ترور سرکرده تروریستها در سوریه

انتقال گروه های تروریستی از استان دمشق به شمال سوریه یکی از گزینه های محتمل برای ترورهای روز گذشته است.

به گزارش مشرق، در یک ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار تن از عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان از مناطق مختلف اشغالی سوریه (غوطه شرقی و جنوب دمشق، قلمون شرقی و...) خارج و به مناطق شمالی (استان های حلب و ادلب) انتقال داده شده اند.

تخلیه مناطق اشغالی و انتقال به شمال برای گروه های تروریستی یک شکست بزرگ پس از ۷ سال خط و نشان کشیدن بود چرا که در نهایت روند تحولات میدانی به سود دولت سوریه و جبهه مقاومت تغییر کرد.

گروه های تروریستی در روزهای نخست انتقال به شمال سوریه به مانورهای رسانه های خود مبنی بر بازگشت به دمشق ادامه دادند و حضور خود را در استان های ادلب و حلب فقط در حد یک تجدید قوا توصیف کردند.

نقشه میدانی شمال سوریه

اگر چه تروریست ها به اختلاف های سنگین خود با همقطاری هایشان در شمال سوریه اشاره نکردند و درصدد برآمدند تا این مسئله را کمرنگ کنند اما پیش بینی های جبهه مقاومت خیلی زود درباره ادامه شکست آنان در استان های ادلب و حلب محقق شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: از زمان انتقال گروه های تروریستی به شمال سوریه اتفاقات قابل توجه ای در اردوگاه تروریست ها به وقوع پیوسته که کمتر رسانه ای شده است.

این منبع میدانی به موج جدید ترور سرکرده های گروه های تروریستی در شمال سوریه اشاره کرد و افزود: در ۱۰ روز گذشته ترور سرکرده های بازر گروه های تروریستی در استان های حلب و ادلب به صورت چشمگیری افزایش یافته و این مسئله در ۷ سال گذشته کم سابقه بوده است.

وی گفت: انفجار انتحاری در شهر «سراقب» در شرق استان ادلب، حمله به یک مرکز نظامی تحت اشغال تروریست ها، منفجر شدن بمب در شهر «کفرنبل» در جنوب استان ادلب و گلوله باران تروریست ها در حومه شهر «خان شیخون» بخشی از ترورهای سرکرده های تروریستی به شمار می آید.

این منبع میدانی تصریح کرد: انفجار خودروی انتحاری در نزدیکی ساختمان گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» در شهر «الدانا» در شمال استان ادلب و کشته شدن «احمد الجرو» رئیس پلیس شهر «الدانا» از طریق بمب گذاری خودروی شخصی وی، قسمتی دیگر از ترورهای روزهای گذشته است.

به گزارش مشرق، انفجار بمب در مسیر خودروی فرماندهی گروه تروریستی «فیلق الشام» در جاده «ادلب - معره مصرین» که منجر به کشته شدن ۳ سرکرده این گروه تروریستی شد را هم باید به لیست ترورها اضافه کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، پیدا شدن اجساد ۶ سرکرده تروریست ها در منطقه «معراته» و حمله افراد ناشناس به منزل «عمر الفارس» از فرماندهان ارشد گروه تروریستی «جبهه تحریر سوریه» در روستای «التحم» در حومه ادلب ادامه موج ترورها در شمال سوریه محسوب می شود که همه گروه های تروریستی را به وحشت انداخته است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عملیات های ترور در روزهای گذشته باعث شده در شهرهای مختلف استان ادلب از جمله «معره النعمان» مجلس نظامی تشکیل شود  تا امنیت به طور کامل برقرار شود.

 

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته تحلیل های مختلفی در خصوص ترورها مطرح شده و گروه های تروریستی در گام نخست نیروهای سوری را عامل عملیات ها معرفی کرده اند که درصدد تشدید اختلاف میان تروریست ها هستند اما این گمانه زنی ها توسط برخی دیگر از افراد همین جبهه واقع بینانه توصیف نشده است.

گروهی دیگر از عناصر تروریستی دولت ترکیه را عامل ترورهای روز گذشته می دانند و معتقد هستند آنکارا از ماه های گذشته با تشکیل ائتلاف تروریستی جبهه تحریر سوریه عزم خود را برای ایجاد درگیری ها میان تروریست ها جزم کرده و ترورها هم در ادامه همین سناریو است.

اما تحلیل سومی هم در رابطه به ترورهای روی داده در شمال سوریه وجود دارد و عامل اصلی به جنگ قدرت میان گروه های تروریستی نسبت داده شده که در سکوت کامل در جریان است.

برهمین اساس گفته شده، انتقال گروه های تروریستی از استان دمشق به شمال سوریه یکی از  گزینه های محتمل برای ترورهای روز گذشته است و طرفداران این تحلیل این گونه استدلال می کنند که اختلاف تروریست های جیش الاسلام، هیات تحریر الشام و تحریر سوریه با یکدیگر عامل عملیات های ترور است.

زمانی که گروه های تروریستی به ویژه جیش الاسلام و متحدانش به شمال سوریه منتقل شدند پیام های روشنی را از سایر گروه های تروریستی دریافت کردند که باید حد و مرز خود را در منطقه رعایت کنند و در غیر این صورت پاسخ قاطعی دریافت خواهند کرد.

گروه تروریستی جیش الاسلام و متحدانش به صورت مستقیم توسط رژیم عربستان حمایت می شوند اما سایر گروه های تروریستی در شمال سوریه تحت حمایت دولت ترکیه هستند و نباید اختلاف های سال های گذشته میان آنکارا و ریاض را فراموش کرد که می تواند محرکی قوی برای ترورهای روزهای گذشته باشد.

به گزارش مشرق، ادامه ترور سرکرده های گروه های تروریستی بدون شک به سود جریان مقاومت است چرا که منجر به تضعیف بیشتر تروریست ها در مناطق شمالی سوریه می شود و پیشروی نیروهای سوری و مقاومت را در عملیاتی که قرار است در آینده نزدیک در استان ادلب صورت گیرد را آسان تر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    29 38
    البته خداکنه به ترکیه سرایت کنن و ترکیه رو نابود کنن :)
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      0 0
      نه چرا سرایت نکنه؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    21 2
    خوبه خودشون همدیگه رو داغون می کنند.
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    0 0
    خداروشکر چش دیدن همدیگرم ندارن ایشالا در اخر برن سمت اسرائیل ملعون
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    0 0
    خداروشکر که به همدیگه هم رحم نمیکنن این عاقبت وحشیگری و طمع انسانهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس