال برانگیز آنتونس از رئال بتیس به سویا باعث شد یک رقابت شدید میان دو تیم به وجود آید که برای همیشه باقی بماند.

به گزارش مشرق، تنش در میدان پلاسا وجود داشت. جمعه است ( ۲۵ ژانویه ۱۹۴۵) و بازیکنان سویا منتظر قطار هستند تا به مادرید سفر کنند. در  میان بازیکنان تیم، آنتونس حضور دارد. مدافع اسپانیایی  از رئال بتیس به این تیم پیوسته است یا این اتفاق رخ نداده است؟ این انتقال معتبر بوده است یا نه؟ این سوال افراد زیادی بود. این جابجایی قرار بود دو روز پیش از سفر به مادرید انجام شود و در آن جلسه برخی از مدیران بتیس حضور داشتند. همه آنها شرکت نکرده بودند چون مخالف این انتقال بودند. توافق نهایی در خانه ادواردو بنخومئا (رییس باشگاه) بود. با این حال قرارداد به امضا نرسید. به همین خاطر این ابهام‌ها به وجود آمده بود. بنخومئا در لحظه آخر عقب نشینی کرد. انگار می‌خواست جنگ کند. به همین خاطر برگه انتقال را امضا نکرد. برای افراد کمی این قرارداد معتبر نبود اما افراد زیادی چنین اعتقادی نداشتند. آنتونس در سویا شروع به کار کرد. او بتیس را ترک کرد چون از حضورش در ترکیب اصلی خاطر جمع نبود. با این حال همه او را در بتیس تحسین می‌کردند. آنتونس از همه لحاظ بازیکن خوبی بود. او فوتبال پاکی ارائه می‌داد و در شرایط خوبی قرار داشت. آنتونس یک بازیکن کلاسیک بود که همه هواداران از داشتنش در ترکیب تیمشان افتخار می‌کردند.

به همین خاطر در میدان آرماس تقریبا آشوب بر پا بود و هزاران هوادار بتیس حضور داشتند. در حالی که درباره معتبر یا غیر معتبر بودن قراردادش بین این افراد بحث می‌شد برخی‌ها معتقد بودند باید پول پرداخت شده به سویا برگردانده شود. آنها در مقابل مدیریتی که اتحاد نداشت چنین تصمیماتی می‌گرفتند. در این شرایط پلیس مجبور شد در ایستگاه راه آهن حضور داشته باشد تا آنتونس بتواند سوار قطار شود و به مادرید سفر کند. تا زمان بازی، فدراسیون فوتبال اسپانیا نمی‌دانست این قرارداد معتبر است یا نه. این در حالی بود که آنها می‌دانستند بنخومئا قرارداد را امضا نکرده است.

در نهایت آنتونس برای سویا بازی کرد و دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. در همان روز بتیس در یک جو متشنج توانست ۶ بر یک تاراگونا را در الیوپولیس شکست دهد. هواداران بتیس با پلاکاردهای بزرگ اعلام کردند حاضر هستند پولی که باشگاه از سویا برای امضای قرارداد دریافت کرده است را به تیم اسپانیایی پرداخت کنند. این قضیه به قدری سر و صدا کرد که رادیو مسکو نیز به آن پرداخت.

موضوع به اینجا ختم نشد. آنتونس به همراه سویا جام قهرمانی را در لالیگا بالای سر برد. با این حال قضیه در دفترهای اسپانیا پیگیری شد و در نهایت نماینده ملی ورزش اسپانیا حق را به بتیس داد و این انتقال را لغو کرد. چه جنجالی! چه اتفاقی برای جامی که سویا فتح کرده بود افتاد؟ همه حضورهای آنتونس در ترکیب سویا را غیر قانونی دانستند؟ این اتفاق رخ نداد. آنها معتقد بودند او به صورت قانونی برای سویا بازی می‌کرد. اکنون تنها ملاک ارزشمندی در قرارداد تغییر پیدا کرده است و باید بازیکن به بتیس برگردانده شود. آنتونس به این باشگاه برگشت و در تابستان در یک بازی دوستانه برای بتیس بازی کرد. با این حال پس از برکناری دو رییس باشگاه ( بنخومئا و جانشینش) این انتقال به صورت قانونی انجام شد. آنتونس دیگر بازیکن سویا محسوب می‌شد. همه چیز پایان یافت؟ نه. این اتفاق یک زخم عمیق ایجاد کرد و رقابت شدیدی بین دو تیم بتیس و سویا به وجود آمد که هنوز هم دیده می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس